Auteur Topic: LED's voor kleurenafdruk  (gelezen 5425 keer)

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
Re: LED's voor kleurenafdruk
« Reactie #15 Gepost op: 24 december 2017, 21:20:07 »
Opstartverschillen kun je voorkomen met een permanent brandende lichtbron en een sluiter.
Idd, net zoals met de vroegere vergroters. Kan een goede oplossing zijn. Waarschijnlijk is een goede gestabiliseerde voeding + LED-driver eenvoudiger te realiseren met bestaande vergroters zonder sluiter.
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.

Offline ine.dick@xs4all.nl

• Nieuw
  • *
Re: LED's voor kleurenafdruk
« Reactie #16 Gepost op: 16 januari 2018, 12:06:42 »
Leuke discussie.
Ik gebruik al jaren een LED-vergroter voor zwart wit met 3 soorten LED's (R, G en B). Ze zijn gestabliseerd en worden gevoed door een stroombron. Die LED's werken ultrasnel. In feite stuur ik ze nu aan via Puls Breedte modulatie: alle LED's zijn even lange "aan", ze worden echter 400 keer per seconde aan/uit gezet, waarbij de aan/uit verhouding de lichtsterkte bepaalt. Werkt prima. Aanvankelijk werkte ik met verschillende tijden voor de LED's maar dan krijg je problemen met doordrukken en tegenhouden, dat gebeurt dan met een andere hardheid.