Auteur Topic: Nieuw Ferrania update  (gelezen 209 keer)

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
Nieuw Ferrania update
« Gepost op: 14 juli 2018, 01:43:57 »
Een nieuwe update van Ferrania is verschenen. Het blijkt dat productie van de P30 al sinds februari stil ligt. Maar ze hopen binnenkort de productie opnieuw op te starten.

http://www.filmferrania.it/news-articles/2018/film-ferrania-almost-six-years-in-the-making
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
Re: Nieuw Ferrania update
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2018, 11:11:52 »
Ik heb mijn huiswerk niet gedaan maar gaan ze die film ook in 120 rolfilm op de markt brengen?
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2018, 11:53:45 »
Ze hebben altijd gezegd dat ze alle formaten kunnen maken. Maar ik weet niet of er werkelijk toezeggingen zijn gedaan.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2018, 11:59:24 »
Even voor mijn begrip - het was toch de bedoeling om een kleur diafilm te ontwikkelen en de P30 was toch niet meer dan een eerste stap hierin?

Nou lijkt het er meer op dat P30 het doel is en dat er verder niet veel meer gaat gebeuren.

Jon

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2018, 12:22:10 »
De dia film zit nog steeds in de planning.
Hans

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2018, 19:19:52 »
De Dia-film in zowel kleinbeeld als rolfilm is het eerste doel met de P30 als 'tussenfilm' om het proces goed onder de knie te krijgen en te stroomlijnen.
De update is kortgezegd dat er nu eindelijk een normale aansluiting gemaakt gaat worden op water en elektra etc. en niet meer voor alles over 'noodvoorzieningen' gewerkt moet worden. Hier hebben ze heel, heel lang op gewacht en de loskoppeling van de eerdere aanwezige voorzieningen hiervoor zorgden eerder voor heel veel vertraging voor de 'early adopters'. Ze kunnen nu dus eindelijk gaan beginnen met de echte opbouw, dus schot in de zaak.

ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.