Auteur Topic: Vergeten rolletje HP5+ uit 2015 (Zorki 6)  (gelezen 155 keer)

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
Vergeten rolletje HP5+ uit 2015 (Zorki 6)
« Gepost op: 11 januari 2019, 00:04:54 »
Laats kwam ik een HP5+ kb rolletje tegen waar ik op had geschreven dat het in 2015 volgeschoten was.
Ik heb gelukkig de gewoonte om altijd op de rolletjes dingen zoals welke camera, waar en wanneer te noteren,
ik wist dus dat hij uit de zomer van 2015 was, geschoten met de Zorki 6 met de Industar 61 lens en dat de opnames
gemaakt waren bij een vriend en tijdens de openlucht sculpturen tentoonstelling ArtZuid in Amsterdam.
Ondanks dat al die tijd ongekoeld was bewaard, waren de opnames niet achteruit gegaan. Ik heb het in ID-11 (1+3) ontwikkeld.

Een boom, waarschijnlijk op de Apollolaan in Amsterdam, waar ook sculpturen van de ArtZuid tentoonstelling stonden.

Just a tree somewhere in Amsterdam by Erwin de Groot, on Flickr

Een net van de beugels van Grolsch bierflessen.
Dit was gemaakt door een vriend van mij en hing in zijn tuin. Je zou kunnen zeggen dat het een combinatie was van zijn artistieke uitingen en zijn drinkgewoontes.

A net made from the flip-tops of Grolsch beer bottles. by Erwin de Groot, on Flickr
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
Re: Vergeten rolletje HP5+ uit 2015 (Zorki 6)
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2019, 08:36:31 »
Om de eerste foto te zien moest ik even naar beneden scrollen en daardoor zag ik eerst alleen maar de bovenkant. Het eerste wat ik daarbij dacht was, zooo! wat een contrast! Daarna kwam de rest in zicht en dat was dan weer een stuk grijzer.
Naast het feit dat het een hele mooie boom is die er uitziet als het vel onder mijn kin over dertig jaar komen alle kwaliteiten van het objectief, de film, de ontwikkelaar en de fotograaf tevoorschijn  ^^
Bij de tweede werd ik verrast door de helderheid.
Het is onlangs nog voorbij gekomen in een ander topic maar HP5+ van Ilford is een hele mooie film.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2019, 12:42:39 »
De achtergrond van de boom was eigenlijk allemaal dezelfde tint groen met de zon er op, maar daardoor
kwam de boom wel weer beter tot z'n recht.
Ik ben zelf wel aangenaam verrast door de kwaliteiten van de russische lenzen.

A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Online michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2019, 18:48:21 »
Ja, het lage contrast van de achtergrond pakt heel goed uit in de eerste foto.  Mooi!
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record