Auteur Topic: Nieuw boek  (gelezen 911 keer)

Offline bontenbal

• Vaste bezoeker
  • Met je blik op oneindig hoef je nooit te focuseren
Nieuw boek
« Gepost op: 2 maart 2018, 13:34:52 »
Halo allemaal

Ik ben al een paar jaar bezig met een boek over de eerste bloeiperiode van de Nederlandse fotografie en het ontstaan hieruit van de fotolithografie. Mr Adriaan van Eijk heeft samen met Dr. Sarphati de eerste wereldtentoonstelling in 1851 bezocht in Londen en is daar geschrokken van het niveau van de Nederlandse inzenders. Wij liepen ver achter bij de ons omringende landen. Daarom hebben ze de Volksvlijt uitgebracht, een periodiek waarin nieuwe technologische ontdekkingen werden omschreven.
Mr Jan Adriaan van Eijk heeft daarin vanaf 1855 tot 1878 artikelen en "mededeelingen" geschreven over fotografie en heliografie (de voorloper van de fotolithografie. Al die publicaties heb ik beschreven en toegelicht.
De allereerste foto tentoonstelling in Amsterdam (1855) beslaat een deel van het boek met met informatie over de inzenders en foto's van rond 1855.
Het is een boek met veel illustraties en receptuur geworden van 126 pagina's
Ik heb een ISBN nummer aangevraagd en een exemplaar naar de boek registratie in Den Haag gestuurd.
Er zijn een aantal presentatie exemplaren gedrukt, maar de (digitaal) kleuren drukkosten zijn 40,-- euro per stuk
Daarom heb ik besloten om het als eboo gratis te leveren aan belangstellenden.

Stuur een e-mailtje naar:  a_bontenbal@live.nl en ik email het boek in pdf formaat naar je toe.

Groeten Adriaan Bontenbal
Adriaan

Offline marikapi

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Nieuw boek
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2018, 18:27:50 »
Halo allemaal

Ik ben al een paar jaar bezig met een boek over de eerste bloeiperiode van de Nederlandse fotografie en het ontstaan hieruit van de fotolithografie. Mr Adriaan van Eijk heeft samen met Dr. Sarphati de eerste wereldtentoonstelling in 1851 bezocht in Londen en is daar geschrokken van het niveau van de Nederlandse inzenders. Wij liepen ver achter bij de ons omringende landen. Daarom hebben ze de Volksvlijt uitgebracht, een periodiek waarin nieuwe technologische ontdekkingen werden omschreven.
Mr Jan Adriaan van Eijk heeft daarin vanaf 1855 tot 1878 artikelen en "mededeelingen" geschreven over fotografie en heliografie (de voorloper van de fotolithografie. Al die publicaties heb ik beschreven en toegelicht.
De allereerste foto tentoonstelling in Amsterdam (1855) beslaat een deel van het boek met met informatie over de inzenders en foto's van rond 1855.
Ik heb een ISBN nummer aangevraagd en een exemplaar naar de boek registratie in Den Haag gestuurd.
Er zijn een aantal presentatie exemplaren gedrukt, maar de (digitaal) kleuren drukkosten zijn 40,-- euro per stuk

Stuur een e-mailtje naar:  a_bontenbal@live.nl en ik email het boek in pdf formaat naar je toe.

Ik ben wel geïnteresseerd . Ben benieuwd. Ik ga je een mailtje sturen. Groeten van Mariette

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2018, 18:29:12 »
Had ook belang bij en email verstuurd.

Offline Matim

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2018, 21:05:49 »
Hallo Adriaan,

Ik wil graag een exemplaar van je ebook, een mailtje is onderweg!
Groet,
Matim
De camera is een verlengstuk van onze ogen, niet van onze armen.

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2018, 21:34:05 »
Boek is hier binnen, zal is rustig in lezen.
Bedankt voor toesturen.

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2018, 00:16:17 »
Van mij krijg je ook een mail, lijkt mij een interessant boek.
Alvast bedank Adriaan.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Offline Cobra_gerard

• Vaste bezoeker
  • Weer besmet met het analoog virus !!!
    • Fotookes
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2018, 11:03:49 »
ook een mailtje gestuurd. bij voorbaat dank.
Sta nu weer wekelijks in de doka, wat een geweldige momenten zijn dat toch!!!

Offline Matim

• Vaste bezoeker
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2018, 21:31:52 »
Halo allemaal

Het is een doorwrochte studie geworden, fraai geillustreerd en goed leesbaar. Hartelijk dank Adriaan, voor het belangeloos beschikbaar stellen van dit boek!
De camera is een verlengstuk van onze ogen, niet van onze armen.

topsecret-dna