Auteur Topic: Oud rolletje in een oude camera van marktplaats.  (gelezen 1286 keer)

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
Re: Oud rolletje in een oude camera van marktplaats.
« Reactie #15 Gepost op: 6 juni 2018, 18:13:00 »
Bij mij doen ze het prima...
Zo te zien ergens in Holland, misschien kan je eens inzoomen op de tekst boven de poort en bij de deur of je meer details naar boven kan toveren?
Op de vlaggen/spandoeken veel kleuren dus misschien een 'regenboogschool' of zo,  80-er jaren?

als je een test-opname maakt zonder lens om te zien of toestel nog wat doet krijg je ook hele bijzonder belichte opnames...
« Laatst bewerkt op: 6 juni 2018, 18:17:07 door elvinhaak »
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.

Offline fotomatthijs

• Vaste bezoeker
    • f/m
« Reactie #16 Gepost op: 6 juni 2018, 19:37:58 »
Heerlijk, oude rolletjes. Ik ben wel benieuwd naar de rest!

Offline RPiNut

• Vaste bezoeker
    • Mijn Instagram profiel vol met foto's
« Reactie #17 Gepost op: 6 juni 2018, 20:15:05 »
Heerlijk, oude rolletjes. Ik ben wel benieuwd naar de rest!

Ik denk uit eindelijk alle foto's hier maar te plaatsen. Zitten ook wat dubbel opnamen op die de hema door de helft heeft geknipt. Ik ga morgen even bekijken!
Tim.

Meestal Pentax. Soms een vleugje Rolleiflex..

Offline RPiNut

• Vaste bezoeker
« Reactie #18 Gepost op: 6 juni 2018, 20:16:33 »
Bij mij doen ze het prima...
Zo te zien ergens in Holland, misschien kan je eens inzoomen op de tekst boven de poort en bij de deur of je meer details naar boven kan toveren?
Op de vlaggen/spandoeken veel kleuren dus misschien een 'regenboogschool' of zo,  80-er jaren?

als je een test-opname maakt zonder lens om te zien of toestel nog wat doet krijg je ook hele bijzonder belichte opnames...

Als ik hier het originele formaat mag plaatsen in dit geval zou ik dat wel willen doen :). Ik weet alleen niet of ik de goede instellingen heb gebruikt destijds.
Tim.

Offline Polderjongen

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 6 juni 2018, 21:05:13 »
Als ik die auto's zie en de kleding van die kinderen, denk ik dat dit begin jaren 90 is

Offline leevmeister

• Analoog liefhebber
  • Canon verzamelaar, alles-gebruiker
« Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2018, 21:54:32 »
Het heeft in ieder geval iets te maken met Internet Explorer 11. Een wat oudere browser natuurlijk, maar nog steeds in gebruik.

Mensen die nu nog Internet Exploder gebruiken....  :|  :'D
Levi

Canon FD: F-1 t/m T90, 7.5mm t/m 500mm
Canon RF: 7s met 50 f0.95
Gebruiker van 110, 135, 127, 120 en 4x5 film

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2018, 23:00:14 »
Mensen die nu nog Internet Exploder gebruiken....  :|  :'D
Ik dus, noodgedwongen op mijn werkcomputer omdat sommige zaken op een paar oude sites anders niet werken. Voor de rest heb ik niet echt een browservoorkeur, als het maar werkt en als het niet werkt, dan pak ik wel een andere browser.

