Auteur Topic: geef me een stimulans  (gelezen 166 keer)

Offline Gie

• Nieuw
  • *
geef me een stimulans
« Gepost op: 12 juli 2018, 17:59:10 »
Hallo leden, zit steeds te twijfelen : doe ik m'n doka in verkoop of hou ik ze nog wat bij voor onze kleindochters zo ze deze prima hobby later zouden ontdekken. Zelf weinig tijd (te lui ??) om in m'n doka te kruipen (winterkost !) - mijn interesse gaat vooral naar de oude meesters in zwart-wit/ tevens naar m'n oude vriend Marc Lagrange/ favoriet met analoge opnamen. Ken in feite weinig van computer : kan iemand mij simpel uitleggen hoe foto's opladen in dit forum. Maak in feite enkel z/w film opnamen met nikon fm3a op verlof en dan nog in naturistische omgeving (naakt in landschap - vergrotingen) - kan ze inscannen maar lijkt me ingewikkeld op te laden in het analoogfotoforum. Heb te weinig stimulans (portret - niet naakt) om te fotograferen, maar het 'jeukt' !?!
 Interessante forums hier worden af en toe gelezen, heb gisteren nog wat in Zierikzee gekocht voor mijn oude verzameling (o.a mooi boek over Paul de Nooijer en topzwaar usa kb toestel). Graag uw reactie /Groeten van Gie uit Schoten (B)

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
Re: geef me een stimulans
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2018, 19:29:42 »
Daarom is bij elkaar komen zo belangrijk, elkaars werk zien en er over praten, met elkaar eens een dagje uit, allemaal leuke dingen om je aan de praat te krijgen.
Wim

Offline Yankee Zulu

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2018, 22:06:53 »
Over de DOKA zou ik zeggen : bewaren. Je krijgt er weinig meer voor maar het idee om het ooit over te dragen is prachtig.
(mijn dochter is gisteren naar portugal vertrokken met een olympus OM2 in haar rugzak)

Over de stimulans:probeer ook eens mensen met kleren aan. Of gebouwen. Landschappen. Kippen. Keus genoeg.

veel plezier!

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2018, 22:26:53 »
Over stimulans, begin eens in je omgeving en je reizen op de foto te zetten. Dit kan ook met een object wat je zelf meeneemt (of een persoon natuurlijk) zoals een fiets, kabouter, leuke pop,  andere camera, plantje etc.
Zoiets kan een 'eigen touch' geven aan je foto's en een extra stimulans om je onderwerp te fotograferen.
Verder is in de omgeving van Schoten ook al het e.e.a. moois te zien, begin eens aan het water bijvoorbeeld en het bijbehorende landschap. Ik ben er een paar keer langs/doorgefietst en te weinig tijd gehad om veel te fotograferen maar als je de tijd hebt om wat foto's te maken des te mooier.

Wat het opladen betreft: heel simpel, er wordt hier best goed en eenvoudig uitgelegd hoe het kan. Je plaatst je foto op een 'deel-site' zoals bijvoorbeeld flickr/photobucket of wat dan ook (zelfs facebook kan) of je eigen site of op bijv. dropbox en je deelt de verwijzing naar het plaatje hier. Meer is het niet en dan kunnen we ook mee-genieten van je vast mooie foto's. En ook dat is een extra stimulans.

Wat betreft de DoKa, ja zeker in de minder warme maanden kan dat heerlijk zijn om een negatief mooi op papier af te drukken. Voor mij een extra stimulans om foto's te maken: de heerlijke tijd in de DoKa om van een negatief een mooie afdruk of vergroting te maken. Zonder negatief kan ik niets afdrukken dus gaat een camera met film mee overal waar ik heenga.

Veel fotoplezier!
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2018, 23:48:49 »
Daarom is bij elkaar komen zo belangrijk, elkaars werk zien en er over praten, met elkaar eens een dagje uit, allemaal leuke dingen om je aan de praat te krijgen.
Wim
Wim heeft gelijk.
Ik heb geprobeerd te fotograveren, maar dat vond ik teveel werk. Fotograferen bleek veel gemakkelijker.

topsecret-dna