Auteur Topic: Canon Speedlite 177A  (gelezen 850 keer)

Offline Magda

• Vaste bezoeker
    • Magda Kwanten Fotografie
Canon Speedlite 177A
« Gepost op: 17 december 2016, 12:46:14 »
Mijn Canon AE-1 heb ik destijds samen gekocht met de flitser Speedlite 177A. Als je er batterijen in stopt hoor je wel een hoge pieptoon maar er komt geen flitslicht meer vanaf. Kan iemand aan de hand hiervan aangeven of dit nog de moeite waard is om te laten repareren?

Zo nee, is dit een goede flitser om dezelfde er weer voor terug te zoeken of zijn er andere suggesties? Ik flits niet heel vaak maar enkele keren zoals vanmiddag op een verjaardag zou het welkom zijn.

Offline Peter

• Analoog liefhebber
Re: Canon Speedlite 177A
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2016, 15:52:56 »
Zinloos, vrees ik. Het uurloon van een reparateur (als je er al een vinden kunt) overstijgt de waarde ervan alleen al met het openschroeven. Kijk eens in de kringloopwinkel of op Marktplaats, daar vind je ze vanaf een paar euro.
Het hangt van je camera en je doel af of je naar eenzelfde type of eentje uit de EZ serie op zoek moet. Met wat googelen kom je daar wel achter.

Offline TTS

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2016, 15:57:27 »
Metz 45CL1...  All you need...   http://link.marktplaats.nl/m1118073783

Laten repareren kan, maar dat gaat waarschijnlijk zodanig veel kosten dat je een andere keuze gaat maken.

Flitsers zijn er in overvloed. Voor weinig ook.

Bovenstaande Metz is een workhorse.  Beetje volumineus mss, maar je kunt de staaf laten zakken ( tot ongeveer de helft ) in zijn glimmende houder, waardoor het geheel wat meer hanteerbaar wordt.

Offline Magda

• Vaste bezoeker
    • Magda Kwanten Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2016, 10:35:49 »
Het was te proberen, ik ga morgenavond kijken bij iemand in de buurt en dan heb ik waarschijnlijk dezelfde flitser voor een tientje. :)

Offline TTS

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2016, 13:12:50 »
Het was te proberen, ik ga morgenavond kijken bij iemand in de buurt en dan heb ik waarschijnlijk dezelfde flitser voor een tientje. :)
kijk  ^D