Auteur Topic: Fuji Acros 100 terug?  (gelezen 1649 keer)

Offline michiel

• Vaste bezoeker
Re: Fuji Acros 100 terug?
« Reactie #15 Gepost op: 1 januari 2019, 10:34:49 »
Laat ze eerst maar dode film terugbrengen, dan denk ik anders over ze.

Ze hebben natuurlijk al eens Velvia 50 (vervangen door het in veel opzichten 'betere' Velvia 100 in 2005) teruggebracht na ophef en klachten.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

Offline Ernst-Jan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 1 januari 2019, 21:18:33 »

En als ik het goed zie, laat de video die op de pagina afspeeld, Z/W film zien. Dat maken ze niet meer.

Dat zeg je vet verkeerd, dat maken ze nog niet.

Offline Kodachrome25

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2019, 02:10:40 »
Dat zeg je vet verkeerd, dat maken ze nog niet.
Dat hoop ik.

Misschien is het een hint die ze geven.

Offline gary

• Analoog liefhebber
« Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2019, 07:27:58 »
Het is buitengewoon knap dat Fuji niet als alle andere film fabrikanten failliet is gegaan.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2019, 08:48:25 door gary »
Sinds wanneer is onwetendheid een mening ?

Offline Ernst-Jan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2019, 20:46:32 »
Ik was wat aan het rondstruinen op Ebay en kwam deze advertentie tegen.
https://www.ebay.com/itm/5-Rolls-Fuji-Fujifilm-Neopan-Acros-100-120-B-W-Medium-Format-Film-Fresh-10-2019/323606917462?hash=item4b5879b156:g:MdoAAOSwux5YOJnY:rk:7:pf:0

Aangezien deze film toch redelijk geprezen is hier en elder op het net heb ik besloten - aangezien de de prijs niet zo gek vond - een doosje te kopen.
Volgens mij zijn d'r nu nog 2 over. Doe er je voordeel mee :)

Nou die Chinees blijkt niet heel betrouwbaar... Volgens hem zou ik de bestelling 6/1 ontvangen hebben,  maar heb niks gehad. De enige "oplossing" waar hij mij komt is om met de t&t naar het postkantoor te gaan...

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2019, 22:53:35 »
Nou die Chinees blijkt niet heel betrouwbaar... Volgens hem zou ik de bestelling 6/1 ontvangen hebben,  maar heb niks gehad. De enige "oplossing" waar hij mij komt is om met de t&t naar het postkantoor te gaan...
Die film ligt misschien wel ergens op het strand van Texel  ^^
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2019, 08:01:44 »
Met track en tracé code is toch te zien waar het ligt en wie het in ontvangst heeft genomen.

Offline Ernst-Jan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2019, 17:52:27 »
Met track en tracé code is toch te zien waar het ligt en wie het in ontvangst heeft genomen.

De T&T code wordt niet herkend door PostNL, DHL, GLS en UPS.

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
    • Flickr
« Reactie #23 Gepost op: 29 januari 2019, 17:59:08 »
Dat maakt het er niet makkelijker op.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #24 Gepost op: 29 januari 2019, 18:25:16 »
Google eens de t&t code tussen aanhalingstekens, soms kom je dan uit bij de transporteur, het werkt niet altijd als het alleen maar uit cijfers bestaat maar ik heb al een paar keer succes gehad met een t&t code welke uit een combinatie van cijfers en letters bestond.

Als het als briefpost wordt verstuurd dan heb je weinig aan een Chinese t&t code, dat schijnt nergens geregistreerd te worden.

Offline Ernst-Jan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #25 Gepost op: 29 januari 2019, 20:29:38 »
Google eens de t&t code tussen aanhalingstekens, soms kom je dan uit bij de transporteur, het werkt niet altijd als het alleen maar uit cijfers bestaat maar ik heb al een paar keer succes gehad met een t&t code welke uit een combinatie van cijfers en letters bestond.

Als het als briefpost wordt verstuurd dan heb je weinig aan een Chinese t&t code, dat schijnt nergens geregistreerd te worden.

Dat deed ik, DHL zou de bezorger zijn, maar die weten van niets. Een 5-pack film lijkt me een brievenbus pakketje.

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
    • Flickr
Fuji Acros 100 terug?
« Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2019, 19:48:53 »
Kunt nog ff tijd geven, misschien komt het nog binnen. Ook is iets via DHL bijvoorbeeld laten bezorgen. Volgens hun was het afgegeven, echter had niks. Krijg ik paar dagen later opeens brief van PostNL dat pakketje klaar ligt en ik het kon afhalen. Uiteindelijk bij mij dus goed gekomen.

Heb je met creditcard of Paypal besteld, dan zou je geld kunnen laten terug storten.

Offline thinge

• Analoog liefhebber
  • Topcon verzamelaar
« Reactie #27 Gepost op: 31 januari 2019, 09:58:20 »
Google je t&t code eens via het gratis Track17......die zoeken meestal zelf naar de transporteur, of je vult die in als hij bekend is. Misschien kun je zo uitvinden waar je pakje ligt. Heeft me al vaak geholpen naast mijn betaalde deliverie apps....

Overigens blijven pakketjes soms wekenlang bij de douane liggen. Zijn dan niet traceable, tot ze de douane weer verlaten....is me ook vaak overkomen.Ben jij een hele klachten procedure aan het opstarten en ineens....
Topcon, Beauty and Aires, what else.....?

Offline Ernst-Jan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2019, 14:03:01 »
Kunt nog ff tijd geven, misschien komt het nog binnen. Ook is iets via DHL bijvoorbeeld laten bezorgen. Volgens hun was het afgegeven, echter had niks. Krijg ik paar dagen later opeens brief van PostNL dat pakketje klaar ligt en ik het kon afhalen. Uiteindelijk bij mij dus goed gekomen.

Heb je met creditcard of Paypal besteld, dan zou je geld kunnen laten terug storten.

Dat dacht ik ook, claim bij Paypall geopend.
Meneer heeft een T&T code waar volgens het is afgeleverd. Dat volstaat blijkbaar, claim afgewezen.
Dus, mocht je nog Acros zoeken, ik zou daar niet bestellen...

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2019, 14:43:15 »
Als het met Post.nl is dan kan het zijn dat het pakje bij een afhaalpunt ligt. De T&T ziet dat als afgeleverd. Het zou zo maar kunnen dat er geen kaart bij jou in de bus is gedaan om je daarvan op de hoogte te stellen. Je weet maar nooit dus ik zou even gaan vragen bij het afhaalpunt wat bij jou in de buurt is.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.