Auteur Topic: CAMERA AFDICHTINGEN  (gelezen 15079 keer)

freerklautenbag

• Gast
Re: CAMERA AFDICHTINGEN
« Reactie #30 Gepost op: 6 mei 2015, 15:49:05 »
Mooie herinnering, mooie foto :) .
Mijn draadje over afdichtingen met wol bestaat nu ook :-)

Offline MauricevanMourik

• Regelmatige bezoeker
  • **
  • Geen betere raad dan voorraad!
« Reactie #31 Gepost op: 8 juni 2015, 19:52:02 »
M
Breng de lijm op met een veiligheidsspeld, leg de draad in en maak het schoon met aceton (elke drogist heeft het).
In de Zorki's en FED's  zit niet eens wat. Ook daar heb ik het toch gedaan. Werkt prima en ben ik zeker dat er geen lekken zijn.

Yashicaguy (van die pagina)  schrijft dat hij enkel en allen de losse prut verwijdert en de plakprut in de gleufjes laat zitten, want daar "pakt" de wol dan weer mooi op.
Ik heb nog een Petri TTL & een Yashica MG-1 liggen die eenzelfde behandeling moeten hebben.
Er wordt ook gerept over katoenwol, al neem ik dat maar met een korrel zout.
Yashica-A,Zenit-E,Kodak Retina, Praktica BCA, BX, MTL, CX-2,B100,Super TL, Pentax ME-Super, Toyoflex, Balda, Olympus Trip, Agfa Optima, Canon Dial35  en nog wel een stuk of wat...

freerklautenbag

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 8 juni 2015, 20:18:38 »
Ja, dat van die katoenwol hoor ik ook, neem ik ook met een korrel zout. Ik plak het er wel in. Vind ik iets prettiger

Offline PeterN

• Vaste bezoeker
« Reactie #33 Gepost op: 9 juni 2015, 15:37:43 »
Breikatoen is volop te koop in alle diktes en kleuren :D

Hg, Peter

Scura

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 9 juni 2015, 15:56:22 »
Hmz, we zijn reeds een paar weken ver en ben er nog niet altijd toe gekomen om mijn Yashica 35 GSN te voorzien...
Maar kom, ooit zal het er wel eens van komen  ;)

Offline chris_zeel

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #35 Gepost op: 13 november 2015, 11:11:33 »
Ik heb ook veel goede dingen gelezen over licht afdichtingen met breigaren, daar ga ik binnenkort maar eens aan beginnen.

Alleen weet ik niet welke lijm ik daarvoor zou moeten gebruiken.

Wat hebben jullie gebruikt?

Het zou volgens mij wel snel moeten drogen, liefst transparant zijn en niet keihard worden neem ik aan.

Ik hoor het graag! Mijn verstand van lijm is niet groot, dus een specifiek type lijm zou mooi zijn  ^^

Offline sterremuur

• Analoog liefhebber
    • Flickr
« Reactie #36 Gepost op: 13 november 2015, 11:51:43 »
Als je de oude foam hebt verwijderd is het daaronder vaak nog een beetje plakkerig. Gewoon laten zitten en het garen er overheen doen, met een paar kleine dotjes Bisontix.

Offline Fotohuis

• Analoog liefhebber
  • Фотография это весело
« Reactie #37 Gepost op: 13 november 2015, 13:50:34 »
Pritt, heldere universeellijm.
Роберт
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/

Offline Sebastiaan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 21 februari 2016, 23:06:17 »
Het laatste bericht in dit topic is alweer van een tijdje terug, maar heeft iemand een idee waar ik de afdichtingen van een Mamiya MSX 500 vandaan zou kunnen halen? (liefst in Nederland)
Mamiya MSX 500, Canonet 28 (2x), Minolta Dynax 600si, Polaroid Image 2, Agfa Clack... Nikon F801, Whats next?
Doka: Durst M601, Meopta Axomat 4, Philips PCS 2000 (kleur) en nog wat andere zaken :).

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #39 Gepost op: 21 februari 2016, 23:51:28 »
Het laatste bericht in dit topic is alweer van een tijdje terug, maar heeft iemand een idee waar ik de afdichtingen van een Mamiya MSX 500 vandaan zou kunnen halen? (liefst in Nederland)

Specifiek voor die camera zal je niet vinden, hooguit universele setjes/ materiaal op eBay of een webwinkel.

In Nederland kan je wel breigaren kopen; zie eerdere berichten in dit topic  ;)

Jon

Offline MauricevanMourik

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #40 Gepost op: 22 februari 2016, 06:32:33 »
Ik heb voor modernere camera's al zitten denken aan foam waar knutselige types (kerst)kaarten mee maken.
Dat koop je per vel en is zelfklevend...
Yashica-A,Zenit-E,Kodak Retina, Praktica BCA, BX, MTL, CX-2,B100,Super TL, Pentax ME-Super, Toyoflex, Balda, Olympus Trip, Agfa Optima, Canon Dial35  en nog wel een stuk of wat...

Offline Sebastiaan

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #41 Gepost op: 22 februari 2016, 13:26:03 »
Breigaren lijkt mij toch een beetje een oplossing voor het geval foam echt niet te krijgen is.
Ik zoek nog even verder naar een universele set (liefst binnen Nederland).
Mamiya MSX 500, Canonet 28 (2x), Minolta Dynax 600si, Polaroid Image 2, Agfa Clack... Nikon F801, Whats next?
Doka: Durst M601, Meopta Axomat 4, Philips PCS 2000 (kleur) en nog wat andere zaken :).

Bas Wind

• Gast
CAMERA AFDICHTINGEN
« Reactie #42 Gepost op: 23 februari 2016, 06:16:40 »
Ik heb voor modernere camera's al zitten denken aan foam waar knutselige types (kerst)kaarten mee maken.
Dat koop je per vel en is zelfklevend...

Ik heb hier een maand of wat terug mijn foam besteld, na een lange binnenlandse (vruchteloze) zoektocht: https://www.ebay.nl/ulk/itm/222013342451

Ik had het na bestelling binnen 2 dagen in huis, dus keurig. Hij heeft veel meer dan het product dat je vindt via de link en weet er zelf ook voldoende vanaf om je goed verder te kunnen helpen. Ik wist bijvoorbeeld niet welke foam ik moest hebben als stootkussentje voor de spiegel in m'n A1 en had verkeerd gegokt. Daarna even met hem gemaild en stuurt 'ie mij kostenloos zo'n stukje toe. Volgende keer direct maar ff vragen :p

Van harte aanbevolen dus!

Ps. Hij heeft ook voorgesneden (met laser) strookjes die precies in de filmdeurgootjes passen. Althans, van de A1.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2016, 06:20:51 door Bas Wind »

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #43 Gepost op: 23 maart 2018, 10:26:27 »
Ik zoek nieuwe lightseals voor mijn Olympus pen EES-2 en vond al snel http://aki-asahi.com/store/  daar zag ik dit setje voor de EE2/EE3: http://aki-asahi.com/store/html/pen_ee2/light-seals/index.php waarvan ik vermoed dat het ook prima past in mijn toestel, maar meneer reageerd helaas niet op mijn mail  :(

Offline MauricevanMourik

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #44 Gepost op: 23 maart 2018, 10:33:30 »
Deze boys zitten allemaal wel zo'n beetje op Ebay, zo'n webpagina is vaak verouderd met daaraan een verouderd mailadres gekoppeld...