Auteur Topic: Internetoplichting: er is veel veranderd!!  (gelezen 9721 keer)

Offline MF6

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Internetoplichting: er is veel veranderd!!
« Reactie #15 Gepost op: 3 februari 2014, 23:32:59 »
Voor  nieuwjaar heb ik ook zoiets meegemaakt  op 2dehands be .....

Daar heb ik ook al eens problemen gehad, heb toen een mail gestuurd met de melding "Onderstaand het telnr van mijn advocaat, gelieve hem te contacteren voor een verdere afhandeling".... Twee dagen later mijn geld terug.  :)

Aurelius

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2014, 18:53:16 »
Duim omhoog  voor het prima opvolgen (!) (!) (!)

En een fijn gevoel dat ook de politie ondertussen mee toekijkt (!)

Offline moto

• Analoog liefhebber
  • Als je een schrijvvout vint mag je hem hebbe
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2014, 19:42:07 »
Aurelius, dan ook niet z :|  als je de volgende keer een bon hebt voor 4 km te hard rijden  ^D
gr. Joop

Aurelius

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2014, 16:44:50 »
Aurelius, dan ook niet z :|  als je de volgende keer een bon hebt voor 4 km te hard rijden  ^D
gr. Joop

Inderdaad, 4 km te snel kan je bijna een halve lens kosten. Was wat te enthousiast, maar heb zelf al een paar keer flink prijs gehad op Marktplaats, of elders vandaar.  ;)

Offline Nico

• Vaste bezoeker
    • Photography nico van dijk
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2014, 18:36:31 »
Zet nu effe de mp gegevens van die gast hier neer dan weet de rest ook dat ie daarmee geen zaken moet doen.....
Leave the path of light unchanged, use only those rays that work for you.

Offline Nico

• Vaste bezoeker
    • Photography nico van dijk
« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2014, 18:38:25 »
En nooit alleen mailen maar ook bellen. En als die z'n nummer niet wilt geven dan mee kappen.
Leave the path of light unchanged, use only those rays that work for you.

René_M

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2014, 18:42:33 »
En nooit alleen mailen maar ook bellen. En als die z'n nummer niet wilt geven dan mee kappen.

Aan een telefoonnummer heb je op vandaag helemaal niks meer, teveel pre-paid nul-zesjes in de omloop.

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #22 Gepost op: 31 mei 2015, 12:07:45 »
Ik denk dat ik, voor het eerst in al die jaren, ook getild ben op MP bij de aankoop van impossible film  :( Vorige week zaterdag betaald, niks ontvangen en verkoopster reageert niet meer op mail. Ik ga morgen dus maar eens kijken of een brief naar haar bank sturen hetzelfde positieve effect heeft..

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
« Reactie #23 Gepost op: 31 mei 2015, 13:56:16 »
Ik denk dat ik, voor het eerst in al die jaren, ook getild ben op MP bij de aankoop van impossible film  :( Vorige week zaterdag betaald, niks ontvangen en verkoopster reageert niet meer op mail. Ik ga morgen dus maar eens kijken of een brief naar haar bank sturen hetzelfde positieve effect heeft..
Ik geloof dat ik niet meer mee kan in deze 'snelle tijd'.
Regelmatig reageer ik meer dan een week niet op mail (omdat ik het gewoon niet ophaal, zit niet altijd online met een mail-geval laat staan voor al de mailadressen), dus een week geen reactie vind ik nog vrij normaal. Soms lees ik een maand m'n mail niet voordat ik er aan denk die eens te controleren. Vroeger kreeg ik automatisch een SMS om me te herinneren maar dat schijnt niet meer te kunnen bij de mailprovider.
Ik heb veel klanten (ligfietsbedrijf) die na 3 weken pas reageren op mail dus 1 week vind ik nu niet echt bijzonder.
In de 'analoge tijd' was het 3 tot 4 weken wachten op een afschrift van de bank vrij lang, nu duurt dat al vaak zo lang (ik krijg eens per maand afschriften tegenwoordig) en dan weet ik ook pas of betaald is... dus als je verkoopster net zo analoog is als ik, moet je misschien wat geduld hebben of misschien kan je even bellen?

brengt me wel op een idee... eens even zien of ik nog mail ontvangen heb de laatste weken ;-)
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #24 Gepost op: 31 mei 2015, 14:08:55 »
Dame in kwestie zat vorige week (voor ik geld overmaakte) anders boven op haar mail. Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar ik ben er vrij zeker van dat dit hier niet het geval is.

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #25 Gepost op: 1 juni 2015, 11:21:07 »
Ik twijfel ook vaak snel. Toen ik mijn lens wilde verkopen hoorde ik op een gegeven moment ook een paar dagen niets  meer. Maar dat is toch goedgekomen en de lens uiteindelijk aan haar verkocht face to face. Ik hoop dat je het mis hebt Antoinette maar ik vrees met je mee.  :(
Maar kun je bij jouw in de buurt geen Impossible film kopen?
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #26 Gepost op: 1 juni 2015, 11:26:53 »
Ja tuurlijk kan dat Peter, maar deze waren goedkoper. Heb inmiddels een boos mailtje van de dame in kwestie dat ze op vakantie is en of ik maar even meteen de aangifte in wilde trekken. Ze had namelijk een volle doos met 63 filmpacks en desnoods zou ze me nieuwe sturen. Dat laatste doet dan bij mij nog meer alarmbellen afgaan, heeft ze soms een doos afgekeurde filmpacks bij de fabriek gekocht? Of zijn ze gestolen ergens? Heb haar in elk geval terug gemaild dat zodra ik of 2 filmpacks in de bus heb liggen of mijn geld teruggestort zie, ik de aangifte intrek en niet eerder.

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #27 Gepost op: 1 juni 2015, 14:44:02 »
Tja misschien heeft ze ergens een grote opdracht gedaan en is deze film overgebleven. Of inderdaad factory seconds gekocht en die aan het doorverkopen is. Dat zou ik dan liever bij TIP zelf willen kopen. Op dit moment hebben ze weer een actie lopen. Maar dan moet ze dat er wel bij zeggen anders is dat een beetje misleiding.
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline Cliff-SP3

• Vaste bezoeker
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #28 Gepost op: 2 juni 2015, 18:31:26 »
Heb haar in elk geval terug gemaild dat zodra ik of 2 filmpacks in de bus heb liggen of mijn geld teruggestort zie, ik de aangifte intrek en niet eerder.

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben zelf actief als verkoper en je hebt als koper gewoon rechten. Zelf doe ik als verkoper altijd een voorstel om op te halen op neutraal terrein b.v.. Mc Donalds of het station hier in de buurt. Als dat echt niet kan stuur ik na vooruit betaling de gekochte spullen al of niet aangetekend op en breng de koper op de hoogte wanneer iets bij de Post is afgegeven en geef hem / haar ook de track en trace code door. Zo krijg je duidelijkheid naar je koper en naar mijn idee hoort dat ook zo.  Grt. Cliff.
Mamiya C220 geladen met Fuji RDP 100

renevz

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2 juni 2015, 19:55:38 »
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben zelf actief als verkoper en je hebt als koper gewoon rechten. Zelf doe ik als verkoper altijd een voorstel om op te halen op neutraal terrein b.v.. Mc Donalds of het station hier in de buurt.
Spullen overhandigen op een station heeft niet zo een goede reputatie.  Ooit van Ripdeal gehoord?  :o