Auteur Topic: vraagje  (gelezen 783 keer)

Offline Ed Post

• Vaste bezoeker
Re: vraagje
« Reactie #15 Gepost op: 31 december 2018, 15:22:10 »
Dat is voor 3 verschillende diafragma instellingen.
Het correspondeert hiermee.

Offline paudee

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 1 januari 2019, 13:50:32 »
Helder ,
Dank je .
Zorki , Kiev , Voigtlander , Petri , Agfa , Canonet , Nikon S2 en een Nikon Ftn werkpaard met 28 , 35 , 50 en 85 mm lens, en o ja een Nedinsco Primo.

Offline paudee

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2019, 13:51:17 »
Inmiddels heb ik , niet voor de S2 , mijn Metz 45 CT 1 flits eens opgezocht , die heb ik werkend weggelegd , zonder batterijen er in .
Nu echter na pak em beet 2 jaar is hij zo dood als een pier , nieuwe batterijen en schoon gemaakte contacten ten spijt .
Wat zou er fout kunnen zijn ?
Zorki , Kiev , Voigtlander , Petri , Agfa , Canonet , Nikon S2 en een Nikon Ftn werkpaard met 28 , 35 , 50 en 85 mm lens, en o ja een Nedinsco Primo.

Offline toines

• Analoog liefhebber
    • Antoine Sijnesael Fotografie
« Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2019, 19:25:36 »
Inmiddels heb ik , niet voor de S2 , mijn Metz 45 CT 1 flits eens opgezocht , die heb ik werkend weggelegd , zonder batterijen er in .
Nu echter na pak em beet 2 jaar is hij zo dood als een pier , nieuwe batterijen en schoon gemaakte contacten ten spijt .
Wat zou er fout kunnen zijn ?
Vaak is het zo dat flitsers die lang niet gebruikt zijn weer aan de praat te krijgen zijn door ze een paar uur met verse batterijen aan te laten staan, zo heb ik al diverse flitsers weer werkend gekregen. Ik gebruik daar wel goede oplaadbare batterijen voor.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. Een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set, Mamiya 645 set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline paudee

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2019, 20:16:47 »
Ik zal het eens doen .
Thnx

Offline paudee

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2019, 20:21:26 »
"Aan" zetten dan denk ik zo , of niet ?

Offline paudee

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2019, 20:22:09 »
Aan dat stond er dus . :)

Offline paudee

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2019, 10:06:37 »
Er is weer leven gekomen in de flits  :) het probleem zat em in de batterijhouder .
Ondanks dat ik de contacten meende goed te hebben schoongemaakt , en aan de uitgaande contacten van de houder 9 volt te hebben gemeten ,
ging er toch iets mis op het moment dat ik de houder in de flits drukte , de zaak nogmaals schoongemaakt en jawel de zaak begon te piepen zoals het de bedoeling is . ^^

P.