Auteur Topic: camera vs camera, de uitslag...  (gelezen 6248 keer)

TomStr

• Gast
Re: camera vs camera, de uitslag...
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2016, 22:56:53 »
ik vind het geweldig om zo'n testjes te zien, het is zonder gedoe gewoon: "voila, dat is het verschil dat je hebt..." geen ja maar scheidend vermogen, speciaal lens glas, abberatie... simpel, wat oogt op jou scherm voor jou persoonlijk het mooiste!
Geweldig gewoon!

Tom

renevz

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 26 september 2016, 07:00:16 »
Hmm, ik hoopte dat het een instinker was.  Dat die troebele lens het best nog goed deed.
Leuk zo'n kwis. Moeten we vaker doen.

Er zijn altijd veel foto's op internet te vinden over of van fungus, maar nooit zo veel foto's met fungus.  Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Mister_Jelly

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 26 september 2016, 07:23:45 »
Hmm, ik hoopte dat het een instinker was.  Dat die troebele lens het best nog goed deed.
Leuk zo'n kwis. Moeten we vaker doen.

Er zijn altijd veel foto's op internet te vinden over of van fungus, maar nooit zo veel foto's met fungus.  Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Hij doet het ook nog best goed, deze lens, dat viel me juist erg mee! Of vind jij de resultaten erg slecht? Het is volgens mij te verwachten dat een elmar iets minder scherp en contrastrijk is dan een zuiko. Daarnaast vind ik dat de Elmar bij zw/w nauwelijks onder doet voor de Zuiko.

Schimmel heeft de lens niet, alleen 'haze'. Ik wil hem graag nog laten schoonmaken voor ik naar Afrika ga, heb al contact gezocht met de vaste reparateur.

Jan Hoogeveen

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 28 september 2016, 20:30:54 »
Leuk om te zien. De Elmar is een Tessar kopie dacht ik, en de Olympus is een dubbel Gauss.  De een is donkerder maar verder niet eens zoveel verschil. Zonder verder testen kan het ook zijn dat de sluitertijden van de Leica korter zijn dan de Olympus.

Die OM4 camera's hebben vaak problemen, batterij loopt leeg, meter doet raar, blijft hangen, etc. Als je naar Afrika gaat kun je volgens mij beter een OM1 meenemen. Zelfde lens zelfde foto's, alleen kan ie wat meer hebben en blijft ie het doen zonder batterijen. Leica's hebben de reputatie.

In de woestijn, met zes negers die aan je camera hangen. Nee Bobby, still nu. Kuifje de razende reporter maakt even een plaatje. En daarna vertelt ie de luie negertjes waar Nederland ligt.

Mister_Jelly

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 28 september 2016, 20:59:42 »
Leuk om te zien. De Elmar is een Tessar kopie dacht ik, en de Olympus is een dubbel Gauss.  De een is donkerder maar verder niet eens zoveel verschil. Zonder verder testen kan het ook zijn dat de sluitertijden van de Leica korter zijn dan de Olympus.

Die OM4 camera's hebben vaak problemen, batterij loopt leeg, meter doet raar, blijft hangen, etc. Als je naar Afrika gaat kun je volgens mij beter een OM1 meenemen. Zelfde lens zelfde foto's, alleen kan ie wat meer hebben en blijft ie het doen zonder batterijen. Leica's hebben de reputatie.

In de woestijn, met zes negers die aan je camera hangen. Nee Bobby, still nu. Kuifje de razende reporter maakt even een plaatje. En daarna vertelt ie de luie negertjes waar Nederland ligt.

Helemaal waar, de OM 4 is een geweldige camera als ie het doet, maar een echt werkpaard is het niet! De camera heeft me op reis al eens in de steek gelaten. Het is voor mij meer een toestel om shoots mee te doen, als ik ook wat batterijen en alcohol mee kan slepen om dat verrekte batterijvak weer eens aan de praat te krijgen.

Dus ik dacht: ik neem de M3 mee! Maar had geen idee dat ik me daarmee volgens een bepaald koloniaal stereotype uitdos... Zouden mensen daar kuifje nog kennen, of ben ik safe?

