Auteur Topic: Eindelijk beoordelingen op Marktplaats.  (gelezen 1930 keer)

Offline toines

• Analoog liefhebber
    • Antoine Sijnesael Fotografie
Eindelijk beoordelingen op Marktplaats.
« Gepost op: 6 juni 2018, 19:27:39 »
Ik kreeg net via marktplaats bericht dat er eindelijk eens beoordelingen van verkopers plaats gaan vinden, als ze dat nu ook voor bieders gaan invoeren ben ik helmaal blij. De laatste tijd weer volop mails van 1 dags vliegen die je naam en bankgegevens proberen te ontfutselen.

Dat proberen ze dan op onderstaande manier:

Beste Antoine,

Ik heb een vraag over 'Olympus Zuiko 35-105mm, vrijwel nieuwstaat.'.

Ik neem het graag over voor de vraagprijs als het opgestuurd kan worden. Ik maak het geld dan vooraf over en doe er €6,95 extra bij voor de verzendkosten. Als dat goed is hoor ik graag waar ik het geld naar over kan maken, dan stuur ik mijn adresgegevens door en mag je het opsturen zodra je het geld hebt ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Chavez
1 week actief op Marktplaats

Beantwoorden

Deze knop brengt je naar je Marktplaats Berichten. Je kunt ook reageren door deze e-mail te beantwoorden.

Bekijk je advertentie

Of zo afgelopen week:

Hai,

Ik kom uit Belgie.
Ik weet dat het raar klinkt hoor maar
Wilt u hem misschien voor mij opsturen naar mijn zoon in
Nigeria?

Ik zal u gewoon vooraf betalen, gewoon de vraagprijs + de verzendkosten.Ik wil de betaling via internationale bank tot bank overdracht.
Als u hem dan wel direct wil verzenden als het geld ontvangen is.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Moniek van Drent .,

kan je misschien reageren op ( allster5543@gmail.com Ik krijg marktplaats emails soms pas heel laat.

Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. Een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set, Mamiya 645 set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Online Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
Re: Eindelijk beoordelingen op Marktplaats.
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2018, 19:35:55 »
Maakt het nou uit of je het naar Nigeria of Timboektoe moet sturen, zodra jij het geld op je rekening hebt staan.

Offline fotomatthijs

• Vaste bezoeker
    • f/m
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2018, 19:40:47 »
Klopt. Maar Nigeria is een speciaal land als het gaat over Marktplaats verkoop ;)

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2018, 20:15:58 »
Maakt het nou uit of je het naar Nigeria of Timboektoe moet sturen, zodra jij het geld op je rekening hebt staan.
Alleen dat geld komt er nooit, ze willen altijd via Western Union en andere vage banken betalen. Ook het feit dat ze antwoord willen op een gmail adres ipv via marktplaats doet bij mij al de alarmbellen afgaan.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. Een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set, Mamiya 645 set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2018, 20:49:43 »
Ik snap ook wel dat het in dit geval niet helemaal zuiver is maar wat ik wilde zeggen is dat als het geld op jouw rekening is bijgeschreven kan niemand anders dan jijzelf daar wat mee doen.

En zij schreef of je de camera direct wil verzenden zodra het geld ontvangen is, nou als het geld daadwerkelijk op jouw rekening staat dan heb je dat binnen maar € 6,95 is wat weinig voor verzending naar Nigeria.

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2018, 21:19:30 »
Ik snap ook wel dat het in dit geval niet helemaal zuiver is maar wat ik wilde zeggen is dat als het geld op jouw rekening is bijgeschreven kan niemand anders dan jijzelf daar wat mee doen.

En zij schreef of je de camera direct wil verzenden zodra het geld ontvangen is, nou als het geld daadwerkelijk op jouw rekening staat dan heb je dat binnen maar € 6,95 is wat weinig voor verzending naar Nigeria.

Ik heb terug gemaild dat er betaald kan worden via Ideal, dan hoor je uiteraard niets meer. Dat account van de bieder is inmiddels opgeheven, marktplaats waarschuwde voor deze bieder als zijnde fraudeur.

