Auteur Topic: Eindelijk beoordelingen op Marktplaats.  (gelezen 1729 keer)

Offline toines

• Analoog liefhebber
Re: Eindelijk beoordelingen op Marktplaats.
« Reactie #30 Gepost op: 13 juni 2018, 19:23:14 »
Hallo ik heb precies het zelfde gehad met deze vrouw ik had er een laptop op staan ze kwam zelf uit belgie en moest ook naar haar zoon in nigeria ze wou niet dat ik het naar haar opstuurde want dat was allemaal veel te moeilijk op dr email heet ze Moniek van drent
Dat klopt maar dat account is inmiddels geblokkeerd, waarschijnlijk gaan ze nu weer met een nieuw account verder. Ik kreeg vanmorgen ook weer wat dubieuze reacties met dezelfde tekst als in mijn screenshot, ook deze zijn weer geblokkeerd volgens marktplaats.
Overigens kun je dit soort mail doorsturen naar verdacht@marktplaats.nl en word er meteen actie ondernomen door deze medewerkers.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. En sinds kort een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline Fred

• Analoog liefhebber

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #32 Gepost op: 14 juni 2018, 19:21:35 »
Het zal toch niet waar zijn?  :'D :'D :'D :'D :'D

https://www.ad.nl/binnenland/criminele-kopers-maken-marktplaats-onveilig-met-phishingtruc~a3542346/

Ik wist het, ik wist het.....ik ben een zoon van een Rotterdamse rechercheur, dus altijd geleerd achterdochtig te zijn. ^^
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. En sinds kort een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline Willie W

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #33 Gepost op: 14 juni 2018, 19:45:10 »
Als de koper een account van slechts enkele dagen heeft, word ik achterdochtig.
Als iemand meer dan een jaar actief is, dan heb ik er geen probleem mee om voor betaling mijn gegevens te verstrekken.
Misschien naïef en zijn er trucs de accountduur eenvoudig te vergroten, maar so far is het bij mij goed gegaan.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #34 Gepost op: 14 juni 2018, 20:50:02 »
Er zijn gevallen bekend dat een meer dan 10 jaar oud account gehackt is dus dat zegt ook niet altijd wat.

Je Iban doorgeven is anders dan je inloggegevens doorgeven, een betaalverzoek kan je via de vertrouwde omgeving verwerken.
Als je een SMS krijgt van een bank is dat al zondemeer verdacht, bij een Marktplaats betaling via ideal krijg je bericht via de MP app en email en dan mag je alsnog de betaling bevestigen via de eigen bank omgeving.

Offline Minoltaman

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2018, 07:40:45 »

Als iemand meer dan een jaar actief is, dan heb ik er geen probleem mee om voor betaling mijn gegevens te verstrekken.

Precies om die reden is er een periode geweest dat men goed betaalde voor een account dat een status had van meerdere jaren! Je kreeg dan gewoon een mailtje met de vraag of ze je inloggegevens mochten kopen.