Auteur Topic: Reparatie handleiding Zorki-4  (gelezen 4654 keer)

Offline Fotohuis

• Analoog liefhebber
  • Фотография это весело
Re: Reparatie handleiding Zorki-4
« Reactie #15 Gepost op: 26 november 2016, 21:30:25 »
Voor een Kiev-88 zou je Arax in Kiev, Oekraine kunnen raadplegen. Ik kan de camera evt. goedkoop richting Oekraine sturen.
Роберт
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #16 Gepost op: 26 november 2016, 21:59:14 »
Voor een Kiev-88 zou je Arax in Kiev, Oekraine kunnen raadplegen. Ik kan de camera evt. goedkoop richting Oekraine sturen.
Dat zal ik zeker in gedachte houden Robert, ik vind de camera toch net even te gecompliceerd om hier mee te gaan hobbyen en ik hoor veel goeds over de restauraties bij Arax.
De filmcassette's servicen en lichtdicht krijgen zou nog wel te doen zijn maar ik heb begrepen dat de filmtransport van de oudere types is berekend op de oudere dikkere films ook een klusje waar ik zelf niet de kennis voor heb.

Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #17 Gepost op: 12 januari 2020, 00:25:10 »
Ik was dit topic 3,5 jaar geleden gestart toen ik voor het eerst een Zorki-4 open had in de periode daarna ben ik volledig overgestapt van Pentax naar FSU voor kleinbeeld (al heb ik nog altijd 5 Pentaxen die ik houd) en Rolleiflex voor middenformaat.

Inmiddels heb ik de nodige FSU camera's geserviced en sommige zelfs een bijna totale revisie gegeven, de Zorki, Zenit en in mindere mate Fed camera's hebben voor mij geen geheimen meer, veel heb ik hierbij natuurlijk te danken aan de hulp van Milo.

Succesvol geëxperimenteerd met het maken van reserve onderdelen op de draaibank en het maken van veel soorten vervangingsveren, waar ik voor Pentax voornamelijk gebruik maakte van onderdelen uit donorcamera's was het voor de FSU soms makkelijker om een hagelnieuw onderdeel te maken.

Ook heb ik de afgelopen periode ervaring kunnen opdoen met centraalsluiters.
Op dit moment is het even stil in de werkplaats, ja ik heb soms ook andere dingen te doen.  :D

Maar als ik weer een aardige revisie heb dan wijd ik hier weer een topic aan.

Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II.