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2018, 21:33:51 »
Was wel duidelijk dus.

Bieders beoordelen is natuurlijk een stuk lastiger (als wij het nu even over bonafide bieders hebben) een aanbieder kan een bepaalde prijs in zijn hoofd hebben voor een product maar ik vind dat geen realistische prijs en ik bied realistisch dan kan de verkoper mijn bod verwijderen of negeren maar dan zou hij mij ook kunnen aanmelden als onzin bieder maar kan ik mij daar tegen verdedigen?

Iemand bood eens een FED 3 aan voor €120,= nou dat is veel te veel voor deze camera een reële prijs is rond de € 45,= en dat had ik ook geboden, mijn bod werd bijna gelijk verwijderd en ik kreeg een bericht dat ik voor dat soort onzinbiedingen echt geen FED kon kopen, nou dat klopte want een week later kon ik er een kopen voor € 25,=, camera stond al een paar dagen op MP en ik was de enige bieder.

De Fed heb ik niet meer want ik was niet zo onder de indruk van een FED 3b.

Offline Fotohuis

• Analoog liefhebber
  • Фотография это весело
« Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2018, 21:53:57 »
Nee, je moet een FED-2 kopen, of een Zorki-6. En wil je een bayonet: Kiev-4AM vroege versie. Of een 1948-1949 Kiev-Contax model maar die zijn vrij kostbaar.
Роберт
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2018, 22:02:29 »
Nee, je moet een FED-2 kopen, of een Zorki-6. En wil je een bayonet: Kiev-4AM vroege versie. Of een 1948-1949 Kiev-Contax model maar die zijn vrij kostbaar.

Ik heb inmiddels een perfecte Fed-2 heb ik € 15,= voor betaald ik heb hier wel nieuwe gordijnen in gezet en een Zorki-6 heb ik ook al, beide camera's met een brede meetzoeker basis.

Kiev 4A heb ik kort gehad was niet echt mijn camera die heb ik uiteindelijk geruild voor een Zorki-1c.

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2018, 22:47:45 »

Je hebt gelijk Fred dat het doorgeven van de bankgegevens op zich geen kwaad kan en als je dan pas overmaakt als het geld binnen is, dan ligt het risico bij de koper.

Soms kan er echter dit gebeuren:
https://www.fraudehelpdesk.nl/nieuws/lees-chat-waarin-oplichter-bankgegevens-ontfutselt/

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2018, 23:05:06 »
Marktplaats heeft nu zelf ook een Ideal optie dan komt het via je MP account binnen krijg je het dan toch buiten MP om dan ben je gelijk gewaarschuwd.

Ik zal nooit PIN, TAN of wat voor codes dan ook gebruiken bij betalingen die niet via mijn officiële bank site gaan.

Bij een normaal betaalverzoek moet je de transactie toch bij je eigen bank bevestigen en dan log ik op mijn banksite in en niet via opgegeven links.

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2018, 23:07:13 »
Tja, als je handelaar op Marktplaats wilt zijn dan zal je dit soort dingen voor lief moeten nemen.

Jon

Online Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #12 Gepost op: 7 juni 2018, 00:13:41 »
Niet alleen op MP is het oppassen maar bij iedere vorm van handelen loop je risico's ook de advertenties die bij de supermarkt hangen.

Maar door goed op te letten wat je doet kan je een hoop narigheid voorkomen.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #13 Gepost op: 7 juni 2018, 10:41:00 »
Het is mij een keer overkomen dat iemand wilde betalen met een nepapp op zijn telefoon. Dat heb ik afgewimpeld.
Verder nog nooit problemen gehad op marktplaats of EBay.
Ik ben dan ook wel alert.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline Ed Post

• Vaste bezoeker
« Reactie #14 Gepost op: 7 juni 2018, 11:17:19 »
Ik heb op MP ook wel eens betaald via Ideal, maar daar zijn wel extra kosten aan verbonden.
Toch wel raar als je overal elders gewoon gratis met Ideal kunt betalen.

topsecret-dna