Auteur Topic: Hallo!  (gelezen 539 keer)

Offline Verfblikje

• Nieuw
  • *
Hallo!
« Gepost op: 10 oktober 2018, 09:49:21 »
Hallo!

Net als iedereen hier ben ik ook een fotonerd. Ik fotografeer nu iets van 15 jaar afwisselend analoog en digitaal.
In het begin heb ik veel digitaal gefotografeerd met een Canon Powershot en een EOS 350D, maar de laatste paar jaar ben ik steeds meer analoog gaan fotograferen. De enige digitale foto's die ik nog maak zijn van mijn telefoon (of scans natuurlijk ;) ).

Ik heb onlangs een Jobo daglichttank gekocht en ik hoop binnenkort zelf zwart-wit te gaan ontwikkelen. Het zou mooi zijn om ooit ook kleur te gaan doen met de nieuwe CineStill TCS-1000.
Toch is de reden dat ik me heb aangemeld vooral om een beeld te krijgen (no pun intended) van waar er nog goede fotovaklabs zitten in Nederland. Ik woon zelf in de Drechtsteden, dus ik ken Hafo en Foto van der Graaf. Maar verder weet ik geen betaalbare labs in de buurt. Het Beeldgebouw vind ik nogal duur namelijk (>€9,- per rolletje).

Naast het maken en ontwikkelen van foto's is het proberen/kopen/verkopen van camera's iets waar ik veel plezier aan beleef. Op dit moment is dit mijn bescheiden verzameling:
- Bronica SQ-Ai
- Pentax P50
- Olympus Trip 35
- Vivitar 35 ES
- Minolta Pocket Autopak 450E
- Lomo Konstruktor
- Olympus AF-1

Ik heb ze allemaal op enig moment gebruikt, maar op dit moment heeft ongeveer de helft een actief rolletje (of twee in het geval van de Bronica).

Groeten,

Nick
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2018, 11:45:20 door Verfblikje »

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
Re: Hallo!
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2018, 10:03:13 »
Welkom op het AFF, Nick

Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Leica IIIc
Laatste speeltjes: Speed Graphic transportkoffer

Offline L.Cavalier

• Vaste bezoeker
  • Mijn toenmalig werkbeest
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2018, 16:12:46 »
Welkom op het AFF ..Nick, je hebt voldoende analoge  toestellen om er tegen aan te gaan...succes!

Offline jos58

• Vaste bezoeker
  • Voornemen voor 2018: nog meer gaan fotograferen!
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2018, 18:00:27 »
Welkom en veel plezier op het forum!
Jos.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2018, 18:26:40 »
Hartelijk welkom op het AFF  :)
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2018, 22:01:06 »
Leuk dat je erbij bent, Nick!
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

Online koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2018, 22:37:26 »
Welkom Nick!
Neem even contact op met Mark van Fotofilmfabriek. Die is iets van een winkeltje aan het opzetten in Dordrecht, misschien dat die ook iets lab-achtigs overweegt of je anders op weg kan helpen in die regio.
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2018, 23:05:35 »
Welkom Nick,
Vakmatig zou ik altijd naar Fujicolor in Steenbergen gaan, deze jongens hebben nog wat productie (=kwaliteit ).
Ons lab was niet meer rendabel wij gingen van 2000 afdrukjes per week naar 100 kwaliteit was niet meer te garanderen, en zeker C41 van 5000 film per jaar naar 5 in de week, die was al snel de deur uit, de omslag was zeer snel, men ontdekte digitaal en waren de klos.
Zo is het met heel veel collega,s gegaan.
Wim

Offline hanskerensky

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 11 oktober 2018, 07:46:54 »
Welkom op het forum Nick !
------------------------------------------------
Zie ook   http://www.flickr.com/photos/29504544@N08//collections/

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #9 Gepost op: 11 oktober 2018, 08:21:07 »
Hallo Nick,

Welkom op het AFF.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Verfblikje

• Nieuw
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2018, 11:38:09 »
Bedankt voor het warme welkom.  :)

Welkom Nick!
Neem even contact op met Mark van Fotofilmfabriek. Die is iets van een winkeltje aan het opzetten in Dordrecht, misschien dat die ook iets lab-achtigs overweegt of je anders op weg kan helpen in die regio.

Mark ken ik idd! Ik kom daar nu met enige regelmaat. ;) Hij heeft een leuke store-in-store met chemie, film, en camera's. Als je in Dordrecht bent is het wel waard om even langs te lopen. Maar van wat ik begreep heeft hij zelf geen lab-ambities.
Ik heb het wel vaker met hem gehad over andere labs. Veel verder dan de voorgenoemde kwamen we niet. Maar ik verwachtte dat er in Breda misschien iets zou zitten. Ik ben nu maar gewoon naar van der Graaf gegaan met mijn C-41 rolletjes. Het voordeel is wel dat ze nog een 1-uur service hebben.

Online koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #11 Gepost op: 11 oktober 2018, 18:50:57 »
Ik moet nog langs zn nieuwe winkel, staat al een tijdje op mn lijst. Maar we zijn niet zo vaak in dordt de laatste tijd.

In Breda weet ik het ook niet zo, behalve dat ze een hema hebben en voor c41 en in mindere mate e6 is dat voor mij altijd een goed adres geweest (gaat immers naar Fuji Steenbergen).
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline Verfblikje

• Nieuw
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:34:04 »
Een HEMA heb je bijna wel in elke stad, maar ik heb er laatst niet zo'n goede ervaring gehad. Er liep een kras over het hele rolletje en ze hadden een 120 ZW verpest, dus voorlopig ga ik niet naar de HEMA.
Ik kwam wel dit weekend erachter dat er sinds kort een openbare doka zit in Dordrecht (http://www.doka-dordrecht.nl/).

Offline gary

• Analoog liefhebber
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:58:23 »
Een HEMA heb je bijna wel in elke stad, maar ik heb er laatst niet zo'n goede ervaring gehad. Er liep een kras over het hele rolletje en ze hadden een 120 ZW verpest, dus voorlopig ga ik niet naar de HEMA.
Ik kwam wel dit weekend erachter dat er sinds kort een openbare doka zit in Dordrecht (http://www.doka-dordrecht.nl/).

Ben benieuwd of je een betere fout marge weet te behalen dan Fuji Steenbergen. Murphy kijkt over je schouder mee.
I am a digiarian. I love to eat my own bytes. Big tech already does enough of damage to our society.

Offline Verfblikje

• Nieuw
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 15 oktober 2018, 10:15:19 »
Ben benieuwd of je een betere fout marge weet te behalen dan Fuji Steenbergen. Murphy kijkt over je schouder mee.
Haha ja, ik denk dat C41 en E6 niet een optie is, maar het is wel leuk om daar zw te leren ontwikkelen.