Auteur Topic: Zou het kunnen dat Fuji van gedachte zal veranderen.  (gelezen 3090 keer)

Offline Jelmer

• Analoog liefhebber
    • Jelmer Gremmen
Re: Zou het kunnen dat Fuji van gedachte zal veranderen.
« Reactie #75 Gepost op: 22 november 2019, 18:34:44 »
Scheelt weer importheffing die je zou moeten betalen als het vanuit Japan komt.

Nu nog wel.
~ Grain is life ~

Offline cmug

• Vaste bezoeker
« Reactie #76 Gepost op: 22 november 2019, 20:08:29 »
Iemand al een datasheet van de 100II online gevonden? Waarschijnlijk is deze nèt niet hetzelfde als de oude 100 ?
Overigens prijstechnische vanuit Japan niet interessant
« Laatst bewerkt op: 22 november 2019, 20:21:07 door cmug »

Offline Kodachrome25

• Vaste bezoeker
« Reactie #77 Gepost op: 22 november 2019, 20:25:29 »
Iemand al een datasheet van de 100II online gevonden? Waarschijnlijk is deze nèt niet hetzelfde als de oude 100 ?
Overigens prijstechnische vanuit Japan niet interessant

35MM: https://fujifilm.jp/support/filmandcamera/download/pack/pdf/datasheet/ff_neopan100acros2_135_001.pdf
120: https://fujifilm.jp/support/filmandcamera/download/pack/pdf/datasheet/ff_neopan100acros2_120_001.pdf

Als mensen intresse hebben kan ik (veel) goedkoper regelen, heb contacten bij Fuji. Wie intresse heeft om de film uit te proberen voordat hij globaal wordt verkocht kan mij een PM sturen.

Edit: Ik heb hier een snelle import en doorverkoop-service van Acros II topic gemaakt, afhankelijk van vraag hoop ik sommige te voorzien van deze nieuwe film: https://www.analoogfotoforum.nl/index.php/topic,26424.0.html
Reken voor dit moment 10 euro per rol exclusief verzendkosten, om teluurstelling te voorkomen.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2019, 22:38:10 door Kodachrome25 »

Offline toines

• Analoog liefhebber
    • Antoine Sijnesael Fotografie
« Reactie #78 Gepost op: 22 november 2019, 20:52:38 »
€25,- voor een zwart/wit film? Of is dat per 5?
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. Mamiya 645 set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline cmug

• Vaste bezoeker
« Reactie #79 Gepost op: 22 november 2019, 22:34:46 »
Bedankt voor de datasheet. Als leest zo'n Japanse PDF niet zo eenvoudig. Wat ik al zie is dat de II net als de I versie bijna geen last heeft van het Schwarzschild effect. Oftewel geen belichtingscompensatie tot 120 sec en tot 1000 sec slecht een ½ diafragma waarde. Dat is n.l. één van de unieke eigenschappen van deze film. 
Eerste indruk van de II film is dat de film de unieke mooi eigenschappen van de I film zeker behouden blijven.

Offline michiel

• Analoog liefhebber
« Reactie #80 Gepost op: 23 november 2019, 09:49:12 »
Als ze het slim aanpakken, dan doen ze voor Europa de distributie ook vanuit de UK. Scheelt weer importheffing die je zou moeten betalen als het vanuit Japan komt.

Met de inwerkingstelling van JEFTA is die importheffing er niet meer.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Olympus OM4 · Agfa Billy Record