Auteur Topic: cambo polaroid passportrait.  (gelezen 548 keer)

Offline MoFoPictures

• Vaste bezoeker
cambo polaroid passportrait.
« Gepost op: 12 januari 2018, 20:07:05 »
Heeft er iemand een idee of die camera's ook gewone 4x5" cassetten kunnen nemen? Of dat ze makkelijk om te bouwen zijn?
Lijkt me nog iets leuks om op een 'goedkope' manier 4x5" te kunnen fotograferen op 4 vlakken?

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
Re: cambo polaroid passportrait.
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2018, 20:54:16 »
Met tape en elastieken kom je een heel eind. Maar dan moet je geloof ik wel de grotere 4x5 versie hebben.
De "normale" (meest voorkomende) versie is die voor fuji fp-100 film, en dat is kleiner dan 4x5. Er zal best een mogelijkheid zijn om het passend te krijgen, maar dan moet je waarschijnlijk het één-en-ander slopen.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2018, 20:57:14 »
Je moet dan de 54 versie hebben geloof ik. Die kun je ook nog eens scherpstellen op oneindig en daar passen de gewone vlakfilmhouders in. Maar als die te koop zijn zijn ze niet goedkoop. tussend de 200 tot 300 euro zijn gangbare prijzen. Ik aas er ook al heel lang op zo eentje.
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2018, 22:07:26 »
dat zijn de 451 en die heb ik, elders in nieuw binnen staat ie geloof ik met een plaatje er bij. El groto heeft gelijk, als men weet wat men in handen heeft zijn ze duur, maar af en toe heb je geluk, en dan hoeft het niet zo veel te kosten.

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • All things Analogue
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2018, 22:11:47 »
dat zijn de 451 en die heb ik, elders in nieuw binnen staat ie geloof ik met een plaatje er bij. El groto heeft gelijk, als men weet wat men in handen heeft zijn ze duur, maar af en toe heb je geluk, en dan hoeft het niet zo veel te kosten.
Ja en daar hoop ik nog steeds op  :'D Ik heb er niet zo'n haast mee. Ik geloof zelfs dat er van de 4x5 versie ook een versie is met 2 lenzen ipv 4. Dat lijkt me ook wel interessant. Ach er zijn zoveel mooie apparaten...zucht.....^^
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2018, 14:16:26 »
ik weet niet of er een 2 oogige versie van de 451 is, maar je kan natuurlijk altijd de 2 oogige 'bus' op een 4-oog schroeven... zelf heb ik een 4 oog vermaakt tot 2 oog, mar die heeft een vaste afstand.. (2 vaste afstanden 1.20 en 1.90 met opzetlensjes  en sonar.....

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2018, 14:36:08 »
haken voor beginners is gemaakt met een voor 2 lenzen aangepaste miniportrait. maar dan weer met een mamiya 6x9 achterwand er op.......

Offline MoFoPictures

• Vaste bezoeker
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2018, 19:04:19 »
ok cool! bedankt voor de info! :)