Auteur Topic: Fuji Acros 100 terug?  (gelezen 4288 keer)

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
Fuji Acros 100 terug?
« Reactie #30 Gepost op: 31 januari 2019, 15:45:55 »
Meneer heeft een T&T code waar volgens het is afgeleverd. Dat volstaat blijkbaar, claim afgewezen.
Had iets meer van Paypal verwacht.

En zoals Charles fotomaan al aan geeft ff vragen bij afhaalpunt in de buurt, misschien ligt het daar toch. Zou dan zowel DHL als PostNL proberen.

Online Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
Re: Fuji Acros 100 terug?
« Reactie #31 Gepost op: 31 januari 2019, 16:05:26 »
Beter is het om even contact op te nemen met de transporteur want het hoeft niet per se bij een afhaalpunt in de buurt te liggen.
Postnl verwijst je meestal terug naar de afzender.
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat. Yashica A, Yashica-mat.
Leningrad-8, Weston Master II.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #32 Gepost op: 1 februari 2019, 18:55:51 »
Beter is het om even contact op te nemen met de transporteur want het hoeft niet per se bij een afhaalpunt in de buurt te liggen.
Postnl verwijst je meestal terug naar de afzender.

In principe heb ik een overweegt met de verkoper. Ook al stuurt ie zijn achternichtje langs die het komt brengen, verzendende maatschappij heb ik niets mee te maken.

Postnl zegt "Goedenavond Ernst-Jan! Ik zou jou hier heel graag opheldering over willen geven, maar helaas moet ik jou doorverwijzen naar de afzender (onze opdrachtgever) voor een passende oplossing. Groetjes"

Guusje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 1 februari 2019, 21:57:30 »
Wellicht vergis ik me maarre :

Was de aanhef nu "Fuji Acros 100 terug" of ging het over leveringsperikelen/

Nogmaal Ik kan me vergissen, maar toch????

Groet,

Guusje.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #34 Gepost op: 2 februari 2019, 13:02:21 »
Wellicht vergis ik me maarre :

Was de aanhef nu "Fuji Acros 100 terug" of ging het over leveringsperikelen/

Nogmaal Ik kan me vergissen, maar toch????

Groet,

Guusje.
We zijn wat offtopic gegaan ja.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #35 Gepost op: 19 februari 2019, 20:45:33 »
Nou, de verkoper was een poosje afwezig ivm Chinees nieuwjaar. Maar hij zou het opnieuw sturen (geen idee of dat vanwege negatieve feedback). Ben benieuwd hoor, hoop gezeik. Moet wel goede film zijn

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #36 Gepost op: 13 november 2019, 11:00:35 »

Offline cmug

• Vaste bezoeker
« Reactie #37 Gepost op: 13 november 2019, 17:23:23 »
{Google vertalen van Fuji website}
Een nieuwe zwart-witfilm waarmee je kunt genieten van diepe uitdrukkingen!
Super hoge beeldkwaliteit met granulariteit van wereldklasse en driedimensionale gradatie reproductie
Zwart-witfilm "Neopan 100 ACROS II"
Nieuwe release
13 november 2019

FUJIFILM Corporation
FUJIFILM Corporation (president: Kenji Sukeno) realiseerde de ultrahoge beeldkwaliteit met 's werelds hoogste niveau van korreligheid en driedimensionale gradatie-reproductie, en de zwart-witfilm "Neopan 100 ACROSII" "Across II") zal worden uitgebracht in Japan op 22 november 2019. "Across II" is verkrijgbaar in de maten 35 mm en brownie.
[Foto] Productafbeelding van "Across II" (35 mm, Brownie)

