Auteur Topic: Begrijpend lezen  (gelezen 392 keer)

Offline efbeo

• Regelmatige bezoeker
  • **

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
Re: Begrijpend lezen
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2018, 09:38:03 »
Mooi niet veroordelend verhaal.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2018, 10:45:21 »
In feite heeft elke mens  zo een persoonlijk verhaal ; soms heel spijtig als   hij  of zij   er nergens mee terecht kan.
Als je dan  al iemand vind die het  verhaal wil  horen  in deze  snelvaart wegwerpmaatschappij  waar   het gros enkel  oog heeft voor zichzelf

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2018, 11:18:19 »
Op zich een OK verhaal, maar nou niet direct een nieuwe kijk op dit doodgeslagen paard, als ik heel eerlijk ben.

De vraag is: waarom voelt iemand de behoefte zich te verantwoorden voor het gebruik van een bepaalde techniek?
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2018, 11:45:21 »
Op zich een OK verhaal, maar nou niet direct een nieuwe kijk op dit doodgeslagen paard, als ik heel eerlijk ben.

De vraag is: waarom voelt iemand de behoefte zich te verantwoorden voor het gebruik van een bepaalde techniek?

Als ge het verhaal  hebt gelezen   kan je ook  zien hoe je   deze persoon kan kontakteren ;  niks of niemand die  je tegenhoud om  de persoon    de vraag te stellen .

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2018, 11:55:49 »
Ik stel de vraag in zijn algemeenheid, op basis van de waarneming dat het Internet bol staat van blogs met het thema "waarom ik techniek x/y/z gebruik".

Het staat je uiteraard vrij de vraag te negeren.
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2018, 13:01:55 »
Ik stel de vraag in zijn algemeenheid, op basis van de waarneming dat het Internet bol staat van blogs met het thema "waarom ik techniek x/y/z gebruik".

Het staat je uiteraard vrij de vraag te negeren.

Beste  Koraks ,  daar til ik   niet erg aan hoor ; voor mij doet elkeen wat  hem of haar best past  .
Er zullen  altijd  mensen bestaan die   een eenvoudig antwoord  in  een heel  andere kontext   weten te zetten
en  ik prijs mij gelukkig  daar niet  bij te  horen.
Naar dit  forum kom ik om te ontspannen ; niet  om te stresseren.
Grts
M

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2018, 19:30:30 »
Fotografie is een hobby die hard bespeeld wordt door marketing.  Hobbyisten worden aangemoedigd relatief duur speelgoed te kopen.  En een aanschaf van honderden euro's moet je verantwoorden, in ieder geval aan jezelf.  Een camera moet 'beter' zijn dan de andere opties.

Filmfotografie breekt hier mee; de gemiddelde telefooncamera is in veel opzichten 'beter' dan de meeste filmcamera's.  En dat moet je - binnen het kringetje van fotografieamateurs - óók weer verantwoorden.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2018, 19:47:41 »
Nou ja, hard bespeeld? Wat mij betreft is het spelen en laten spelen. Dat geldt voor de martketing boys maar zéker voor mij.
Als ik bereken wat de nieuwwaarde is van het spul wat ik in mijn kist heb zitten dan krijg ik een astma aanval en als ik optel wat ik er voor betaald heb dan is het ineens weer over.
Zo duur is het nou ook weer niet en wat betreft die verantwoording bedenk ik dan maar dat ik er geen brood minder om gegeten heb.
Voor mij speelt de discussie niet zo omdat ik voor mijzelf een duidelijke keuze heb gemaakt. Ik zou niet weten wat ik met al die tijd aan moet die ik kwijt ben. De moeite, de uitdaging, het moeten overwinnen van steeds terugkerende mislukkingen, de euforie als het toevallig een keer goed gaat, ik zou het niet willen missen.

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #9 Gepost op: 13 september 2018, 20:04:17 »
Ik vind dit soort verhalen ook niet spannend. Iedereen heeft zijn eigen redenen om analoog te schieten. Ik vind het gewoon leuk. Daar heb ik geen ingewikkelde verklaringen voor nodig. Ik kan ook zeggen dat het geld ergens aan op moet aangezien ik niet rook of drink  ^^ Beide valide redenen maar niet voor iedereen ^^
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2018, 21:02:12 »
Nou ja, hard bespeeld? Wat mij betreft is het spelen en laten spelen. Dat geldt voor de martketing boys maar zéker voor mij.
Als ik bereken wat de nieuwwaarde is van het spul wat ik in mijn kist heb zitten dan krijg ik een astma aanval en als ik optel wat ik er voor betaald heb dan is het ineens weer over.
Zo duur is het nou ook weer niet en wat betreft die verantwoording bedenk ik dan maar dat ik er geen brood minder om gegeten heb.
Voor mij speelt de discussie niet zo omdat ik voor mijzelf een duidelijke keuze heb gemaakt. Ik zou niet weten wat ik met al die tijd aan moet die ik kwijt ben. De moeite, de uitdaging, het moeten overwinnen van steeds terugkerende mislukkingen, de euforie als het toevallig een keer goed gaat, ik zou het niet willen missen.

Zie, nou heb ik je toch zover gekregen je keuze te rechtvaardigen  >:D

Offline loek schenk

• Vaste bezoeker
« Reactie #11 Gepost op: 14 september 2018, 23:52:05 »
Fotografie met film is het enige waar ik iets mee kan!

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2018, 08:35:14 »
Zie, nou heb ik je toch zover gekregen je keuze te rechtvaardigen  >:D
Ik ervaar dat zelf meer als kwetsbaar opstellen.

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2018, 09:39:29 »
Oei, dan was die plaagstoot heel ongepast.  Ik hoop dat je mijn excuses accepteert.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2018, 09:42:59 »
Oei, dan was die plaagstoot heel ongepast.  Ik hoop dat je mijn excuses accepteert.
Da's heel aardig van je maar echt niet nodig hoor.
Er is veel moed voor nodig om een lafaard te zijn  ^^