Werkplaats > Ik repareer....

Pentax 67

(1/2) > >>

Martijnox:
2 Pentax 67's had ik, eentje bleef de spiegel soms van opgeklapt onder de 1/30, de ander had een spiegel die niet meer naar beneden kwam en gordijnen waar een spleet tussen viel.
Ik dacht eraan om ze weg te brengen naar Wil van Maanen, maar omdat ik als eeuwige student het geld niet had, besloot ik zelf maar een kijkje te nemen.
Netjes het leer losgehaald, schroefjes geordend, wattenstaafje met alcohol en een flesje horloge olie van de horlogemaker in de buurt.
Ze lopen beiden weer als een zonnetje! Viel me alleszins mee. Zelfs een van de transporthendels die niet helemaal lekker terugveerde, retourneert zichzelf weer helemaal.
2 camera's draaien weer als een zonnetje! Wel nog even testen natuurlijk, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Ook had ik een defecte 3e body op de kop getikt, een 6x7. Cosmetisch behoorlijk wat aangedaan, maar intern leek het best soepel te lopen. Echter kwam ik erachter dat er wat problemen zijn met de frameteller, en ik denk met de 120-220film stand.
Echter heb ik niet het gereedschap om bij het telmechanisme te komen, en lijkt het me toch een beetje een te grote gok om zelf te doen.

Als iemand hiervoor tips heeft, dan hoor ik het graag. Mocht iemand de body willen overnemen, dan mag dat ook.
Dit was overigens de eerste keer dat ik een camera openhaal. Wat een feest!

moto:
ehhhh op stap met een bagagekar als je ze allebei meeneemt??
 :'D

Gr. Joop

Martijnox:

--- Citaat van: moto op 14 januari 2018, 16:37:57 ---ehhhh op stap met een bagagekar als je ze allebei meeneemt??
 :'D

Gr. Joop

--- Einde van citaat ---
Haha nou Joop, ik kan de discipline niet opbrengen voor de sportschool, dus elk leed door overgewicht is weer mooi meegenomen, haha!

Rudolf7:

--- Citaat van: Martijnox op 14 januari 2018, 16:20:49 ---2 Pentax 67's had ik, eentje bleef de spiegel soms van opgeklapt onder de 1/30, de ander had een spiegel die niet meer naar beneden kwam en gordijnen waar een spleet tussen viel.
Ik dacht eraan om ze weg te brengen naar Wil van Maanen, maar omdat ik als eeuwige student het geld niet had, besloot ik zelf maar een kijkje te nemen.
Netjes het leer losgehaald, schroefjes geordend, wattenstaafje met alcohol en een flesje horloge olie van de horlogemaker in de buurt.
Ze lopen beiden weer als een zonnetje! Viel me alleszins mee. Zelfs een van de transporthendels die niet helemaal lekker terugveerde, retourneert zichzelf weer helemaal.
2 camera's draaien weer als een zonnetje! Wel nog even testen natuurlijk, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Ook had ik een defecte 3e body op de kop getikt, een 6x7. Cosmetisch behoorlijk wat aangedaan, maar intern leek het best soepel te lopen. Echter kwam ik erachter dat er wat problemen zijn met de frameteller, en ik denk met de 120-220film stand.
Echter heb ik niet het gereedschap om bij het telmechanisme te komen, en lijkt het me toch een beetje een te grote gok om zelf te doen.

Als iemand hiervoor tips heeft, dan hoor ik het graag. Mocht iemand de body willen overnemen, dan mag dat ook.
Dit was overigens de eerste keer dat ik een camera openhaal. Wat een feest!

--- Einde van citaat ---

Zo zie je maar,eerst zelf even kijken,en als het helemaal niet meer gaat,een afspraakje maken met de reparateur.
Die derde camera,waar zit daar de knop/hendel om van 120 naar 220 te gaan?
Bij mijn RB67 zit het in de cassette,en is vrij gemakkelijk te verhelpen,maar bij een P.67 weet ik het niet.
En wat dat feest betreft,veel drank en hartige hapjes zeker?

Rudolf7:
Ik heb even zitten kijken bij Butkus,ik moet,als ik de achterwand open doet,de aandrukplaat 180 graden draaien,maar bij jou moet de aandrukplaat hetzij naar links(120),hetzij naar rechts(220),neem ik aan,maar die plaat moet ook om 2 palletjes vallen,(in tegenstelling tot de RB67),doet dat het ook,en blijft het zo zitten,als je hem dichtklapt?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie