Auteur Topic: spotmeter in Sekonic 758D defect. Opvallend licht werkt wel  (gelezen 299 keer)

Offline marikapi

• Regelmatige bezoeker
  • **
spotmeter in Sekonic 758D defect. Opvallend licht werkt wel
« Gepost op: 10 juli 2018, 01:11:38 »
De spotmeter in mijn sekonic lichtmeter is defect. Geeft alleen nog maar een onderbelicht waarschuwing, ook al is dat zeker niet aan de orde. Ik begrijp dat er in de 758D 2 photo-diodes zitten, een voor het refecterend en een voor het opvallend licht. Dan verwacht ik dat de diode van de spotmeter stuk is. Is dat te repareren, of kan iemand dat repareren?

Offline Fred

• Analoog liefhebber
Re: spotmeter in Sekonic 758D defect. Opvallend licht werkt wel
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2018, 01:34:02 »
Ik ben bang dat dat een professionele reparatie gaat worden, met een andere foto diode moet de meter ook nog geijkt worden en daar hebben hobbyisten meestal de apparatuur niet voor.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2018, 07:14:43 »
Contact opnemen met sekonic, is denk ik de beste manier in dit geval.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline marikapi

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2018, 11:17:11 »
Was ik al bang voor. Ik had al een mail gestuurd maar ze zijn niet erg snel met antwoorden. Bedankt voor jullie snelle antwoord.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline marikapi

• Regelmatige bezoeker
  • **
spotmeter in Sekonic 758D defect. Opvallend licht werkt wel
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2018, 11:56:03 »
Ik heb net gebeld met Profoto. Zij doen de service van Sekonic in Nederland . Een zeer uitgebreid en behulpzame klantenservice! Petje af. Zelf dachten ze aan een instellings fout en hebben samen met mij de meter gereset. Maar dat verhielp het probleem niet. Helaas. Dan moet de meter gerepareerd worden. Waarschijnlijk hele nieuwe printplaat. Een dure reparatie die ze mij dan ook afraden. Helaas pindakaas. Maar eens kijken of ik ook zonder spotmeter ga werken of ergens een andere op de kop tik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk