Auteur Topic: Printer met/zonder meerdere zwart inkten  (gelezen 974 keer)

Offline gary

• Analoog liefhebber
Re: Printer met/zonder meerdere zwart inkten
« Reactie #15 Gepost op: 14 november 2017, 18:03:17 »
Natuurlijk is het mogelijk om met een inktspuwer ZW prints te maken die niet van een goede bariet print te onderscheiden zijn. Bij herhaling is dat bij diverse gelegenheden ook wel getoond. Alleen zijn dat prints gemaakt met dure printers op ook nog eens stevig geprijsd papier. Luuk vraagt echter ervaringen met budget printers en misschien ook minder dure papiertjes. Dat is een heel ander verhaal.
Overigens mijn eigen prints op Ilford warmtoon bariet papier ontwikkeld met een mooie ontwikkelaar uit de natte doka hebben ook een kleurzweem.     
Photografie, een rechthoekig stukje papier dat ons tegelijkertijd kan laten denken en voelen.

Offline Luuk

• Vaste bezoeker
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2017, 18:11:32 »
Ik ben inderdaad op zoek naar een budgetprinter die a3 kan printen met een budget van niet meer dan 300 euro. De Canon 8750 lijkt me best leuk, maar zie dat er niet veel ICC profielen voor papieren van andere fabrikanten dan Canon beschikbaar zijn.

Het lijkt er jammergenoeg op dat de keuzes in dit formaat en binnen dit budget beperkt zijn.

Offline elvinhaak

• Analoog liefhebber
  • www.elvinshoot.net
    • ElvinShoot
« Reactie #17 Gepost op: 14 november 2017, 22:18:38 »

Het lijkt er jammergenoeg op dat de keuzes in dit formaat en binnen dit budget beperkt zijn.
Ja, inderdaad, is best wel lastig.
Ik heb nu ook een A3 printer van Brother die zeker binnen deze prijsklasse valt en met het 'eigen' Brother papier kan ik prima foto's afdrukken, ook ben ik tevreden over de kwaliteit van de ZW-afdrukken daarvan, naast de nog relatief goed betaalbare cardridges bij niet al te veel afdrukken (in meerdere formaten verkrijgbaar, losse inktanks).
Nog een voordeel: werkt zowel onder MS Windows vanaf oude versies tot Woindows10, Mac, Linux en ook direct vanaf mobiele telefoons zoals Android zonder allerlei moeilijk gedoe met licenties en abonnementen.
Ik heb trouwens gelijk voor een multifunctional gekozen zodat ik er ook tot iets groter dan A3 formaat mee kan scannen. Voor foto's vind ik dat een beetje onder de maat trouwens, minder dan de printkwaliteit maar voor documenten is het scannen voor dat formaat ook wel makkelijk.
ME-super(s), ME, MZ-5, MZ-7, Praktica's, Flexaret's, een paar lensjes... APS, DOKA, ook wat digitaals... http://elvinhaak.xyz/elvin/foto voor een overzicht en www.elvinshoot.nl.