Auteur Topic: Glas of kunststof  (gelezen 198 keer)

Offline moto

• Analoog liefhebber
  • Als je een schrijvvout vint mag je hem hebbe
Glas of kunststof
« Gepost op: 21 september 2018, 12:52:24 »
Om het andere topic niet te vervuilen even een apart gemaakt.
Ik draag een bril met kunststof "glazen" Erger me mateloos aan het snel vervuild raken van het kunststof. Ben meerder malen per dag aan het poetsen en het blijft niks. Overweeg nu om een nieuwe bril aan te schaffen maar nu met glazen "glazen"
Iemand andere oplossing/beter idee???
Gr. Joop

Offline Fred

• Analoog liefhebber
Re: Glas of kunststof
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2018, 13:13:47 »
Echt glas heeft weer het nadeel dat het makkelijker breekt, ik heb ook kunststof glazen en in het rechter glas zit inmiddels een mooi uitgesleten plekje in de vorm van de Zorki zoeker. ^^

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2018, 14:54:18 »
het materiaal heeft niets te maken met de vervuiling. de coatings zijn hetzelfde. kijk eerder naar het waarom van de vervuiling. ik kwam er achter dat mijn wenkbrouwen een boosdoener was en het frequent op en afzetten.
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2018, 15:50:24 »
Het materiaal heeft inderdaad weinig te maken met de vervuiling, vet op glas is net zo storend als vet op kunststof maar in mijn bril zitten al krassen t.g.v. van de messing Zorki zoeker en het is inmiddels precies een rondje geworden, glas is minder kras gevoelig.

De krassen zitten bij mij in het veraf gedeelte en dat is minder storend dan krassen in het lees gedeelte.

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2018, 15:58:50 »
glas is vaak zwaarder en dikker...kan daarom ook niet overal in

Offline cmug

• Vaste bezoeker
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2018, 18:18:34 »
Geen kunststof meer voor mij, altijd (dun) glas. In 30 jaar maar 1x breuk gehad.
Nooit schoonwrijven, dat is vet verplaatsen en uitsmeren, met mist tot gevolg.
Altijd met schoonmaken met brillenspray (eventueel glassex) en microvezel doek

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2018, 18:18:55 »
Het materiaal heeft inderdaad weinig te maken met de vervuiling, vet op glas is net zo storend als vet op kunststof maar in mijn bril zitten al krassen t.g.v. van de messing Zorki zoeker en het is inmiddels precies een rondje geworden, glas is minder kras gevoelig.

De krassen zitten bij mij in het veraf gedeelte en dat is minder storend dan krassen in het lees gedeelte.

Ik ben net overgestapt op een bril met rechts veraf en links dichtbij. bevalt me prima en stukken goedkoper. :-)

diepte zien gaat ook prima. daar heeft je hoofd schijnbaar geen scherpte voor nodig.
--
kan het uit elkaar? Mooi!

topsecret-dna