Auteur Topic: weefrichting shutterdoek  (gelezen 138 keer)

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
weefrichting shutterdoek
« Gepost op: 2 september 2018, 15:59:12 »
Ik heb bij Aki-Asahi wat shutterdoek besteld, maar het vierkante stuk doek volgt de weefrichting helemaal niet. het weefsel is schuin. is dat erg als ik dat negeer?

Ik ben bezig een Pentacon FM van nieuw doek te voorzien.
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline Fred

• Analoog liefhebber
Re: weefrichting shutterdoek
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2018, 16:17:44 »
Ik heb bij Aki-Asahi wat shutterdoek besteld, maar het vierkante stuk doek volgt de weefrichting helemaal niet. het weefsel is schuin. is dat erg als ik dat negeer?

Ik ben bezig een Pentacon FM van nieuw doek te voorzien.

Heb ik nog nooit meegemaakt bij Aki Asahi.

Maar ik heb gelijk even gekeken bij wat restjes die ik hier nog had liggen die wel recht geweven waren.
Als ik in de lengte of breedte richting aan het doek trek is er niets aan de hand maar het kan niet tegen diagonale trekkracht want dan gaat het kreukelen.
Je moet dat maar eens proberen, misschien is het stuk wat jij hebt op een andere manier geweven.

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2018, 16:34:46 »
mijn stuk is gewoon niet in de weefrichting gesneden. ik heb besloten dan maar de weefrichting te volgen. haal ik wel minder uit het lapje, maar goed, zo vaak heb ik het ook niet nodig.

ik volg de tekeningen van http://rick_oleson.tripod.com/index-87.html dat is goed te doen
--

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2018, 21:26:29 »
Zo. de eerste pentacon FM heeft nieuwe doekjes. dat viel mee. Deze camera zit slim in elkaar.
En wat klinkt dat weer soepeltjes! snel een rol erin en schieten!
--

topsecret-dna