Auteur Topic: twee-oog polaroid  (gelezen 413 keer)

Offline Roeland

• Analoog liefhebber
twee-oog polaroid
« Gepost op: 4 oktober 2017, 20:26:22 »
kwam deze tegen op feestboek, tikkie aan de prijs maar wel een grappig idee.
http://www.isofoto.nl/foto-apparatuur/lomography/instant-camera/instantflex-tl70.html
De collectie: http://collectiblend.com/Cameras/mycamprofile.php?uid=935&sort=man
Klaar voor gebruik: Leica C1/APX100 - Nikon F55/APX100 - Yashicamat 124G/APX100 - Zorki 4/superia200

Offline Mard0

• Vaste bezoeker
Re: twee-oog polaroid
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2017, 20:35:37 »
kwam deze tegen op feestboek, tikkie aan de prijs maar wel een grappig idee.
http://www.isofoto.nl/foto-apparatuur/lomography/instant-camera/instantflex-tl70.html

Had hem ook aan eerder gezien. Inderdaad redelijk prijzig. Zou leuk zijn als er een maken met de nieuwe +/- 6*6 film.
Groeten,

Martijn

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • darkroomninja
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2017, 21:23:59 »
Had hem ook aan eerder gezien. Inderdaad redelijk prijzig. Zou leuk zijn als er een maken met de nieuwe +/- 6*6 film.
Volgens mij heet Genster deze...toch Rene?
Reality is whatever stays when you stop believing in it.

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2017, 22:51:04 »
Wat zou ONGELIMITEERD GRATIS FILMS bij de InstantFlex TL70 2.0. inhouden?

Offline Ed Post

• Vaste bezoeker
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2017, 22:52:08 »
Klopt, volgens mij heeft Genster deze ook.

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • darkroomninja
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2017, 04:39:18 »
Wat zou ONGELIMITEERD GRATIS FILMS bij de InstantFlex TL70 2.0. inhouden?
Ik denk dat zolang er film te koop is je deze ongelimiteerd kunt kopen zonder verzendkosten....maar dat je wel de film moet betalen.

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2017, 10:28:30 »
Het idee is leuk, maar dit hadden ze echt met een groter formaat film moeten doen.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2017, 10:49:09 »
Het idee is leuk, maar dit hadden ze echt met een groter formaat film moeten doen.

Er bestaan 4x5 twee-oog cameras. En ik dacht dat je daar ook fp100 op kon gebruiken.  :)
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline dasca

• Vaste bezoeker
« Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2017, 15:55:16 »
Niet zo heel bekend is de Cambo TWR, een 4x5 twee oog. Zeg maar een Mamiya C330 met steroïden. Indertijd verkrijgbaar met de 150mm Symmar-S, een dito 210mm en de 250mm Tele Arton. In het pre-digitale tijdperk bij de politie in gebruik, maar dan met een 6x9 achterwand om verdachte personen te fotograferen. Altijd 3 opnamen: links en profil, rechts en profil en een en face. De camera ging door het leven als `verdachtencamera`.  Inderdaad een van de weinige 4x5 inch camera´s waarbij je tijdens de opname beeldcontrole behield, zulke lieden mag immers je geen moment uit het oog verliezen. Indertijd zijn deze camera´s voor oud ijzerprijzen naar het toenmalige Oostblok geëxporteerd. Ombouw van 6x9 naar 4x5 was redelijk eenvoudig. Je verving de kleminrichting voor de 6x9 wand door een verende klauw, die de 4x5 inch cassette tegen de achterwand drukte.
« Laatst bewerkt op: 5 oktober 2017, 16:00:45 door dasca »
...geaccepteerde onscherpte is nog geen scherpte...

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • darkroomninja
« Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2017, 18:38:57 »
Niet zo heel bekend is de Cambo TWR, een 4x5 twee oog. Zeg maar een Mamiya C330 met steroïden. Indertijd verkrijgbaar met de 150mm Symmar-S, een dito 210mm en de 250mm Tele Arton. In het pre-digitale tijdperk bij de politie in gebruik, maar dan met een 6x9 achterwand om verdachte personen te fotograferen. Altijd 3 opnamen: links en profil, rechts en profil en een en face. De camera ging door het leven als `verdachtencamera`.  Inderdaad een van de weinige 4x5 inch camera´s waarbij je tijdens de opname beeldcontrole behield, zulke lieden mag immers je geen moment uit het oog verliezen. Indertijd zijn deze camera´s voor oud ijzerprijzen naar het toenmalige Oostblok geëxporteerd. Ombouw van 6x9 naar 4x5 was redelijk eenvoudig. Je verving de kleminrichting voor de 6x9 wand door een verende klauw, die de 4x5 inch cassette tegen de achterwand drukte.
Ja zo eentje wil ik ooit nog wel eens hebben. Maar dan moet ik genoeg geld op de spaarrekening hebben waar ik niet snel iets mee ga doen en niet ga missen. :(

Offline Genster

• Analoog liefhebber
    • "AnaloGenster"
« Reactie #10 Gepost op: 5 oktober 2017, 21:14:34 »
Ja, ik heb de TL70 met nog wat assesoirtjes   ;) maar gebruik hem nooit.

Offline Degroto

• Analoog liefhebber
  • Fotograaf
    • darkroomninja
« Reactie #11 Gepost op: 6 oktober 2017, 20:51:53 »
Ja, ik heb de TL70 met nog wat assesoirtjes   ;) maar gebruik hem nooit.
Aha...een verzamelaar dus...foei! Zo'n ding moet je gebruiken Rene!  >:D >:D >:D

Offline Genster

• Analoog liefhebber
    • "AnaloGenster"
« Reactie #12 Gepost op: 6 oktober 2017, 21:11:47 »
Aha...een verzamelaar dus...foei! Zo'n ding moet je gebruiken Rene!  >:D >:D >:D

ik heb er een filterset en riem bij gekocht en met 2 x verzendkosten plus aanschafbedrag erbij zit ik op ca. 600 euro en ik kan er (buiten) geen redelijke foto mee maken. Geef mij maar een Clack van een tientje van de kringloopwinkel  :D

Offline Genster

• Analoog liefhebber
    • "AnaloGenster"
« Reactie #13 Gepost op: 6 oktober 2017, 21:13:08 »

Mint in the box  :P :P :P

Offline L.Cavalier

• Vaste bezoeker
  • Mijn toenmalig werkbeest
« Reactie #14 Gepost op: 8 oktober 2017, 11:19:08 »
Voor de Linhof Technika V was er ook een opzetstuk te verkrijgen,het zal wel voor portret fotografie geweest zijn, zeer duur waarschijnlijk,heb het nooit in het echt gezien.

topsecret-dna