Auteur Topic: CLA adressen  (gelezen 43218 keer)

Offline henk47

• Analoog liefhebber
Re: CLA adressen
« Reactie #75 Gepost op: 24 december 2022, 19:16:03 »
Mamiya    ;    Olympus  ; Hasselblad  herstellingen    /  camera's  & lenzen

Alexander Kaller  / Nieuwstraat 31  -  3511 Kuringen  (  Belgie  /  bij Hasselt )
e-mail:  kaller.alexander@gmail.com

Ik kreeg van Alexander een heel net antwoord op mijn vraag of hij mijn Hasselblad magazijn kon repareren (vervangen lightseals). Helaas mag ik om gezondheidsredenen voorlopig niet autorijden daarom heb ik zelf de stoute schoenen aangetrokken en vervangende lightseals besteld. In Californie maar dat setje was niet compleet. Inmiddels vanuit Italie (Linda Jongeneel) wèl compleet setje ontvangen, en vervanging is fluitje van een cent....
De wereld bestaat niet. Maar als jullie er in geloven, doe ik gezellig mee...

Online srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #76 Gepost op: 11 mei 2023, 15:17:32 »
Vandaag ontving ik mijn mamiya 645 terug van een CLA bij Japan Camera.
Heel correcte afhandeling en de camera ziet er weer keurig uit.
Ook de prijs is zeer acceptabel, een echte aanrader!
Vriendelijke groeten, Hans

Offline lb

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: CLA adressen: cameraherstelpunt
« Reactie #77 Gepost op: 13 mei 2023, 12:40:57 »
Cameraherstelpunt (Herman Koning) is een oplichter, doe wat research op internet en/of neem contact met mij op.

Hij heeft nog drie camera's van mij (2x donorcamera Rollei SL 35 en een Rollei SL 350)  Hij stopte op een gegeven moment met reageren. Dat was het dan want hij werkt alleen op afspraak en de deur gaat niet open. Na dit gebeuren ben ik op internet gaan zoeken en ben ik een aantal mede slachtoffers tegengekomen. Mij overkwam dit eind 2020 > 2021.

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #78 Gepost op: 13 mei 2023, 14:26:25 »
Dat zijn altijd erg vervelende zaken maar met naam en adres zijn er altijd wel mogelijkheden om alsnog je recht te halen, het is alleen de vraag of het qua financiële waarde wel de tijd die je daaraan kwijt zal zijn waard is. 
Ben Minolta 110 zoom MK II  -  Nikon F90x  -  Kiev 6С  -  Icarex 35  -  HorizonT  -  Zeis Ikon Ikoflex  -  Nikon F-501

Offline wouthazel

• Vaste bezoeker
« Reactie #79 Gepost op: 13 mei 2023, 17:25:51 »
Ik vind dit soort postings altijd wat lastig. Ik heb namelijk een prettige ervaring met dit bedrijf…….

Offline lb

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #80 Gepost op: 13 mei 2023, 23:57:27 »
Ik heb me hier erg druk om gemaakt, contact gezocht en gehad me mede gedupeerden en politie en het uiteindelijk los gelaten. Het koste me teveel Begin april 2022 heb ik hier een poging gedaan maar dat lukte me niet meteen en toen Hans aanbood het voor mij te plaatsen als ik het opschreef heb ik het weer gelaten voor wat het is. Ik ben dyslectisch en om dit fatsoenlijk op papier te zetten kost me veel tijd en energie, die had ik niet. Het is dat ik hier vandaag belande en het niet kon laten te reageren. Ik heb ook ervaring met Wil van Manen, Hans Klinkhamer, Japan camera's en Amsterdam Camera Repairs. Niets op aan te merken, vaklui.

Offline Mschekkerman

• Analoog liefhebber
« Reactie #81 Gepost op: 14 mei 2023, 10:30:19 »
Dat is jammer. Je hoopt toch dat er uiteindelijk iemand voor je kan bemiddelen, die de onderste steen boven haalt en recht doet aan beide partijen. Hoewel ik me afvraag of deze man nog actief is als reparateur. Een website of telefoonnummer kan ik niet vinden, wel een adres.
~ vergeet nooit je camera mee te nemen ~

Offline Ree

• Vaste bezoeker
« Reactie #82 Gepost op: 14 mei 2023, 12:47:06 »
Herman is nog actief en zeker geen oplichter. Wel een persoonlijkheid die de klussen uitkiest waar hij plezier aan beleeft en dit werk niet doet om rijk van te worden. Ik kan me wel voostellen dat dit zo af en toe botst met klanten. Ikzelf heb, net als Wouthazel, alleen positieve ervaringen bij dit bedrijf.

Maar goed, daar schiet lb verder niets mee op...

Online srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #83 Gepost op: 14 mei 2023, 14:30:42 »
Ik heb twee keer iets laten repareren bij Herman, tot volle tevredenheid.

Offline lb

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #84 Gepost op: 14 mei 2023, 14:34:44 »
zoals ik aangaf heb ik andere gevonden met een gelijksoortige ervaring. Hier een kopie van een persoon die een Pentax ter reparatie had aangeboden en mij een mail uitwisseling met aansluitend een aangifte toestuurde omdat ik het er werk van wilde maken. Wat me het meest irriteert is dat dit relatief jonge analoge liefhebbers zijn die moeten kiezen uit een vijver van reparateurs die kleiner wordt. Een anders was een 8 of 16mm filmcamera kwijt. Voor mijn rust bedacht ik me uiteindelijk dat ik ook een keer een verlies kan pakken want ik heb ook veel mazzeltjes gehad bij de aanschaf van camera en doka materiaal. De laatste cijfers van het serienummer heb ik veranderd in een X en de naam achterwege laat omdat ik onderstaande niet in samenspraak post.

Beste Herman Koning,
Via de weg wil ik u op de hoogte stellen dat er een aangetekende brief uw richting op komt wegens het gebrek aan
contact.
De inhoud van de brief betreft:
Onderwerp: ingebrekestelling

Geachte heer Koning
Op 18 september 2020 sloot ik met u een overeenkomst voor de reparatie van een Asahi Pentax 6x7 met serienummer 4.110.XXX
Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet nagekomen. Ik heb de volgende klachten:
De afspraak die we mondeling hebben gemaakt is dat u de camera met 4 tot 6 weken gerepareerd zou hebben.
Na deze tijd heb ik niks meer van u vernomen. Geen mail noch telefonisch contact
U bent niet bereikbaar via mail, telefoon of op uw reparatie adres.
Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer
de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen. U krijgt 14 dagen de tijd om
de camera alsnog te repareren tegen de afgesproken kosten of de camera in de staat waarin hij is afgegeven ter reparatie terug te
geven aan mij.
Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval
nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.
In afwachting op uw spoedige reactie, verblijf ik,
Hoogachtend,

Online srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #85 Gepost op: 14 mei 2023, 14:51:06 »
Mijn ervaringen zijn inderdaad wel al van enkele jaren geleden.
Alles verliep toen heel soepel, vandaar dat dit me wel verbaasd.