Auteur Topic: CAMERA AFDICHTINGEN  (gelezen 15080 keer)

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
Re: CAMERA AFDICHTINGEN
« Reactie #45 Gepost op: 23 maart 2018, 11:02:57 »
Deze boys zitten allemaal wel zo'n beetje op Ebay, zo'n webpagina is vaak verouderd met daaraan een verouderd mailadres gekoppeld...

Ik vind op ebay vooral light seals voor de Om camera's en de trip en de XA, kan deze verkoper ook niet vinden.

Offline ZouteHaring

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #46 Gepost op: 23 maart 2018, 12:14:35 »
Ik zoek nieuwe lightseals voor mijn Olympus pen EES-2 en vond al snel http://aki-asahi.com/store/  daar zag ik dit setje voor de EE2/EE3: http://aki-asahi.com/store/html/pen_ee2/light-seals/index.php waarvan ik vermoed dat het ook prima past in mijn toestel, maar meneer reageerd helaas niet op mijn mail  :(

ik las van de week dat hij niet reageert op zijn mail, en het een klein bedrijfje is, dus ook niet overal op kan reageren.
je kan een gok wagen en bestellen met paypal, wel je adres goed invullen!

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #47 Gepost op: 23 maart 2018, 12:28:02 »
Het is hier al vaker gezegd maar voor alleen het deurtje kan je gewoon zwarte wol gebruiken dat verteerd ook niet meer.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #48 Gepost op: 23 maart 2018, 12:29:46 »
Paar weken geleden nog een bestelling geplaatst bij Aki-Asahi, zonder problemen.
De werkwijze van bestellen is echter iets anders dan ‘normaal’.
Je plaatst een bestelling, en geeft aan dat je met paypal betaald (volgens mij ook enige keuze :) ). En dan moet je even wachten tot er een betalingsverzoek via paypal komt. Vervolgens geld overmaken, en na een weekje (gokje) ligt het in de brievenbus.
Aki-Asahi verkoopt ook vellen foam voor cameras, zodat je het zelf kan doen. Misschien beter als je twijfels hebt over het setje.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
« Reactie #49 Gepost op: 23 maart 2018, 19:14:56 »
Paar jaar geleden een keer besteld en genoeg voor de rest van mijn leven.
Mocht iemand klein stukje nodig hebben, dan wil ik wel stukje opsturen.

Aki-Asahi.com by dynax75, on Flickr

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #50 Gepost op: 24 maart 2018, 09:29:34 »
Ik ben niet zo'n zelf prutser, daarom was ik juist op zoek naar zo'n laser gesneden setje.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #51 Gepost op: 24 maart 2018, 11:25:14 »
Ik ben niet zo'n zelf prutser, daarom was ik juist op zoek naar zo'n laser gesneden setje.

Op de bovenstaande foto van dynax kan je zien dat er bij de onderste er een stukje uit is. Dit zijn lange lasercut strips, die voor de meeste cameras wel werken. Het is iets meer prutsen als de lichtafdichting in vreemde hoeken loopt.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
« Reactie #52 Gepost op: 24 maart 2018, 19:53:29 »
Beetje handgel is wel makkelijk om erbij te hebben, zodat ze tijdelijk even niet plakkerig zijn.