Auteur Topic: Deze mag niet ontbreken..  (gelezen 268 keer)

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
Deze mag niet ontbreken..
« Gepost op: 13 oktober 2018, 16:20:11 »
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
Re: Deze mag niet ontbreken..
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:25:51 »
Is dit een soort overzichtsboek?

Persoonlijk vind ik de oorspronkelijke uitgaven van zijn boeken uit de jaren 60 veel mooier. De huidige fotoboeken vind ik er altijd te gelikt uitzien.

Jon

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2018, 23:31:16 »
Zonder gelijk de wijsneus uit te willen hangen, heb je deze foto met een analoge camera gemaakt?  Voor dit soort dingetjes pak ik zelf eigenlijk altijd de telefoon, maar groot respect voor mensen die ook hier de moeite voor nemen om het analoog te doen.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2018, 23:43:57 »
Is dit een soort overzichtsboek?

Persoonlijk vind ik de oorspronkelijke uitgaven van zijn boeken uit de jaren 60 veel mooier. De huidige fotoboeken vind ik er altijd te gelikt uitzien.

Jon

De originele boeken ken ik niet. Maar de omslag zegt eigenlijk al alles. Het zijn heel veel reproducties van zijn contact afdrukken, met af en toe een uitvergroting van een foto. Maar je krijgt zo een heel mooi overzicht van hoe hij te werk ging. Bijna het hele boek (528 pagina's waarvan bijna 500 met foto's) is zwart/wit. Maar het eindigt met een reportage in kleur van de Apollo 11 lancering.

Als er één minpuntje is. Dan is het dat de contact vellen niet chronologisch zijn geplaatst. Misschien wordt nog uitgelegd waarom dat is, maar ik heb het nog niet gelezen.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2018, 23:49:17 door HoodedOne »
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2018, 23:44:57 »
Zonder gelijk de wijsneus uit te willen hangen, heb je deze foto met een analoge camera gemaakt?  Voor dit soort dingetjes pak ik zelf eigenlijk altijd de telefoon, maar groot respect voor mensen die ook hier de moeite voor nemen om het analoog te doen.

Dit is ook met een ipad gemaakt.  :)
Hans

Offline Rien120

• Vaste bezoeker
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2018, 09:24:18 »
Al het werk van CAS Oorthuys is op thema gecatalogiseerd, dat was gewoon handig, hij verkocht heel veel voor kalenders, boekillustraties, etc., chronologisch opbergen is dan niet handig. Je kon bij hem zoeken op onderwerp. Erg mooi boek trouwens!

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2018, 17:20:57 »
Kijk dat verklaard een hoop. Thnx
Hans

topsecret-dna