Auteur Topic: AFF af en toe niet bereikbaar.  (gelezen 4565 keer)

Offline gary

• Analoog liefhebber
Re: AFF af en toe niet bereikbaar.
« Reactie #165 Gepost op: 8 januari 2019, 22:56:18 »
Nieuwe sites aanvragen is natuurlijk veel makkelijker dan bestaande sites migreren, met inhoud - wat sterremuur goed kan.  Zelf zou ik het zonde vinden als de site werd 'verhuisd' door opnieuw vanaf nul te beginnen, en waarbij de jaren aan historie worden weggegooid.

Natuurlijk kun je de historie niet negeren. Ooit is het eerste Nederlandse analoog forum begonnen rond Deventer. Later overgegaan naar het NL deel van APUG. In de nadagen daarvan is het AFF begonnen. Het AFF heeft al een afscheiding overleefd. Ik hoop dat Aff nog een lang leven beschoren is. Maar er van uitgaan dat voortgaan vanzelfsprekend is kun je een vergissing mee maken. Misschien heeft een hereniging met een ontstane fork ook wel bedenkingen. Kortom er is een hoop grijs tussen zwart en wit.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2019, 01:45:17 door gary »
Sinds wanneer is onwetendheid een mening ?

Offline sterremuur

• Analoog liefhebber
    • Flickr
« Reactie #166 Gepost op: 9 januari 2019, 00:00:01 »
Het forum kan zelf de database backuppen.
Een nieuwe installatie kun je direct voeden met die data en voila, klaar.
Ik draai altijd een schaduwforum met dezelfde database zodat je in geval van pech direct kunt overschakelen door de nameservers te veranderen.
Dat tweede forum staat permanent in onderhoudsmodus.

Vergelijk

https://www.tapedeckforum.nl

met

https://home.tapedeckforum.nl

Elk bij een aparte hoster, de tweede op mijn eigen server op Raspberry Pi.  :D

Offline rvanstormbroek

• Vaste bezoeker
  • Beeld in heden terugbrengen naar het verleden
« Reactie #167 Gepost op: 9 januari 2019, 06:32:43 »
Bij mij een paar keer gebeurd , maar wat later lukte het wel weer. Verder geen probleem.

Offline gary

• Analoog liefhebber
« Reactie #168 Gepost op: 9 januari 2019, 09:20:45 »
Mee eens dat af en toe niet bereikbaar irritant is maar niet onoverkomelijk. Maar nu nog krijg je de mededeling van je browser dat het inloggen niet veilig is. In de toekomst is het te verwachten dat de browser je helemaal niet meer laat inloggen. Afgezien wat de Algemene verordening gegevensbescherming hierover zegt.

« Laatst bewerkt op: 9 januari 2019, 09:24:01 door gary »
Sinds wanneer is onwetendheid een mening ?

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #169 Gepost op: 9 januari 2019, 21:26:27 »
En weer was het AFF niet bereikbaar....
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Offline Chromenose

• Vaste bezoeker
« Reactie #170 Gepost op: 9 januari 2019, 22:18:52 »
Is het nu echt zo erg dat dit forum af en toe niet bereikbaar is en is het echt noodzakelijk om dat 24 uur van de dag te controleren en te rapporteren (l)

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #171 Gepost op: 9 januari 2019, 22:54:17 »
Is het nu echt zo erg dat dit forum af en toe niet bereikbaar is en is het echt noodzakelijk om dat 24 uur van de dag te controleren en te rapporteren (l)
Nee, dat is het niet. Tenminste niet voor de gebruikers want die blijven toch wel maar het gaat ook niet zo zeer om diegenen die hier vaak meekletsen, meer om de mensen die af en toe als gast langskomen.
Als die een of twee keer 'niet thuis' krijgen komen ze niet meer terug en dat lijkt mij geen goede zaak.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Paul Verrips

• Analoog liefhebber
    • LeicaMoments
« Reactie #172 Gepost op: 10 januari 2019, 06:52:37 »

Het geeft inzicht in de mate van verstoring en het lijkt me dat het goed is om dat bij te houden.
Als thuis je thermostaat regelmatig hapert, dan deel je dit met je gezinsleden/huisgenoten zodat iedereen weet wat er speelt en zo krijg je inzicht krijgt in de frequentie en de noodzaak om in te grijpen.

Nee, dat is het niet. Tenminste niet voor de gebruikers want die blijven toch wel maar het gaat ook niet zo zeer om diegenen die hier vaak meekletsen, meer om de mensen die af en toe als gast langskomen.
Als die een of twee keer 'niet thuis' krijgen komen ze niet meer terug en dat lijkt mij geen goede zaak.

Dat is helemaal waar.
Als je 2x in een restaurant hebt gegeten waar de verwarming niet werkt, dan kom je waarschijnlijk niet terug. Zeker als blijkt dat dit een probleem is dat langer speelt.

Een goed functionerend bedrijf/gezin/community/vereniging/of welke eenheid dan ook, is de basis voor succes.

« Laatst bewerkt op: 10 januari 2019, 06:55:56 door Paul Verrips »

topsecret-dna