Was wel even benieuwd of IE11 echt zo gek is. Zag het op de tweede plek staan, op ruime afstand van Chrome.
https://netmarketshare.com/browser-market-share.aspx?options=%7B%22filter%22%3A%7B%22%24and%22%3A%5B%7B%22deviceType%22%3A%7B%22%24in%22%3A%5B%22Desktop%2Flaptop%22%5D%7D%7D%5D%7D%2C%22dateLabel%22%3A%22Trend%22%2C%22attributes%22%3A%22share%22%2C%22group%22%3A%22browser%22%2C%22sort%22%3A%7B%22share%22%3A-1%7D%2C%22id%22%3A%22browsersDesktop%22%2C%22dateInterval%22%3A%22Monthly%22%2C%22dateStart%22%3A%222017-06%22%2C%22dateEnd%22%3A%222018-05%22%2C%22segments%22%3A%22-1000%22%7D

Offline fotomatthijs

• Vaste bezoeker
    • f/m
« Reactie #22 Gepost op: 6 juni 2018, 23:09:21 »
Afgeven op IE wordt gedaan door mensen die nu pas de computer nerds van jaren geleden napraten. Zie het als populisme, slaat nergens meer op. Voor mij is Chrome een piece of shit tegenwoordig, het is de nieuwe oudeIE aan het worden maar dan met privacy beroving er gratis bij.

Waar blijven die foto's! ;)

Offline leevmeister

• Analoog liefhebber
  • Canon verzamelaar, alles-gebruiker
« Reactie #23 Gepost op: 6 juni 2018, 23:34:09 »
Afgeven op IE wordt gedaan door mensen die nu pas de computer nerds van jaren geleden napraten. Zie het als populisme, slaat nergens meer op. Voor mij is Chrome een piece of shit tegenwoordig, het is de nieuwe oudeIE aan het worden maar dan met privacy beroving er gratis bij.

Waar blijven die foto's! ;)

Gelukkig dat ik al jaren een computernerd ben :)
Okay, ik maak al jaren mensen mee die door hun onkunde met computers en daardoor nog steeds internet explorer gebruiken tegen allerlei problemen aanlopen die je met de moderne browsers niet meer tegenkomt. Maar ik zeg al jaren dat men beter van IE kan afstappen voor dagelijks gebruik, al is het al om het feit dat je dan ten minste adblock kan gebruiken. (een oom z'n pc slaat steeds vast met IE door al die "zware" advertenties op sites) Dat men het in een gesloten infrastructuur nog moet gebruiken in verband met verouderde web-based software snap ik het nog wel.
Chrome is inderdaad ook een vrij on efficiƫnte browser die vooral heel veel ram opslokt zonder dat het lijkt dat hij het echt nodig heeft. Maar daarom gebruik ik dus Firefox (eigenlijk waterfox, maargoed..), maar geen browser is perfect.
Die onnodige politieke referentie had wat mij betreft niet gehoeven, zolang je er maar verder niks mee bedoelt ;)...

Foto's zijn overigens in beide versies zichtbaar voor mij, wat een wonder  oO

Maargoed terug naar de topic. 
Levi

Canon FD: F-1 t/m T90, 7.5mm t/m 500mm
Canon RF: 7s met 50 f0.95
Gebruiker van 110, 135, 127, 120 en 4x5 film

Offline RPiNut

• Vaste bezoeker
« Reactie #24 Gepost op: 7 juni 2018, 06:43:16 »
Foto's zijn overigens in beide versies zichtbaar voor mij, wat een wonder  oO

Hans heeft het bericht al aangepast vandaar! :)
Tim.

Offline RPiNut

• Vaste bezoeker
« Reactie #25 Gepost op: 7 juni 2018, 06:48:10 »
En nog 3 foto's. Met nog een aantal moet ik even kijken of ik ze iets beter kan krijgen. Ik heb namelijk 3-4 foto's die bijna bestaan uit 100% digitale ruis door het scannen. Nu is er op de negatief ook niet erg veel te zien. Bovendien moet ik nog even kijken of ik die 2 foto's aan elkaar kan stichen.

Aan deze afbeeldingen is niks gedaan. De scanner ingesteld op 4800 dpi, terug geschaald, en de instelling op JPG.

3.

4.

5.

6.

« Laatst bewerkt op: 7 juni 2018, 07:03:45 door RPiNut »
Tim.

