Auteur Topic: Professionele fotograaf - Sheets en foto's, jaren 80?  (gelezen 1763 keer)

Offline ArneKuilman

• Vaste bezoeker
Professionele fotograaf - Sheets en foto's, jaren 80?
« Gepost op: 19 september 2017, 10:56:59 »
Ik heb weinig aanknopingspunten, behalve dat dit een professionele (journalist) fotograaf moet zijn geweest. Nieuwsitem achtige opdrachten. Als iemand aanknopingspunten voor me heeft houd ik me aanbevolen. De jonge vrouw, die de oude vrouw interviewt komt me bekend voor.

Ford and man by Arne Kuilman

Contacts suite by Arne Kuilman

Published by Arne Kuilman

Radio shoot by Arne Kuilman

Contact by Arne Kuilman

Woman by Arne Kuilman

Contact sheet elderly woman by Arne Kuilman

Print by Arne Kuilman

Tattoo - Hans en M. by Arne Kuilman

Tattoo Hans en M… by Arne Kuilman

The decisions of the Pro by Arne Kuilman

Offline koraks

• Analoog liefhebber
  • Enfant terrible
Re: Professionele fotograaf - Sheets en foto's, jaren 80?
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2017, 12:01:44 »
Wat een verdraaid leuke puzzle weet je weer te verzinnen ;) Ik wed dat er de komende uren allerlei interessante 'leads' naar voren komen.
In elk geval is de Agfa Vario XL al een aardige: een C41 chromogene film uit de jaren '80, waarmee we in elk geval het tijdsgewricht te pakken hebben. Deze film legde het uiteindelijk af tegen concurrerende producten van oa Ilford. Interessante keuze, naast de veel gebruikelijkere (in de fotojournalistiek) Tri-X.

En om de een of andere reden moet ik denken aan Utrecht, maar ik heb daar totaal geen concrete aanwijzingen voor. De kerk in het laatste contactvel moet het voor iemand met een veel beter geheugen gemakkelijk maken om de stad met zekerheid te kunnen pinpointen.
De dag dat ik volledig tevreden ben met mijn foto's, is de dag dat ik de camera aan de wilgen hang.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2017, 12:27:58 »
Ik gok Amsterdam, maar dat kan ik niet bewijzen. Daar is het ook een gok voor.  :)
Maar ik neem aan dat tattooshops in die tijd nog iets relatief nieuw was. Dus dan is een grote stad waarschijnlijk de beste keus.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline ArneKuilman

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2017, 12:52:59 »
Ik woon zelf in Amsterdam en herken deze foto's er niet in. Ik zit zelf ook aan Utrecht of Haarlem te denken. Ik heb 1 naam in een fotoboek gevonden. Achternaam: Verkerke, maar ik kan niet uitsluiten dat het boek niet bij de foto's hoort (enkel dezelfde boedel)

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2017, 13:04:53 »
De tattoo shop is zeker niet in Amsterdam, het type lantaarnpaal is niet Amsterdams net als de gevel van die shop.

Offline Peter

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2017, 13:38:09 »
De Ford Cortina (+ kenteken), Peugeot 203 en Volkswagen Passat (? ) zijn eind zestiger/begin zeventiger jaren, de Honda VT1100 kwam pas in 1985, waardoor er wel 15-20 jaar tussen de negatieven kan zitten. De tattoo-shop lijkt een kelder met een gewelf (het gebogen plafond), zoals ze die o.a. in Alkmaar rond de Platte Stenen Brug hebben.

Offline Fred

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2017, 14:16:12 »
De foto met de Ford is in ieder geval van na 1978 toen werden de gele kentekenplaten ingevoerd, veel bezitters van oudere auto's lieten gele platen maken om modern over te komen ^^
« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 14:41:02 door Fred »

Offline MeikeA

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2017, 14:21:24 »
Denk eerder een taunus tc1 gezien de grotere knipperlichten en het neusje is iets kleiner, heb zelf de tc1 gxl gehad 1971

Offline ArneKuilman

• Vaste bezoeker
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2017, 14:38:42 »
Gave auto! Het is inderdaad een Taunus TC1, maar hij lijkt/leek ook op de Cortina MK3 GT. Wat was het verschil dan?

Offline MeikeA

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2017, 15:25:03 »
De knipperlichten aan de voorkant zijn iets groter en in het midden van de gril en moterkap is iets kleiner met een hoekje er in meestal waren in de taunus rechthoekige koplampen met optie dat grootlicht in ronde lampen er naast, de achterlichten zijn ook anders. De basis is het zelfde als de mustang uit 1968/69.

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2017, 19:18:57 »
De knipperlichten aan de voorkant zijn iets groter en in het midden van de gril en moterkap is iets kleiner met een hoekje er in meestal waren in de taunus rechthoekige koplampen met optie dat grootlicht in ronde lampen er naast, de achterlichten zijn ook anders. De basis is het zelfde als de mustang uit 1968/69.
Deze Taunus is de laatste serie van het eerste type, de opvolger van de P6, dit exemplaar is van 1973. Vanaf 1974 werd de Taunus cosmetisch vernieuwd en werd geleverd met vierkante koplampen of met 4 ronde lampen, de GT, XL en GXL versie en tevens leverbaar als coupe, de Cortina MKIII is nooit als coupe leverbaar geweest en ook de motoren waren anders dan de Taunus modellen.
De Cortina MKIII is herkenbaar aan de kleinere knipperlichten voor en kleinere achterlichten. Bij de Taunus zit midden op de grill het Wolfsburg symbool.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen. En sinds kort een Bronica SQ-A set en SQ-Ai set en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2017, 19:56:58 »
Van het laatste contactvel, de laatste foto van de eerste rij. Dat is het Paushuize in Utrecht.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2017, 20:13:26 »
Die gevel van de tattooshop is ook volgens mij geen Amsterdam.
Ik heb nog gegoogeld op  Tattoo Henk en M...., maar dat leverde weinig op.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Offline Peter

• Analoog liefhebber
« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2017, 20:47:37 »
Ik heb nog gegoogeld op  Tattoo Henk en M...., maar dat leverde weinig op.
Je had ook nog Tattoo Willem en M.. kunnen proberen ::).

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Vast niet.
    • Flickr
« Reactie #14 Gepost op: 19 september 2017, 21:05:58 »
Je had ook nog Tattoo Willem en M.. kunnen proberen ::).
Ok, Hans dan.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

topsecret-dna