Auteur Topic: Hoe bouw ik in 2018 een toekomstbestendige (koffer/badkamer) doka op?  (gelezen 387 keer)

Offline michiel

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Hoe bouw ik in 2018 een toekomstbestendige (koffer/badkamer) doka op?
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2018, 22:53:35 »
Ik zou gewoon voor een compleet Opemus-setje gaan met een extra voor evt. reserve-onderdelen.

(... )
Lampen: heel makkelijk verkrijgbaar hiervoor, als het maar opaal-lampen zijn. Waarschijnlijk nog 100 jaar verkrijgbaar ook omdat ze ook voor andere toepassingen gebruikt worden. Daarnaast gewoon 230 Volt, geen moeilijke transformatoren of lampen, geen moeilijk verkrijgbare onderdelen verder en als je echt toekomstbestendig wilt zijn: je kunt een koudlicht-led-module laten bouwen hiervoor.

Dank voor de informatie elvin,  voor jullie zijn dit soort dingen wellicht voor de hand liggend; ik weet niet eens welke onderdelen in een doka typisch slijten, of dat nou lampen zijn of - bij wijze van spreken - linksdraaiende condensorflensjes.

De toekomstbestendigheid van jouw zin om een doka te hebben en vooral te gebruiken is zal eerder van belang zijn. Ik heb op dit forum regelmatig mensen gezien met grote plannen die dan na een half jaar toch volledig afhaken en die je dan nooit meer terug ziet.

Dat is zeker waar Jon.  Da's voor mij een andere reden om de aanschaf al een tijdje af te houden, ik wil voorkomen dat ik een koffer vol mooie spullen in de berging laat verstoffen.

Offline dasca

• Vaste bezoeker
« Reactie #16 Gepost op: 12 juni 2018, 08:38:43 »
Heb nog wel een zo goed als nieuwe 6x6/kleinbeeldvergroter van Kaiser met variabel contrastkop met 50m Nikkor. Verder helemaal compleet met extra objectiefschoteltje voor voor 80mm en  negatiefmasker voor 6x6
Mag weg voor een vriendelijk prijsje. Wel zelf afhalen in Amersfoort. Bij interesse stuur maar een pb.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2018, 08:42:02 door dasca »
...geaccepteerde onscherpte is nog geen scherpte...

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #17 Gepost op: 12 juni 2018, 10:20:46 »
Heb nog wel een zo goed als nieuwe 6x6/kleinbeeldvergroter van Kaiser met variabel contrastkop met 50m Nikkor. Verder helemaal compleet met extra objectiefschoteltje voor voor 80mm en  negatiefmasker voor 6x6
Mag weg voor een vriendelijk prijsje. Wel zelf afhalen in Amersfoort. Bij interesse stuur maar een pb
Als Michiel hem niet wil kom ik hem wel halen.
Houdt mij maar op de hoogte alsjeblieft.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Minoltaman

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2018, 15:59:14 »
Als Michiel hem niet wil kom ik hem wel halen.
Houdt mij maar op de hoogte alsjeblieft.

Staan nu 2 Kaisers in dit topic aangeboden!  :)

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2018, 17:24:52 »
Ik hoor de wijze woorden van Jon in mijn achterhoofd echoën 😄
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline michiel

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2018, 21:59:41 »
Staan nu 2 Kaisers in dit topic aangeboden!  :)

En ik heb geen auto, dus de kans dat ik één van beide kom ophalen is gering.  Ik waardeer het aanbod, maar als ik op marktplaats kijk zie ik zelfs op loopafstand al gratis of goedkoop DOKA-materiaal staan.  Zo te zien is het nog steeds makkelijker om de spullen voor een DOKA op te bouwen dan om er vanaf te komen.