Auteur Topic: mijn oudst Leica: I Model A  (gelezen 227 keer)

Offline CastleOfPhoto

• Regelmatige bezoeker
  • **
mijn oudst Leica: I Model A
« Gepost op: 2 december 2018, 12:38:19 »

Een heel speciaal maar waargebeurd verhaal - deze camera heb ik goedkoop in onderdeelen verkrijgt! Alle deelen waren met plakband op papier bevestigt maar de man krijgd dat niet meer tezamen. Omdat ander Leicas uit de periode van de 30 jaar bij me zijn heb ik de koop riskerd.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
Re: mijn oudst Leica: I Model A
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2018, 14:20:16 »
Een heel speciaal maar waargebeurd verhaal - deze camera heb ik goedkoop in onderdeelen verkrijgt! Alle deelen waren met plakband op papier bevestigt maar de man krijgd dat niet meer tezamen. Omdat ander Leicas uit de periode van de 30 jaar bij me zijn heb ik de koop riskerd.

Dat zijn nog eens leuke objecten, ik vraag mij alleen af waarom de vergrendeling voor oneindig zo pontificaal aanwezig was op die oudere modellen (en eigenlijk ook waarom oneindig vergrendeld moest worden).

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2018, 14:38:36 »
Dat zijn nog eens leuke objecten, ik vraag mij alleen af waarom de vergrendeling voor oneindig zo pontificaal aanwezig was op die oudere modellen (en eigenlijk ook waarom oneindig vergrendeld moest worden).

Zonder vergendeling moet je de lens tegenhouden als je hem wilt inklappen. Bij latere modellen is het handig als je de lens eraf wilt schroeven. Maar waarom zo pontificaal op de voorkant - geen idee het had vast wel iets kleiner gekund.

Jon

Offline hanskerensky

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2018, 08:00:51 »
Mooi gedaan !
------------------------------------------------
Zie ook   http://www.flickr.com/photos/29504544@N08//collections/

topsecret-dna