Auteur Topic: Internetoplichting: er is veel veranderd!!  (gelezen 11285 keer)

Offline Cliff-SP3

• Vaste bezoeker
    • Mijn Flickr pagina
Re: Internetoplichting: er is veel veranderd!!
« Reactie #30 Gepost op: 2 juni 2015, 20:03:03 »
Spullen overhandigen op een station heeft niet zo een goede reputatie.  Ooit van Ripdeal gehoord?  :o

Yep, maar ik zit dan in een fastfood restaurant waar veel mensen zijn. Daarnaast heb ik mijn kleurtje mee :D . En mijn handel is voornamelijk model auto's schaal 1:50. Kom net terug van de McDonalds. Weer twee verkocht :) . Grt. Cliff.
Mamiya C220 geladen met Fuji RDP 100

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
« Reactie #31 Gepost op: 2 juni 2015, 23:53:57 »
Als dat echt niet kan stuur ik na vooruit betaling de gekochte spullen al of niet aangetekend op en breng de koper op de hoogte wanneer iets bij de Post is afgegeven en geef hem / haar ook de track en trace code door. Zo krijg je duidelijkheid naar je koper en naar mijn idee hoort dat ook zo.  Grt. Cliff.

Volgens mij hoort een stuk vertrouwen en geduld gewoon bij zakendoen.
Al die mensen die elkaar niet meer vertrouwen - dat werkt alleen maar wantrouwen in de hand en volgens mij ook meer oplichters omdat 'iedereen niet netjes is'.

Aantekenen is in de praktijk geen enkele garantie dat iets aankomt want je kunt geen handtekening opvragen of niets dus levert niets op. Dan kan je het beter bij afhaalservices doen of direct verzekerd verzenden. Maar, dan gaat de prijs van verzending ook weer een flink eind omhoog en is er nog steeds geen garantie voor de koper dat in de doos zit wat besteld is of enkel maar papiersnippers .
Dus gewoon vertrouwen of desnoods een reis maken naar elkaar en er een gezellig treffen van te maken bij de overdracht. Of ben ik dan te ouderwets?

Ja, er zitten af en toe rotte appels tussen, maar om nu iedereen direct maar als crimineel te gaan beschouwen die iets aanbiedt en niet direct reageert op mail of telefoon? Ik geloof dat 99% van de mensen goed is of misschien nog wel meer en een paar % zijn goed maar worden door situaties 'gedwongen' tot minder netjes gedrag.
In een station ga ik niet meer zomaar afspreken, dat heeft me veel tijd en geld gekost, de verkoper in Rotterdam CS kwam niet opdagen, iets van 12 uur onderweg geweest voor niets. Dus ja ik heb ook wel eens met die 1ne rotte appel te maken gehad.
(Nee, nooit van Ripdeal gehoord)
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #32 Gepost op: 3 juni 2015, 08:40:05 »
Nou in mijn geval bleek mijn bange voorgevoel dus wel terecht. Marktplaats liet weten meer klachten te hebben gehad en heeft de account verwijderd, banken worden tegenwoordig automatisch op de hoogte gesteld bij dit soort zaken, maar tot nu toe is er nog niks gebeurd.  Telefoontje met mijn eigen bank doet me ook vermoeden dat er geen oplossing gaat komen. Het blijkt vaak om rekeningen te gaan die direct leeg getrokken worden en van een kale kip kun je nu eenmaal niet plukken. Maar goed, we wachten even rustig af, hopelijk hebben die andere mensen ook allemaal aangifte gedaan.

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
« Reactie #33 Gepost op: 3 juni 2015, 08:50:24 »
Sterkte dan :\

Ik kom regelmatig dezelfde Leica camera en lenzen set tegen op Marktplaats (altijd dezelfde foto's). De verkoper is altijd maar '1 week actief' en alleen een voornaam en woont meestal in een ver afgelegen gebied (Breskens ofzo). Als ik hem zie geef ik hem gelijk aan als oplichter bij MP.
Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Argus K
Laatste speeltjes: Bell & Howell Eyemo transportkoffer

Offline Cliff-SP3

• Vaste bezoeker
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #34 Gepost op: 3 juni 2015, 10:39:36 »
Aantekenen is in de praktijk geen enkele garantie dat iets aankomt want je kunt geen handtekening opvragen of niets dus levert niets op.

Niet helemaal waar, ik heb eens wat aangetekend verzonden en als je het track en trace controleert of er  afgeleverd is krijg je een beeld te zien met een handtekening en tijd ontvangst.

Citaat
Dus gewoon vertrouwen of desnoods een reis maken naar elkaar en er een gezellig treffen van te maken bij de overdracht. Of ben ik dan te ouderwets?

Nee niet ouderwets, het is juist leuk om te zien dat een koper blij verrast is met wat hij ziet en koopt. En als je zoals ik bij een overdracht van een gratis electronenflitser nog mag uitleggen aan een piepjonge TU studente hoe het apparaat werkt  en het enthousiasme  van het meisje ziet dan is mijn dag helemaal goed. Het lijkt wel dat, zoals je al aangeeft de mensen steeds asocialer worden 8(   Grt. Cliff.
Mamiya C220 geladen met Fuji RDP 100

Offline henk47

• Vaste bezoeker
« Reactie #35 Gepost op: 7 september 2017, 02:11:38 »
Bedankt,wist je dat ik wel eens spullen gestuurd heb voor dat ik het geld had,ik denk dat ik dat maar niet meer doe.
Het is altijd wel goed gekomen "fotografen zijn geen slechte mensen"??
Wim

Dat dus in elk geval nóóit doen, daar gokken bijvoorbeeld de Nigeriaanse oplichters op. Die stuurden in mijn geval zelfs een nagemaakte Paypal mededeling dat het geld gestort was, zó echt dat ik er intrapte. Pakket bij postagentschap afgegeven, maar toen ik thuis kwam knaagde het toch een beetje... en ging ik het emailadres van koper opzoeken. Bleek de Nigeriaanse bende te zijn, ik terug naar het postagentschap en kon het pakket nog nét mee terug nemen... Sjonge, het ging over een kostbare videocamera van 800 eurootjes...  De week erna verkocht aan een eerlijke Nederlandse koper, en ... van PostNL netjes het frankeerbedrag terugontvangen. Perfect!

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #36 Gepost op: 7 september 2017, 11:24:19 »
Bedankt om  dit te vermelden  Henk;   zelf  ben ik misschien  ouderwets en volgens sommigen wantrouwig , maar verzenden   voor  ontvangst van  betaling  doe ik nooit en  bij afhaling  enkel
handje  kontantje!!

Groetjes
Maurits

topsecret-dna