Auteur Topic: foto blijft steken in spectra-camera.  (gelezen 199 keer)

Offline Stefan64

• Nieuw
  • *
  • fotografische veelvraat
foto blijft steken in spectra-camera.
« Gepost op: 19 november 2018, 12:09:37 »
Hallo,
ik heb onlangs 2 oude image/spectra polaroids gekocht voor een klein prijsje. Ze zien er nog perfect uit maar het probleem is dat ze de foto's niet uitwerpen of zeer onregelmatig. Dus de foto's blijven steken in de cassette. Is dat been bekend fenomeen en is dat te verhelpen? Misschien omdat de camera's lang niet gebruikt zijn?
Stefan
It's all a matter of focusing, life and photography.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
Re: foto blijft steken in spectra-camera.
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2018, 12:17:14 »
Het is een bekend gebrek van de spectra modellen.
De spectra modellen zijn niet de beste camera’s die Polaroid heeft gemaakt. En deze modellen hebben meer te lijden van slijtage en ouderdom dan andere modellen. Ook hebben ze met de nieuwe polaroid film meer problemen dan voorheen. Het probleem is bekend bij polaroid, en ze zijn bezig met het zoeken van een oplossing. Tot die tijd is het echter behelpen.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
Re: foto blijft steken in spectra-camera.
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2018, 17:39:59 »
Hallo,
ik heb onlangs 2 oude image/spectra polaroids gekocht voor een klein prijsje. Ze zien er nog perfect uit maar het probleem is dat ze de foto's niet uitwerpen of zeer onregelmatig. Dus de foto's blijven steken in de cassette. Is dat been bekend fenomeen en is dat te verhelpen? Misschien omdat de camera's lang niet gebruikt zijn?
Stefan
Zoals Hans zegt een bekend probleem. Wat vaak wil helpen is om het stukje plastic waar de film langsgaat weg te halen. Het gaat om het stukje filmachtige plastic wat op de cassette zit. Dat kan soms ervoor zorgen dat de film niet goed eruit komt. Ik heb dat zelf ook aan de hand gehad en het werkt over het algemeen vrij goed.
Reality is whatever stays when you stop believing in it.