Auteur Topic: Radeerlijn in digitaal negatief  (gelezen 210 keer)

Offline cmug

• Vaste bezoeker
Radeerlijn in digitaal negatief
« Gepost op: 20 november 2018, 22:56:30 »
Ik ben aan het experimenteren met mijn nieuwe (2e hands) printer. Het is een Dye printer van HP en ik print op overheadsheet. De scherpte en dekking heb ik nu voldoende.
Maar zit wel een schoonheidsfout in. Het papier transport mechaniek geeft een stippellijn op bepaalde plaatsen in het digitale negatief.
Is daar nog wat aan te doen ?
Zie v.b. de horizontale lijnen richting de letter D

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
Re: Radeerlijn in digitaal negatief
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2018, 08:31:45 »
Is dat wel een radeerlijn? Die lopen namelijk gewoonlijk perfect recht en dat lijkt hier niet het geval.

Als het wordt veroorzaakt door het loopwerk van de printer, dan is het waarschijnlijk helaas-pindakaas. Ook Epson printers zijn hier berucht om en ik heb zelf mijn hoofd gebroken over een soortgelijk probleem. Zonder fysiek ingrijpen (modificeren van de hardware) was het niet op te lossen. De vraag is of je printer dan nog functioneel blijft en garantie vervalt dan uiteraard.

Maar nogmaals: probeer eerst even onomstotelijk de oorzaak vast te stellen!
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline cmug

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2018, 17:20:34 »
Bedankt alvast. Ja ga nog even verder zoeken. Of het uitlijning is van de printerkop of iets met de aandruk rollen.
Een zoekterm heb ik i.i.g. ontdekt , je moet zoeken op PizzaWheels dan lees je heel verschillende verhalen met en of zonder goede oplossingen.

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2018, 19:17:42 »
Het fenomeen 'pizza wheels' ben ik helaas erg bekend mee. En dit ziet er toch anders uit.
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

topsecret-dna