Auteur Topic: Ongelijkmatig ontwikkeld  (gelezen 172 keer)

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
Ongelijkmatig ontwikkeld
« Gepost op: 20 september 2018, 20:29:05 »
Ik loop naar huis - te lange dag, omreizen met de trein, gaar. Het schemert e ik kijk omhoog; een snelle blik op een lichtgrijze hemel. Dunne lagen wolken over elkaar, vijftig tinten grijs, elkaar subtiel afwisselend zonder scherpe contrasten en allemaal gegroepeerd rond het midden van de toonschaal - geen wit of zwart. Mijn oog valt op een iets donkerder, langgerekte flard die diagonaal vanuit de horizon steekt. Nog voor de ratio hem kan tegenhouden, flitst een gedachte door mijn geest: "ongelijk ontwikkeld, toch niet goed geagiteerd?"
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
Re: Ongelijkmatig ontwikkeld
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2018, 20:52:58 »
Het wordt nu echt tijd om een keer bij mij langs te komen. Ik heb hier nog een sofa. Daar mag je dan in gaan liggen en dan kunnen we het er eens over hebben, goed?
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Mard0

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2018, 22:24:14 »
Heel herkenbaar. Niet dit specifiek voorbeeld, maar wel soortgelijke dingen.

Ik heb dit veel met nummers. Ik werk in het onderzoek naar genetica in planten. Groepen/lijnen van planten hebben een nummer, sommige daarvan gebruik ik zoveel dat ik ze kan dromen. Als ik datzelfde nummer dan ineens op bijvoorbeeld nummerplaat tegenkom dan denk ik altijd, dat is die ene die goed is voor eigenschap X

Hetzelfde heb ik nog wel eens met de nummerreeks van de diafragma waarden.
Groeten,

Martijn

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2018, 22:38:28 »
Inderdaad herkenbaar, ik heb zelf ook wat last van beroepsdeformatie als fietsenmaker zijnde.
Door Amsterdam fietsend en dan diagnoses stellen bij andere fietsen die je pad kruisen.
Je hoort een geluidje achter je; hmm, ketting mag wel eens gesmeerd worden.
Je ziet een vader voor je fietsen met een kind achterop; je mompelt "man pomp je banden eens goed op voor deze extra belasting" .
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Offline gary

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2018, 09:51:18 »
20 september, omrijden per trein van Nijmegen naar Tilburg, ongelijk ontwikkeld, niet te ontkennen.  :(
Photografie, een rechthoekig stukje papier dat ons tegelijkertijd kan laten denken en voelen.

topsecret-dna