Auteur Topic: Lilje, het scheepje van Harm.  (gelezen 527 keer)

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
Re: Lilje, het scheepje van Harm.
« Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2018, 10:40:08 »
Nouja, strikt genomen geven ze niet de camera de schuld, maar zeggen ze concreet dat de combinatie film/camera niet goed werkt.
Ik heb geprobeerd te fotograveren, maar dat vond ik teveel werk. Fotograferen bleek veel gemakkelijker.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #31 Gepost op: 18 mei 2018, 11:01:59 »
Nou ja, strikt genomen geven ze niet de camera de schuld, maar zeggen ze concreet dat de combinatie film/camera niet goed werkt.
Hoe dan ook, ik blijf het vreemd vinden.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
« Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2018, 12:16:52 »
Dat is het zeker, maar het is vast te achterhalen. Misschien bij de volgende kop thee je Hasselblad samen nog eens goed bestuderen?  ^^
Ik heb geprobeerd te fotograveren, maar dat vond ik teveel werk. Fotograferen bleek veel gemakkelijker.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #33 Gepost op: 19 mei 2018, 10:31:10 »
Dat is het zeker, maar het is vast te achterhalen. Misschien bij de volgende kop thee je Hasselblad samen nog eens goed bestuderen?  ^^
Ja! Laten we we dat doen!  ^^ Dan gaan we er achter komen dat het alleen maar kan liggen aan de twee bochten die de film moet maken om af- en weer opgerold te worden en dat daarbij het schutblad verschuift ten opzichte van de film. Dat schutblad schuurt zo langs de emulsie waarbij die beschadigt raakt.
Nu dat weer duidelijk is kunnen we ons voor de rest van de tijd bezig houden met de thee en het gebak zodat we zeker weten dat we efficiĆ«nt bezig zijn geweest  :P
Zeg maar wanneer.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.