Auteur Topic: Olympus trip 35 flitser  (gelezen 716 keer)

Offline ramon

• Nieuw
  • *
Olympus trip 35 flitser
« Gepost op: 27 november 2017, 00:08:16 »
Kan iemand mij vertellen welke flitsers ik kan gebruiken op de olympus trip 35

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
Re: Olympus trip 35 flitser
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2017, 06:12:19 »
Kan iemand mij vertellen welke flitsers ik kan gebruiken op de olympus trip 35
De Trip heeft alleen een hotshoe als flitscontact. Bijna elke flits zou dan volgens mij moeten werken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2017, 08:54:42 »
De Trip heeft alleen een hotshoe als flitscontact. Bijna elke flits zou dan volgens mij moeten werken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Elke flitser zonder al te veel gekoppelde intelligentie in ieder geval, of dat gekoppelde programma kan je niet gebruiken. Sommige flitsers hebben daar moeite mee als ze hun 'eigen taal' niet kunnen spreken met de camera.
Je kunt het diafragma dan handmatig verstellen naar de stand die volgens de tabel op de flitser nodig is.

Met een flitser met een programma-automaat die niet gekoppeld is (geen DDL/TTL maar een eigen programma met zo'n oogje op de flitser) zet je de camera op het diafragma wat bij dat programma (en filmgevoeligheid) hoort en dan doet de flitser het zelf verder (binnen het programma-bereik van de flitser, bijv. 1 tot 8 meter).
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.

Offline ramon

• Nieuw
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2017, 20:48:44 »
bedankt voor de reactie"s