Auteur Topic: Printjes uit de natte doka delen VI  (gelezen 2035 keer)

Online hasse

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Printjes uit de natte doka delen VI
« Reactie #30 Gepost op: 11 oktober 2018, 12:04:42 »
Ik ben ook bijna klaar, jullie hebben mij gemotiveerd het weer eens in kleur te doen, wat altijd een belevenis is maar veel gedoe niet met zwart-wit werk te vergelijken
Wim.
Dat snap ik niet helemaal "dat gedoe".
Kleur is in mijn ogen een stuk simpeler dan b&w omdat je veel minder variabelen hebt waarmee je kunt spelen.
Ontwikkelproces zowel voor film als papier ligt vast en bij gebruik van een A-merk film heb nauwelijks of geen kleur shift.

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
« Reactie #31 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:00:12 »
Ha,Ha kom morgen ochtend maar langs kan je meteen aan het werk, het begint na een paar dagen lekker te lopen, gebruik op het ogenblik drie vergroters,
Wim :) :)

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:46:15 »
Dat snap ik niet helemaal "dat gedoe".
Kleur is in mijn ogen een stuk simpeler dan b&w omdat je veel minder variabelen hebt waarmee je kunt spelen.
Ontwikkelproces zowel voor film als papier ligt vast en bij gebruik van een A-merk film heb nauwelijks of geen kleur shift.
Ik vind het persoonlijk ook niet veel meer werk. 5 acceptabele kleurenprints als eindresultaat kosten me ongeveer evenveel tijd als 5 zwart-witte. Ik weet niet goed waarom het bij Wim pas na een paar dagen op gang komt; ik heb een kwartiertje nodig om alles klaar te zetten en dan een kwartiertje of 20 minute ln voor een paar proefstroken. Daarna is het een kwestie van marginale aanpassingen op basis van veranderend licht bij de gemaakte opnames en het gewenste resultaat.
Maar ja, ik ben ongeduldig en misschien te snel tevreden ofzo.
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline Mard0

• Vaste bezoeker
« Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:51:42 »
Maar ja, ik ben ongeduldig en misschien te snel tevreden ofzo.

We zullen zien. Onze werkwijze en visie op het proces is denk ik niet zo verschillend. Ik heb deze keer een zwart wit en een kleur printje op de post gedaan.
Groeten,

Martijn

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #34 Gepost op: 11 oktober 2018, 16:02:47 »
Leuk! Dat overweeg ik ook, maar het wordt waarschijnlijk pas na de 20e dat ik ze kan maken. Waarvoor excuus!
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline willemse

• Analoog liefhebber
« Reactie #35 Gepost op: 11 oktober 2018, 17:53:58 »
Ik ben nooit tevreden, er is voor mij de juiste densiteit en de juiste kleur en geringe zweem is voor mij al teveel.
Ik heb jaren achter de digitale printer gestaan, en ja op gang komen is voor mij zo, druk nu panorama,s op 20x57 cm, en 30 x90 cm, zojuist 3x 30x40 van het zelfde negatief en ze hebben geen afwijking.
eerst heb ik maandag ochtend alles gecontact, met een contactkast, en ben toen wat 10x15/13x18 van een overleden dame gedrukt, en toen de foto,s voor de printjes ruil.
ik ga nu proberen de thermaphot in conditie te houden, het is een regeneratie machine zodra de 10 liter RA4 ontwikkelaar op is stop ik, en maak de boel weer schoon,voor de duidelijkheid ik werk met rollen kleurpapier.
Wim

Offline michiel

• Vaste bezoeker
« Reactie #36 Gepost op: 13 oktober 2018, 15:07:25 »
Vandaag heb ik naast de print van hasse ook twee prints van Mard0 binnengekregen.  Het gaat nog een uitdaging worden om iets op te sturen wat hierbij vergeleken geen broddelwerk is.
Olympus 35SP · Olympus OM2n · Agfa Billy Record

Offline willemse

• Analoog liefhebber
« Reactie #37 Gepost op: 13 oktober 2018, 17:35:39 »
Bedankt Martijn een zwart/wit en een kleurenfoto alles gedrukt in eigen doka, klasse,
Wim
P.S. de verzendenvelop was top, waar te koop?

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #38 Gepost op: 13 oktober 2018, 18:08:42 »
Die vraag kwam ook meteen bij me op  ^^

Mooi werk! Twee inzending zijn bij ook binnen, echt leuk weer eens iets uit andermans doka voorbij te zien komen!!

Online Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #39 Gepost op: 13 oktober 2018, 18:10:25 »
Ik heb er inmiddels ook twee. Die van mij moeten nog verstuurd worden.
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline Mard0

• Vaste bezoeker
« Reactie #40 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:28:45 »

Blij dat jullie ze ook fijn vinden. Ik heb al eens een paar printjes gevouwen ontvangen (deze keer die van Harry ook helaas....). En vond dit dus wel de extra investering waard. Ze komen van enveloppenland.nl, maar mogelijk dat ze uit China per 100 goedkoper te vinden zijn.
Groeten,

Martijn

Offline Mard0

• Vaste bezoeker
« Reactie #41 Gepost op: 19 oktober 2018, 14:22:08 »
Ik heb net een, zoals altijd, erg goed verzorgde print van Wim binnen gekregen. Het is leuk om te zien hoe iedereen er een andere invulling aan geeft.

En leuk om te zien dat de enveloppen zijn aangeslagen!
Groeten,

Martijn

Online Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #42 Gepost op: 19 oktober 2018, 16:20:39 »
Ik ga ze dit weekend opsturen. Moet nog even verhaaltje tikken en uitprinten. Wim heeft die van mij al gekregen toen hij langskwam bij mij in de doka. ^^
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline willemse

• Analoog liefhebber
« Reactie #43 Gepost op: 26 oktober 2018, 13:17:22 »
Zojuist een bruintonige handwerk afdruk ontvangen van Michiel Buddingh, uit de natte doka, met een keurige beschrijving, wat mooi is dat de totstandkoming van de afdruk heel duidelijk is omschreven met met merken van chemie vermeld.
Dit moet voor het succes ook gedeeld worden met het forum, doe je dat niet dan is er geen plezier en kennis overdracht,
 waren met zes inzenders, zonder het te delen verdwijnt heel heel snel in vergetelheid.
Dit zijn de ingrediënten voor een leuke fascinerende print (afdruk) ruil.
Bedankt daar voor, Wim Willemse
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2018, 13:22:41 door willemse »

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #44 Gepost op: 26 oktober 2018, 13:32:41 »
Hier ook binnen, leuk!
Mijn excuus dat de mijne nog uitblijft; ik zit met een onvoorziene renovatie in huis. Maar: hij komt echt, zij het Veel te laat, maar hij komt - beloofd!!

topsecret-dna