De "Neopan 100 ACROSII" die deze keer wordt uitgebracht, heeft 's werelds hoogste niveau van korreligheid en contrast van het onderwerp als een zwart-witfilm met een gevoeligheid van ISO100, dankzij onze originele technologie zoals "Super Fine-Σ Particle Technology" (* 1). Gerealiseerde driedimensionale gradatie reproductie en uitstekende scherpte. Hoge gevoeligheid door de structuur van het zilverhalogenide dat licht vangt en een beeld vormt nauwkeurig te regelen, en door fotogevoelige deeltjes van verschillende grootte efficiënt in de lichtontvangende laag (* 2) van de film te schikken Door de details van de textuur te benadrukken, is het mogelijk om gedetailleerde beschrijvingen in detail te maken, terwijl de contouren van het onderwerp worden benadrukt. We reageren op een breed scala aan opnamebehoeften, van landschaps- / bergfotografie, portretfotografie, productfotografie, architectuurfotografie tot astronomische / nachtzichtfotografie bij lange belichting.
In de toekomst zijn we van plan evenementen en fototentoonstellingen te houden waar u de charme van "Across II" kunt ervaren, waar u kunt genieten van diepe en bijzondere uitdrukkingen. We zullen ook buitenlandse verkopen overwegen.
Als een toonaangevend bedrijf op het gebied van imaging, blijft FUJIFILM betere producten en diensten leveren om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van klanten op een breed scala van gebieden, van analoog tot digitaal. Zal de kracht en pracht van overbrengen
* 1 Een technologie die bijdraagt ​​aan het verbeteren van de afdrukkwaliteit door de gevoeligheid en de uitstekende korreligheid in evenwicht te brengen door de grootte en samenstelling van zilverhalogenide korrels in fotografische film nauwkeurig te regelen.
* 2 Een laag die een zwart-wit zilverbeeld vormt tijdens het ontwikkelingsproces door tijdens het fotograferen aan licht van de lens te worden blootgesteld.
serie-

1. Productnaam
Neopan 100 ACROSII
35 mm-formaat (36 schoten) / Brownie-formaat (12 schoten)
2. Uitgavedatum
22 november 2019
3. Prijs
Open prijs
[Kenmerken van "Neopan 100 ACROSII"]
Door onze eigen "Super Fine-Σ-deeltjestechnologie" te gebruiken, hebben we 's werelds hoogste korreligheid bereikt als een zwart-witfilm met ISO 100-gevoeligheid.
In vergelijking met ons conventionele product "Neopan 100 ACROS", is de gradatie van het markeergebied scherper ontworpen en is driedimensionale reproductie van gradaties mogelijk.
Met 's werelds hoogste scherpte kunnen de contouren van het onderwerp worden benadrukt.
[Achtergrond van uitgave]
We hebben de verkoop van zwart-witfilm in het najaar van 2018 beëindigd vanwege een afnemende vraag naar zwart-witfilm en problemen bij het verkrijgen van grondstoffen die essentieel zijn voor de productie. Veel mensen die van foto's met een unieke textuur van zwart-witfilm houden, hebben echter veel verzoeken ontvangen om onze zwart-witfilm verder te verkopen. Door onderzoek naar moeilijk verkrijgbare alternatieven voor grondstoffen en een radicale herziening van het productieproces om nieuwe grondstoffen te matchen, hebben we de ontwikkeling en verkoop van de zwart-witfilm "Across II" bereikt.
Neem voor vragen hierover contact op met het volgende.
Afdeling bedrijfscommunicatie
TEL 03-6271-2000
Klanten Klantcommunicatiecentrum
TEL 050-3786-1711

Offline Kodachrome25

• Vaste bezoeker
« Reactie #38 Gepost op: 13 november 2019, 18:09:17 »
Hopelijk zijn de speciale eigenschappen bewaard gebleven. Ben benieuwd naar data sheet als het uitkomt.

Voor wie een vergelijking wil maken met Acros I, ik heb hier en aantal 35mm en 120 rollen liggen.

Offline Ernst-Jan

• Vaste bezoeker
« Reactie #39 Gepost op: 14 november 2019, 23:37:11 »
Zou het ook zo werken als we veel om Reala of Astia vragen?  ^D

Maar goed, nu er waarschijnlijk behoorlijk is geïnvesteerd in deze film zal ie hopelijk ook wel weer even in productie blijven.

Offline Kodachrome25

• Vaste bezoeker
« Reactie #40 Gepost op: 22 november 2019, 17:26:27 »
Ik heb goed nieuws over Acros II:
De film heeft zijn bijzondere reciprocity failure eigenschappen behouden!

Van FujiFilm's 35mm Acros II datasheet:

Tot 120s geen belichting aanpassing nodig.
Na 120s tot 1000s 1/2 stop extra belichten.

Trouwens... made in the UK... wellicht dus gecoated en verwerkt door Ilford?  Laat wel zien hoe veel expertise Ilford hebben met B/W film, als een japanner iets overlaat aan een europeaan!

Verder van Fuji: "ACROS II will offer slightly higher contrast gradation in highlight areas when compared to the conventional ACROS film"
« Laatst bewerkt op: 22 november 2019, 17:39:27 door Kodachrome25 »

topsecret-dna