Heb je een basisrecept?
Haha, dat is dan weer een Kerensky special grease Secret family recept

Het is alweer langer dan 10 jaar terug dat ik daar eens goed naar gekeken heb.
Het "dempende" bestanddeel in "dempend vet" is vaak Silica.
Zie de beschrijving van bijv. NYOGEL 779:
A silica thickened, light viscosity, synthetic hydrocarbon greaseIk ben er toen achter gekomen dat deze "Silica" in feite een bepaald soort Vliegas is.
Zie ook deze pdf waarin gesproken wordt over "fumed silica" :
http://www.syn-techlube.com/userfiles/pdf/tech-sheets/Syn-Tech_Silicone_Damping_web.pdf"Fumed Silica" Vliegas, probeer daar maar eens aan te komen als particulier

Uiteindelijk is het me gelukt om een klein emmertje van dit spul te kopen bij een winkel die het als vulmiddel verkoopt voor polyester boot rompen.
Helaas zo lang geleden dat ik niet meer kan terug vinden waar

Het was wel ergens in Nederland.
Vliegas is
redelijk ongezond bij inademing dus je moet wel een goed stofmasker en sluitende veiligheidsbril gebruiken wanneer je er mee omgaat.
Gelukkig zijn deze beschermende middelen nu redelijk goedkoop nu ze massaal gedumpt worden na de virale hoogtijdagen.
Er zijn trouwens ook dempende vetten die PTFE gebruiken als het vulmateriaal.
Ik heb nog niet gekeken waar je een PTFE vulmateriaal kunt krijgen maar hier zou je ook eens mee kunnen gaan experimenteren.
Hier ook een mooi artikel :
https://www.machinedesign.com/archive/article/21813216/more-than-a-lubricantWaaruit dit citaat :
How damping greases work
All greases are made by mixing an oil with a thickener, typically soap, clay, silica, or a synthetic material like polytetrafluoroethylene (PTFE). Thickeners hold the oil in place. When grease shears — by a rotating shaft, sliding lever, or rolling-element bearing, for example — thickeners release oil to lubricate moving parts. The difference between standard and damping greases is shear resistance. In fact, damping grease performance depends more on its internal structure than on ability to reduce friction between mating surfaces.
The oils used for damping greases are usually viscous, high-molecular-weight synthetic varieties which give much higher internal shear resistances than standard greases. Most standard greases have a slick, even buttery consistency. Damping greases, on the other hand, are sticky. It takes some force to move objects through damping grease. This internal shear resistance lets damping greases "damp" or control motion and noise. The higher the shear resistance, the greater the damping.