Auteur Topic: Eindelijk beoordelingen op Marktplaats.  (gelezen 939 keer)

Online toines

• Analoog liefhebber
Re: Eindelijk beoordelingen op Marktplaats.
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2018, 11:56:36 »
Ik heb op MP ook wel eens betaald via Ideal, maar daar zijn wel extra kosten aan verbonden.
Toch wel raar als je overal elders gewoon gratis met Ideal kunt betalen.

Ik doe dat ook regelmatig, die 40 cent vind ik niet erg en bij verkoop zie je meteen dat er betaald is dus hoef je ook je rekening niet in de gaten te houden.
Bij webshops betaal je ook kosten voor ideal hoor, zit echt wel verwerkt in de aankoopsom of de webshop neemt ze voor eigen rekening.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. En sinds kort een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2018, 12:34:02 »
De meeste advertenties die je op MP plaatst zijn gratis dus als zij voor een extra handeling als een Ideal betaling 40 cent vragen kan ik daar mee leven, het scheelt verder een hoop betaling ergernis.

Een middenstander moet ook voor PIN transacties extra betalen, heel in het begin van de PIN betalingen werd dit ook aan de klanten doorberekend maar mijn voormalige werkgever gaf juist 2% korting op PIN betalingen omdat er nooit genoegd wisselgeld in kas was en bij de bank geld wisselen duurder was dan de extra kosten voor de PIN transacties.
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2018, 12:55:49 door Fred »

Offline Frank1948

• Vaste bezoeker
« Reactie #17 Gepost op: 7 juni 2018, 14:13:48 »
ze willen altijd via Western Union en andere vage banken betalen.
Western Union is geen vage bank maar een duur gelddoorschuifbedrijf, op zich niets mis mee.

Online toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #18 Gepost op: 7 juni 2018, 15:13:09 »
Western Union is geen vage bank maar een duur gelddoorschuifbedrijf, op zich niets mis mee.
Dat klopt maar dankzij de Nigerianen op marktplaats is WU gelijk gesteld aan oplichting en dat heeft ze geen goed gedaan in Nederland. Het is een tijd rustig geweest vanuit die hoek maar het lijkt toch weer te gaan beginnen gezien het aantal verdachte mails wat ik mocht ontvangen.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. En sinds kort een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline Fotohuis

• Analoog liefhebber
  • Фотография это весело
« Reactie #19 Gepost op: 7 juni 2018, 15:20:13 »
W.U. is één van de weinige mogelijkheden om veilig geld naar familie in b.v. Oekraïne over te schrijven of om mijn Oekraïnse leverancier van fotochemie te kunnen betalen voor een relatief klein bedrag.
Роберт
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #20 Gepost op: 7 juni 2018, 15:27:39 »
Om geld te ontvangen is er niets mis met WU, om te betalen ook niet mits het om een betaling naar een bonafide persoon gaat want betalingen via WU zijn niet terug te draaien, WU houd ook geen gegevens bij van de ontvanger.

Maar tegenwoordig hebben wij ook Paypal.

Offline Helios

• Nieuw
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 8 juni 2018, 21:24:02 »
Heb de laatste tijd ook veel nep reacties via marktplaats. Zodra je begint over een iDeal betaalverzoek krijg je geen reactie meer terug. Beoordelingen zou wel een goede stap in de juiste richting zijn denk ik.

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #22 Gepost op: 8 juni 2018, 21:35:39 »
Met de juiste vragen stellen kom je op MP ook een heel eind vooral als je wat zoekt dan blijken er lieden te zijn die dan nog precies hebben liggen wat jij zoekt en wat je er voor over hebt.

Vraag je om foto's dan kan dat meestal niet langs komen kan i.v.m. verhuizing of vakantie ook niet, ja dan weet je eigenlijk wel genoeg.

Offline Yankee Zulu

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 8 juni 2018, 23:03:03 »
ik heb nog geen ervaring met fraude op MP, maar het verwijderen van je bieding is wel irritant.
Als ik iets toch wil stuur ik een bericht met de vraag wat de bedoeling is.

Je merkt aan de reactie of het een serieuze verkoper is.

Offline Minoltaman

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #24 Gepost op: 9 juni 2018, 08:40:03 »
Maar ik zie nog steeds helemaal niks van beoordelingen op MP...

Behalve dan bij de rubriek "diensten en vakmensen".

Online toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #25 Gepost op: 11 juni 2018, 19:26:10 »
Maar ik zie nog steeds helemaal niks van beoordelingen op MP...

Behalve dan bij de rubriek "diensten en vakmensen".
Het zit er aan te komen. Als je een bericht opent via de marktplaats chat krijg je onderstaande mededeling.

Offline Minoltaman

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 11 juni 2018, 19:29:47 »
Wat gek. Ik zit dagelijks op MP met kopers en verkopers te chatten.... nog nooit gezien!  oO

Online toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #27 Gepost op: 11 juni 2018, 19:36:09 »
Wat gek. Ik zit dagelijks op MP met kopers en verkopers te chatten.... nog nooit gezien!  oO
Vreemd inderdaad, ik kreeg het via de app op mijn telefoon en zojuist via de desktop pc, misschien alleen voor een selectief groepje topverkopers?  :D

Offline Minoltaman

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 11 juni 2018, 21:16:43 »
misschien alleen voor een selectief groepje topverkopers?  :D

Dat zal het zeker zijn!

Offline Rickvossie

• Nieuw
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 13 juni 2018, 18:47:40 »
Hallo ik heb precies het zelfde gehad met deze vrouw ik had er een laptop op staan ze kwam zelf uit belgie en moest ook naar haar zoon in nigeria ze wou niet dat ik het naar haar opstuurde want dat was allemaal veel te moeilijk op dr email heet ze Moniek van drent

topsecret-dna