Auteur Topic: Refelecta RPS 7200 werkt niet zoals het hoort.  (gelezen 241 keer)

Offline Analoog82

• Vaste bezoeker
Refelecta RPS 7200 werkt niet zoals het hoort.
« Gepost op: 31 juli 2018, 16:38:59 »
Hoi,

Sinds gisteren, werkt m'n "Reflecta RPS 7200" niet meer zoals het hoort, om kleinbeeld in te scannen.

Het volgende doet zich voor: Als ik een filmstrook invoer, gaat het goed. Maar als de scanner de afbeeldingen uit wil gaan lijnen, dan gaat het fout. Ik krijg dan halve scans! Met halve scans bedoel ik, dat op één scan een gedeelte van het huidige negatief en van het volgende negatief staat. Ik heb de filmstrook ook al op andere manieren proberen in te voeren, maar dat helpt niet.

Het gekke is, is dat dit zowel bij VueScan als Silverfast gebeurt.

Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan ligt. Weet iemand het misschien?

Alvast dank!

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
Re: Refelecta RPS 7200 werkt niet zoals het hoort.
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2018, 17:16:13 »
Al gekeken of er een nieuwe software update is.
Zou ook kunnen dat de filmdoorvoer is gaan slippen. Het doorvoeren gebeurd (als ik het goed herinner) met een stel rubberen wieltjes. Bij mij ging dat ook altijd fout.
Maar je kan toch ook nog handmatig corrigeren?
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Analoog82

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2018, 17:33:39 »
Het gekke is, dat hele scanner niet meer op de pc te vinden is bij "scanners en printers" op mijn pc.

Ik had al wel aan een software update gedacht, maar dan moet ik de scanner wel kunnen vinden. Is gewoon raar.

Slippen, doet ie volgens mij niet, maar hij lijnt niet goed uit. Als ik scan, komen (zowel preview als daadwerkelijk scan!) er op één afbeelding een stuk van het ene en een stuk van het andere negatief.

Hoe bedoel je met handmatig corrigeren? Ik voer de filmstrook in, maar ik kan daar volgens mij niets aan corrigeren, of ik moet iets over het hoofd zien. ;) :)

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2018, 17:49:00 »
Met de knoppen bovenop kan je toch ook de film doorvoeren. Je moet dan wel elke keer een enkele afbeelding scannen (niet de hele strip).
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Analoog82

• Vaste bezoeker
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2018, 00:35:43 »
Dat klopt, maar dat doet ie ook niet perfect en pakt ie ook "half en half" de afbeelding van het volgende negatief beeldje.

Qua pc, ben ik gewoon een leek. ;) :) Ik denk, dat het daarom verstandig is, om er maar even iemand bij te halen die daar meer verstand van heeft dan ik. Maar het blijft gewoon raar. Immers, altijd met plezier gescand met die scanner en met een meer dan goede kwaliteit wat betreft kleinbeeld. Het zal vast in iets kleins zitten, maar wat... :)

Dank voor het meedenken. ;)