zoals ik aangaf heb ik andere gevonden met een gelijksoortige ervaring. Hier een kopie van een persoon die een Pentax ter reparatie had aangeboden en mij een mail uitwisseling met aansluitend een aangifte toestuurde omdat ik het er werk van wilde maken. Wat me het meest irriteert is dat dit relatief jonge analoge liefhebbers zijn die moeten kiezen uit een vijver van reparateurs die kleiner wordt. Een anders was een 8 of 16mm filmcamera kwijt. Voor mijn rust bedacht ik me uiteindelijk dat ik ook een keer een verlies kan pakken want ik heb ook veel mazzeltjes gehad bij de aanschaf van camera en doka materiaal. De laatste cijfers van het serienummer heb ik veranderd in een X en de naam achterwege laat omdat ik onderstaande niet in samenspraak post.
Beste Herman Koning,
Via de weg wil ik u op de hoogte stellen dat er een aangetekende brief uw richting op komt wegens het gebrek aan
contact.
De inhoud van de brief betreft:
Onderwerp: ingebrekestelling
Geachte heer Koning
Op 18 september 2020 sloot ik met u een overeenkomst voor de reparatie van een Asahi Pentax 6x7 met serienummer 4.110.XXX
Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet nagekomen. Ik heb de volgende klachten:
De afspraak die we mondeling hebben gemaakt is dat u de camera met 4 tot 6 weken gerepareerd zou hebben.
Na deze tijd heb ik niks meer van u vernomen. Geen mail noch telefonisch contact
U bent niet bereikbaar via mail, telefoon of op uw reparatie adres.
Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer
de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen. U krijgt 14 dagen de tijd om
de camera alsnog te repareren tegen de afgesproken kosten of de camera in de staat waarin hij is afgegeven ter reparatie terug te
geven aan mij.
Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval
nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.
In afwachting op uw spoedige reactie, verblijf ik,
Hoogachtend,