Jan Hoogeveen

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 28 september 2016, 21:02:08 »
 :)

Offline Peter

• Analoog liefhebber
« Reactie #21 Gepost op: 28 september 2016, 22:33:11 »
..En daarna vertelt ie de luie negertjes waar Nederland ligt.
Zouden mensen daar kuifje nog kennen, of ben ik safe?
Ja hoor, Kuifje was geen Nederlander @:).

Wouter V.

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 28 september 2016, 23:15:25 »
Leuke test, meer van dat mag altijd!
Ik ben benieuwd naar het resultaat van die Leica als hij volledig zou gereinigd zijn.

Zo'n RTT telefoon staat ook hier in een hoekje stof te vangen ;)

Mister_Jelly

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 29 september 2016, 06:53:29 »
Leuke test, meer van dat mag altijd!
Ik ben benieuwd naar het resultaat van die Leica als hij volledig zou gereinigd zijn.

Zo'n RTT telefoon staat ook hier in een hoekje stof te vangen ;)

Ik denk dat het reinigen van de camera niet veel uit maakt voor mij, misschien is de sluiter iets te snel maar op basis van deze dia's is het maar een klein verschil. Omdat ik meestal negatieffilm schiet op sunny 16 ga ik het verschil niet zien, bovendien zal de sluiter van de Leica noot zo nauwkeurig zijn als die van de Oly. Als laatstgenoemde niet weer eens stil ligt als gevolg van batterij gedoe, that is...

Het objectief, dat maakt voor mij het verschil. Dat is nu dan ook onderweg naar de reparateur.

Grappig dat je de zelfde telefoon hebt. Zullen we eens bellen?

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #24 Gepost op: 30 september 2016, 09:47:06 »
Leuk om te zien. De Elmar is een Tessar kopie dacht ik, en de
Het forum van Stormfront kun je via Google vinden. Prima plek voor grappig bedoelde racistische prietpraat.
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Mister_Jelly

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 30 september 2016, 10:23:22 »
Het forum van Stormfront kun je via Google vinden. Prima plek voor grappig bedoelde racistische prietpraat.

Oei Koraks, je reactie doet me wel wat schrikken. De reactie van Jan Hoogeveen kwam op mij niet over als bedoeld racistisch. Ik interpreteerde het meer als een grap over het tijdsbeeld van de jaren 50, en hoe dat tot uiting kwam in de Kuifje strips. Ik denk (en hoop) ook dat hij het niet vervelend bedoelde, anders had ik er anders op gereageerd. Ik hou van grapjes maar niet wanneer de bedoeling er achter verkeerd is.

Het spijt me dat je de opmerkingen in dit topic als kwetsend hebt ervaren, dat vind ik echt vervelend!

Jan Hoogeveen

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 30 september 2016, 10:38:12 »
Het forum van Stormfront

Drama queen.

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #27 Gepost op: 30 september 2016, 19:52:51 »
Ik interpreteerde het meer als een grap over het tijdsbeeld van de jaren 50, en hoe dat tot uiting kwam in de Kuifje strips.
Ja allicht was dat de grap. En sommige grappen zijn gewoon incorrect. Het punt van mijn opmerking, en ik ben blij dat jij er in elk geval van schrikt, is om een klein beetje meer bewustzijn te creƫren voor andere perspectieven.
Stel dat jij een donkere huidskleur hebt, van analoge fotografie houdt en ermee geconfronteerd wordt dat het op dit forum 'bon ton' is om ongestoord te blaten over luie negertjes, maak je dan gauw een account aan om hier gezellig mee te kunnen doen?

En ja, dan heb ik wel het gore lef om er iets van te zeggen.
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Jan Hoogeveen

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 30 september 2016, 20:02:16 »
Wat heb jij een enorm bord voor je kop zeg. Laten we het woord neger uit het woordenboek halen, het is racistisch dat dat er in staat.

renevz

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 30 september 2016, 20:07:53 »
Jan, je hebt er bijna 20.

topsecret-dna