De Doka > Overige

Moedeloos.....

(1/2) > >>

henkvanzuylen:
Soms wordt je toch wel moedeloos van dat analoog....

Eerst een KB die ik te ver terug gedraaid had...dus blikopener en schaar mee in de wisselzak....
Afijn om een lang verhaal kort te maken...wil voor geen meter op die spoel (alles super droog, dus daar lag het niet aan), dus ten lange leste maar half op spoel in de tank gefrot......
Resultaat......helft van de foto's naar zijn grootje  :'(

Film 2...een 120 film....gaat vanzelf op de spoel....binnen 2 minuten in de tank...
Ontwikkeld...nagenoeg helemaal blank! godver@##@#!
Daar snap ik echt niks van.....zorgvuldig belicht, lichtmeters gebruikt en als check up nog mijn DLSR voor de lichtmeting....
2 hele vage foto's.....waarop je amper kan zien wat er op staat!!

Het was een Adox CHS 50, ontwikkeld met Rollei CHS, 1:15, 20gr, 3,5 min....spoelbad 1 min....fixeer 5 min
Hoe kan dat godgloeiende #@#@#!! nou??

Het ergste is dat op de 120 film foto's van 2 weken van mijn 52 weken project stonden!

Soms kan ik wel  :'( :'(

staal571:
Oei, dat wordt dus dan een 50 weken project :'D, of je moet Ceciel vragen zich even in de kleding van die weken te kleden en de foto's over te maken.
Ja af en toe denk ik ook wel eens digitaal kan soms toch echt wel makkelijk zijn, dan heb je ook wel missers maar die kun je meteen opnieuw maken.

Peter

henkvanzuylen:
Ik ben toch wel benieuwd WAAROM het fout is gegaan??...daar zit ik me nu al hele tijd de kop over te breken, maar kan het niet bedacht krijgen  :(

Fotohuis:

--- Citaat ---Eerst een KB die ik te ver terug gedraaid had
--- Einde van citaat ---

Film retriever/picker (daarmee haal je de film terug uit de cassette) of een flessen opener.

Adox CHS 50 = Efke 50. De tijden in RHS/AM74 zijn erg kort en als je verder gaat verdunnen moet je opletten dat je niet onder 20ml concentraat per film gaat komen. De minimale tijd voor een filmontwikkeling niet onder 5 minuten kiezen. Let ook op als je moet compenseren met de temperatuur tabel.

Destijds is er voor Adox/Efke films de Beutler hoge acutance ontwikkelaar bedacht. Net zoals Rodinal en Neofin Blau  sluit deze beter aan bij Efke films.

henkvanzuylen:

--- Citaat van: Fotohuis op 18 januari 2012, 16:18:40 ---Film retriever/picker (daarmee haal je de film terug uit de cassette) of een flessen opener.

Adox CHS 50 = Efke 50. De tijden in RHS/AM74 zijn erg kort en als je verder gaat verdunnen moet je opletten dat je niet onder 20ml concentraat per film gaat komen. De minimale tijd voor een filmontwikkeling niet onder 5 minuten kiezen. Let ook op als je moet compenseren met de temperatuur tabel.

Destijds is er voor Adox/Efke films de Beutler hoge acutance ontwikkelaar bedacht. Net zoals Rodinal en Neofin Blau  sluit deze beter aan bij Efke films.

--- Einde van citaat ---

Maar waar ligft het nu aan Robert??
31.25 ml RHS en 468.75 water...dan zit ik toch ver boven die 20 ml?
Moet dat dan toch op 5min??
temp gecontroleerd was 20.2gr

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie