Auteur Topic: Rondleiding bij Richard Photolab in Valencia. Mooi om te zien hoe een groot vaklab film ontwikkeld  (gelezen 263 keer)

Offline marikapi

• Regelmatige bezoeker
  • **
https://youtu.be/Zzn69FPX9XU

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
Zeker interessant om te zien.
Bedankt voor de link.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
Ja, leuk om te zien.
Er wordt een beetje veel en snel gepraat maar deze is ook leuk van hem.

https://bit.ly/2M4lqgl
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
Vakmensen hangermachine, het beste wat er is.
Wim :)

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
Bj een zeer hoog volume en voldoende onderhoud wel. Anders is het een groot risico m.b.t. kwaliteit. Het kostenprofiel van zo'n werkwijze past enkel bij de overgebleven handvol mega-labs, waarvan de toekomst vooralsnog zeer onzeker is.
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline L.Cavalier

• Vaste bezoeker
  • Mijn toenmalig werkbeest
Leuk om te zien, ik heb ook nog met zo'n hangmachiene gewerkt ..eenmaal daar een probleem mee gehad een blokage alles  hong in de lucht en het fixeren moest nog beginnen  :'(
Deze lijken wel verder ontwikkeld te zijn, de mogelijkheid om te 1 2 of 3 stops te puschen per filmklem was er niet, begrijp ook niet hoe het precies werkt.
Maar zij schijnen een enorme hoeveelheid films per dag te verwerken, van foto's afdrukken was er niets te zien ,zouden zij alleen maar scannen in de door de klant gewenste resolutie?

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
Ik zag wat Fuji frontier dat zijn doorlopers waar per opname de juiste lengte werd afgesneden.
Ja dat je de film een aantal seconden langer kon ontwikkelen dat wist ik wel.
Bij grote vergissingen werd de fout weer gemaakt en in overleg met het lab een plan gemaakt om de boel te redden.
Wi hadden  in twee zaken 3 film doorloop machines er was er een versleten en had een aantal film van de klanten opgegeten, een ramp.
Hanger machines worden uitsluitend voor als vakwerk ontwikkelen gebruikt, nadeel een groot bakbeest en je hebt volume nodig, de machine word geladen n het donker >:D met een infrarood bril.
Wim