Offline fotomatthijs

• Vaste bezoeker
    • f/m
« Reactie #26 Gepost op: 7 juni 2018, 09:01:23 »
(Offtopic)Ik bedoelde niets politieks met die opmerking, maar dat populisme regelmatig meeschreeuwerij veroorzaakt zonder echt te begrijpen waarom iets geroepen wordt mbt het onderwerp. Over de browsers maak ik geen woord meer vuil, anders dan dat je dan toch maar het beste FF, niet met een adblocker maar Privacy badger en Ublock kunt gebruiken(/offtopic)

ONTOPIC

Die foto's met verlappende frames zijn de diamantjes op dit soort rollen. Zie hoe sommige lijnen door lopen. Gevonden rolletjes kunnen je soms een verhaal(tje) vertellen over de mensen. Als documentaire fotografie beschouwd is dit heel puur (wel onthouden dat meestal alleen positieve gebeurtenissen zijn gedocumenteerd om te herinneren).

Die eerste lijkt me een typische 'doet deze camera het nog?' foto waarbij iemand op de rommelkamer of zolder in de lens kijkt en afdrukt en je een foto van het plafond en een lamp krijgt. Ik heb ze ook, met wazig hoofd van een persoon, jaaaaaaaaren (decennia) later.

Offline RPiNut

• Vaste bezoeker
« Reactie #27 Gepost op: 7 juni 2018, 09:08:57 »
Die eerste lijkt me een typische 'doet deze camera het nog?' foto waarbij iemand op de rommelkamer of zolder in de lens kijkt en afdrukt en je een foto van het plafond en een lamp krijgt. Ik heb ze ook, met wazig hoofd van een persoon, jaaaaaaaaren (decennia) later.

Net wat je hier zegt. Zo doet het mij ook wel voor. Het zal mij niks verbazen de kleinkinderen op de foto staan naar hun nieuwe school, zij nog een wandeling hebben gemaakt door een openbare tuin, wat foto's hebben gemaakt de camera links hebben laten liggen en nooit meer naar om hebben gekeken. Ik heb het vermoeden dat die mensen al niet eens meer leven aangezien er erg nonchalant over het rolletje werd gedaan. Die beste man heeft op marktplaats foto's van inwendig etc gehad en toch het rolletje er in gestopt en weg gestuurd.

Er zit trouwens ook een foto bij van alleen stoeptegels haha.
Tim.

Offline fotomatthijs

• Vaste bezoeker
    • f/m
« Reactie #28 Gepost op: 8 juni 2018, 09:56:41 »
Het kan natuurlijk zijn dat het helemaal geen camilie erfenis is, dan interesseert je het niet.

Zeg je nou dat de camera open is gefotografeerd voor MP en dat de rol teruggespoeld er in zat?

Offline RPiNut

• Vaste bezoeker
« Reactie #29 Gepost op: 8 juni 2018, 11:09:03 »
Het kan natuurlijk zijn dat het helemaal geen camilie erfenis is, dan interesseert je het niet.

Zeg je nou dat de camera open is gefotografeerd voor MP en dat de rol teruggespoeld er in zat?

Het rolletje is voor zo ver ik weet bewust terug gestopt in de camera.  De persoon heeft aangegeven toen in de advertentie dat alles werkte en getest is. Dus ik ga er van uit dat deze beste man ook in de camera gekeken heeft. Het rolletje is immers wel terug gedraaid. Hij is ook open geweest aangezien de frame counter op -2 stond. Ik denk dat de kans ongeveer <1% is dat hij niet wist dat dit rolletje aanwezig was.

Bij dat dat ik de camera gewoon gekocht heb om de takumar 135 F2.5 lens. Verder zat er een K1000, 50mm F2 en paraat tas bij.

Het rolletje moet bewust zijn terug gedraait, bewust de paraat tas onder de camera weg gedraait zijn, anders kan de frame counter niet op -2 staan.
Tim.

topsecret-dna