Auteur Topic: Plaatsen van historische foto's aan banden?  (gelezen 981 keer)

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
Re: Plaatsen van historische foto's aan banden?
« Reactie #45 Gepost op: 4 mei 2018, 15:11:09 »
Nou moet je toch een beetje uit gaan kijken want je stelt dat ik geen rechtspersoon ben  ^D
Wijs dan even aan waar ik dat doe. Ik wacht met spanning af.

Citaat
Ik ben de fotograaf en ik ben voorlopig nog geen zeventig jaar dood.
Alleen dat ik er niet op uit ben om ergens geld uit te slepen klopt maar verder rammelt het aan alle kanten.
Ik heb ook geïnvesteerd en wil ook een redelijke vergoeding in de vorm van een naamsvermelding.
Noodzaak is hier niet relevant.
Blijkbaar is dat wel relevant, want je gaat niet over tot een procedure. Als je dat wel zou doen, zou de kans bestaan dat je inderdaad in het gelijk wordt gesteld en dat dit groepje heren wordt gesommeerd bv. het beeld te verwijderen, of te voorzien van een naamsvermelding, en heel misschien zou er zelfs een zeer bescheiden vergoeding voor je in zitten. Ik heb dat nergens betwist.
Het verschil zit dus vooral in het feit dat jij ogenschijnlijk geen trek hebt in een procedure voor een onbenulligheid, en dat de eiser dat in de zaak van de uitgever vs. de erfgoedinstelling dat wel heeft omdat het voor hem niet gaat om een onbenulligheid.
Ik heb geprobeerd te fotograveren, maar dat vond ik teveel werk. Fotograferen bleek veel gemakkelijker.

Offline Frank1948

• Vaste bezoeker
« Reactie #46 Gepost op: 4 mei 2018, 15:54:14 »
En indien je als fotograaf geen financieel belang hebt is een naamsvermelding wel het minste.

Naamsvermelding is geen gunst maar verplicht maar op grote schaal wordt daar de hand mee gelicht.

Offline Fotomaan

• Analoog liefhebber
  • Het zonesysteem van ratio naar emotie :-o)
« Reactie #47 Gepost op: 4 mei 2018, 18:58:32 »
En heel misschien zou er zelfs een zeer bescheiden vergoeding voor je in zitten. Ik heb dat nergens betwist.
Lekker bijdehand  ^^