Auteur Topic: #printparteh 2019  (gelezen 410 keer)

Offline PrinterAttic

• Vaste bezoeker
    • Printer Attic
#printparteh 2019
« Gepost op: 25 november 2018, 13:03:16 »
In 2018 heb ik samen met Monika (@DrMarsRover) #printparteh georganiseerd, om de online community te stimuleren hun werk vaker af te drukken in de doka en hun werk te delen. Dit heeft geleid tot veel leuke reacties en kijkjes in andermans doka. Veel ervaren mensen deden mee en lieten zien waar ze mee bezig waren, maar ook veel beginners vonden er het laatste duwtje dat ze nodig hadden om een kleine doka te realiseren. Een samenvatting van vorig jaar vindt je hier: http://printerattic.com/2018/04/printparteh-in-review/

In maart 2019 zullen we dit online evenement herhalen.

Wil je deze editie mee doen? Volg dan @PrintParteh op Twitter voor updates, en hou de hashtag #printparteh in de gaten voor reacties van deelnemers.

De regels zijn simpel:
  • De afdruk is gemaakt op lichtgevoelig materiaal, maar hoeft niet zilver-gelatine gebaseerd te zijn.
  • Een kijkje achter de schermen is meer dan welkom. Laat ook zien hoe je te werk gaat!
  • Plaats de foto's op Twitter met de hashtag #printparteh zodat ze ook te vinden zijn.
  • Post een foto (niet een scan) van de uiteindelijk afdruk. We zien graag de hele afdruk van rand tot rand, of met een leuk lijstje eromheen aan de muur. Daar gaat het immers ook om.
  • Uiteindelijke afdrukken worden verzameld in een online gallery. Vorig jaar was dit de samenvatting op mijn website met de oorspronkelijke tweets embedded, en ik denk dat dat dit keer weer zo zal zijn.

Offline michiel

• Vaste bezoeker
Re: #printparteh 2019
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2018, 15:31:25 »
Leuk initiatief!  Ik zit zelf niet op Twitter, maar anders zou ik meedoen! (aan de andere kant, vóór maart 2019 moet ik toch een account aan kunnen maken)
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2018, 19:00:04 »
Leuk. Vorig(dit) jaar was ik te laat. Dit jaar (volgend jaar dus) ga ik wel meedoen. Tof initiatief.
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline PrinterAttic

• Vaste bezoeker
    • Printer Attic
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2019, 12:43:35 »
de #printparteh is inmiddels begonnen, dus ben je actief op Twitter en wil je mee doen:
Volg @PrintParteh en post foto's van het proces en het eindresultaat met de hashtag #printparteh ! :)

Roy

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2019, 13:37:07 »
de #printparteh is inmiddels begonnen, dus ben je actief op Twitter en wil je mee doen:
Volg @PrintParteh en post foto's van het proces en het eindresultaat met de hashtag #printparteh ! :)

Roy
ik volg de hashtag. Nu nog even fit worden zodat ik de puf heb om iets in de doka te doen.

Offline Arom

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2019, 16:04:58 »
Erg leuk. Ik zou beslist meedoen ware het dat ik geen Twitter gebruik.
Groets
Arrie

Offline Jelmer

• Analoog liefhebber
  • Korrel
    • Jelmer Gremmen
« Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2019, 17:59:07 »
Is Instagram niet geschikter ( logischer? ) hiervoor?

Desalniettemin een tof initiatief natuurlijk!
Altijd labiel is ook stabiel.

Offline PrinterAttic

• Vaste bezoeker
    • Printer Attic
« Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2019, 18:24:52 »
Vast maar ik zit niet op Instagram, wel op Twitter :p

Roy

Offline gary

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 3 maart 2019, 18:32:34 »
Mijn doka is niet verbonden met smart media. Misschien is mijn vergroter daar té smart voor. (l)
Sinds wanneer is onwetendheid een mening ?

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2019, 18:38:32 »
Ja, inderdaad een leuk initiatief. Maar zoals al duidelijk is, is het gebrek aan social media kanalen een beetje een beperking.
Flickr heeft de mogelijkheid om ook per email foto’s te plaatsen. Ik weet alleen niet of het sinds de laatste overname ook nog werkt, dus misschien even controleren.
Als mensen aangeven dat ze mee willen doen. Kan je ze een korte instructie sturen met het email adres. En als je het volgend jaar weer wil doen, kan je de oude verwijderen, en opnieuw beginnen.
Zag wat leuke cyanotypes voorbijkomen in het verslag van de vorige keer.

Ps. Lees net dat smugmug deze functie van flickr heeft geannuleerd. Maar misschien is het via andere kanalen mogelijk een soortgelijke constructie te maken.
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2019, 18:43:00 door HoodedOne »
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2019, 19:30:16 »
Er is ook nog photog.social, een soort twitter voor fotografie-hobbyisten zonder de schuimbekkende politieke discussies.  Ook daar (en op het gerelateerde netwerk) kun je berichten met hashtags plaatsen.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2019, 20:28:08 »
Maar goed #printparteh zit op twitter. Zit je niet op twitter heb je vette pech. Zit je wel op twitter doe dan lekker mee. Op elk alternatief moet je een account hebben of aanmaken. Lood om oud ijzer.

topsecret-dna