Auteur Topic: Superman strips gezocht.  (gelezen 290 keer)

Online Fred

• Analoog liefhebber
Superman strips gezocht.
« Gepost op: 19 september 2018, 15:58:22 »
Omdat het in Borrelpraat over alles behalve analoge fotografie gaat plaats ik hier ook maar even een oproep wat zeker weinig met fotografie te maken heeft.

Wie heeft er nog van die oude Nederlandstalige jaren 60 Superman strips?

Ik ben dus niet op zoek naar die unieke ongelezen en in cellofaan verpakte collectors items die onbetaalbaar zijn maar gewoon die DC classics om te lezen.

Offline Peter v G

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Superman strips gezocht.
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2018, 18:17:20 »
Comics heb ik niet. Wel heb ik een hele tijd de dagelijkse supermanstrip uit het Algemeen Dagblad geknipt en deze opgeplakt. Helaas ben ik daar op een moment mee gestopt en heb het niet compleet. :(

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2018, 19:02:29 »
De Superman uit het A.D. waren de latere versies en die was minder leuk, de beste waren van de jaren 40 t/m de jaren 60 maar pas in de jaren 60 werden deze in Nederland uitgebracht, nadat Batman een tv succes werd vanaf die tijd kwamen de superhelden langzaam ook Nederland veroveren maar mijn favoriet is altijd Superman gebleven.

De meeste van die zgn. helden waren gewone mensen die zich in een kostuum moesten persen om er als held uit te zien, terwijl Superman andersom was, hij was held vanaf het moment dat hij op aarde kwam en moest zich juist als mens vermommen om niet herkend te worden.

Offline Willie W

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2018, 15:38:32 »

De meeste van die zgn. helden waren gewone mensen die zich in een kostuum moesten persen om er als held uit te zien, terwijl Superman andersom was, hij was held vanaf het moment dat hij op aarde kwam en moest zich juist als mens vermommen om niet herkend te worden.

Zat gisteren naar Kill Bill 2 te kijken en op het eind had Bill een soortgelijke vergelijking van superman met de overige helden  8)

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2018, 16:59:01 »
Zat gisteren naar Kill Bill 2 te kijken en op het eind had Bill een soortgelijke vergelijking van superman met de overige helden  8)

Heb ik helaas gemist, ik had gisteren visite. 8(
Maar dit soort gedachten hadden wij als kind al in de jaren 60.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2018, 18:16:13 »
De enige “normale” superheld is natuurlijk Batman. Geen superkrachten door onze zon, geen beet van een radioactieve spin of een mislukt experiment.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 23 september 2018, 18:33:55 »
De enige “normale” superheld is natuurlijk Batman. Geen superkrachten door onze zon, geen beet van een radioactieve spin of een mislukt experiment.

Batman is volkomen ongeloofwaardig, hij had altijd de juiste attributen in zijn riem voor de gegeven situatie terwijl wij allemaal weten dat datgene wat je op een gegeven moment nodig hebt vergeten bent mee te nemen.
En wat is de relatie tussen Batman en Dracula, wat hebben beide met vleermuizen?

Superman leeft ook in een vrolijker omgeving, in Smallville en Metropolis is het bijna altijd mooi weer terwijl in Gotham altijd zo'n begrafenis sfeer hangt.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2018, 18:37:01 door Fred »

Offline Willie W

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 23 september 2018, 18:38:21 »
Batman is volkomen ongeloofwaardig, hij had altijd de juiste attributen in zijn riem voor de gegeven situatie terwijl wij allemaal weten dat datgene wat je op een gegeven moment nodig hebt vergeten bent mee te nemen.
En wat is de relatie tussen Batman en Dracula, wat hebben beide met vleermuizen?

Superman leeft ook in een vrolijker omgeving, in Smallville en Metropolis is het bijna altijd mooi weer terwijl in Gotham altijd zo'n begrafenis sfeer hangt.
Maar ja, wij zijn ook maar gewone stervelingen en geen superhelden.😅

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2018, 18:55:05 »
Maar ja, wij zijn ook maar gewone stervelingen en geen superhelden.😅

En daarom kan ik wel janken  :'(

Btw, Ben ik de enige die die Wonderwoman zo'n uitsloverig type vind en ik vraag mij af of zij wel helemaal in orde is, ze heeft een onzichtbaar vliegtuig maar zelf blijft zij zichtbaar en dat ziet er toch niet uit als je zo iets door de lucht ziet zweven.

Offline Willie W

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2018, 19:02:01 »
Ik heb geen strips van haar ik mijn collectie, kan er dus niks over zeggen.
De film heb ik ook niet gezien, vond de previews niet bepaald indrukwekkend.

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #10 Gepost op: 23 september 2018, 19:12:41 »
Mijn favorieten zijn/waren:
1 De oude Superman strips (en de films met Christoffer Reeve)
2 niks
3 niks
4 niks
5 niks
6 Batman met Dick Grayson als Robin (de echte Robin dus).
7 De Flits (heette later the Flash)
8 Spinneman (voordat hij Spider-man heette).

Offline Willie W

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 23 september 2018, 19:23:25 »
Van de superhelden heb ik niet veel strips
O.a wel Archie de man van staal, en een paar Batman.
Heb zo’n beetje van alles wat.
Asterix, Dommel, Kuifje, Druuna, Crepax enz.
Mengelmoesje dus ^^

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #12 Gepost op: 23 september 2018, 20:05:11 »
Van de superhelden heb ik niet veel strips
O.a wel Archie de man van staal, en een paar Batman.
Heb zo’n beetje van alles wat.
Asterix, Dommel, Kuifje, Druuna, Crepax enz.
Mengelmoesje dus ^^

Als we het over de kwaliteit van de strips hebben, ben ik nog wel even bezig om een selectie uit 700+ strips te maken. Maar dan gaan we wel stevig off-topic (misschien iets voor een apart topic)
Nu moet je voor kwaliteit strips niet bij de superhelden zijn (een enkele uitzondering daar gelaten). En in het algemeen zijn Europese strips veel beter van kwaliteit dan de amerikaanse. Meestal koop ik ook strips afhankelijk van wie ze gemaakt heeft. Bij sommige schrijvers / tekenaars weet je gewoon wat voor kwaliteit je in huis haalt.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #13 Gepost op: 23 september 2018, 20:09:03 »

Jij wilt het over geloofwaardigheid van strips hebben !!!!
Dan is Batman nog steeds de meest geloofwaardige "superheld". Maar het is allemaal fictie, waar je in ieder geval de tijd goed mee kan doorkomen.
Hans

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #14 Gepost op: 23 september 2018, 20:37:51 »

Jij wilt het over geloofwaardigheid van strips hebben !!!!
Dan is Batman nog steeds de meest geloofwaardige "superheld". Maar het is allemaal fictie, waar je in ieder geval de tijd goed mee kan doorkomen.

:'D ik ging ook even in gedachte terug naar de discussies uit mijn jeugd waar wij altijd onze favoriete superhelden aan het verdedigen waren. ^D

Je had in die dagen ook twee concurrerende stripbladen in Nederland, de Sjors en de Pep (later gingen zij samen als Eppo dacht ik) en waren er ook altijd discussies welke de betere was, ik was van de Sjors want de Sjors en Sjimmie albums van Frans Piët had ik ook allemaal.

In België zal je die rivaliteit wel hebben gehad onder de Robbedoes en de Kuifje aanhangers.

topsecret-dna