Auteur Topic: Gezichten van Passchendaele 1917-2017  (gelezen 1500 keer)

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
Re: Gezichten van Passchendaele 1917-2017
« Reactie #15 Gepost op: 11 november 2017, 21:44:27 »
Het betreft hier inderdaad heel wat meer dan domweg een uniform aantrekken en er mee rondparaderen. 

Vandaag  worden   de  vele  gesneuvelden herdacht ; ook  hier in onze gemeente elk jaar.
Exakt om  11 uur   werden er   11  kanonschoten  gelost  bij het gesneuvelden monument.

Maurits,
Ook ik was met enkele vrienden weer naar de Westhoek afgereisd vandaag. 's Ochtends de herdenking bij het Flanders Fields American Cemetery in Waregem bijgewoond en daarna zijn we enkele begraafplaatsen langsgetrokken (The Buffs, St. Charles de Potyze) waar we bloemen en kruisjes geplaatst hebben voor de onbekende gesneuvelden. Vervolgens zijn we naar R.E. Grave Railroad Woods geweest voor het monument bij de kraters. Daarna naar de Menenpoort (rond 14:00, toen de drukte voor het grootste gedeelte voorbij was). En uiteindelijk geeindigd in Museum Hooge Crater. Ook nog enkele Engelse bekenden gezien die we jaarlijks ontmoeten in het MMP en bij Bateman's House.

Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Agfa Record-III
Laatste speeltjes: Ross Definex 3-1/2inch f/3.5 in Contax Mount

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #16 Gepost op: 12 november 2017, 00:07:09 »
Beste  Rick;

Wat een ander hierover zegt of denkt  deert mij helemaal niet , wat jij doet  vind ik heel fraai en respectvol ; een  passende eerbetuiging aan  die vele jonge mensen die hun  beloftevolle leven hebben opgeofferd om onze toekomst veilig te stellen.
Laten wij dat in gedachten  houden  en nooit  vergeten  om deze  mensen te  eren.

Vriendelijke groetjes
Maurits

Offline gary

• Analoog liefhebber
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2017, 07:34:38 »
We hebben het hier toch over de 1e wereld oorlog  (?)
In mijn idee zijn daar miljoenen mensen doelloos afgeslacht en opgeofferd. Kan daar geen heldenstatus in zien. Meer de domme pech van dienstplichtigen. Laten we vooral niet vergeten hoe onzinnig moorddadig deze waanzin was.
Photografie, een rechthoekig stukje papier dat ons tegelijkertijd kan laten denken en voelen.

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
« Reactie #18 Gepost op: 13 november 2017, 08:51:31 »
Het Engelse oppercommando begon na de Somme toch wel in te zien dat het belangrijker was om hun voetvolk in leven te houden.
De Franse instelling bleeft te lang "Een Franse dode is één Duitse kogel minder", dat was vooral de aanleiding naar de 'muiterij' bij veel Franse divisies in 1917.

De rest van de gallerij, inclusief die gemaakt door mijn collega en digitale opnames zijn hier te vinden:
Faces of Passchendaele
Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Agfa Record-III
Laatste speeltjes: Ross Definex 3-1/2inch f/3.5 in Contax Mount

topsecret-dna