Auteur Topic: Een tijdje geleden een 3 tal dozen gekocht voor weinig  (gelezen 244 keer)

Offline Cobra_gerard

• Vaste bezoeker
  • Weer besmet met het analoog virus !!!
    • Fotookes
Een tijdje geleden een 3 tal dozen gekocht voor weinig
« Gepost op: 14 september 2017, 11:02:07 »
Al een hele tijd geleden een 3 tal dozen gekocht met daarin van allerlei camera's waar ik voor mezelf een paar leuke camera's uit heb gehaald. Aangezien mijn medecursisten van het IKO nog op zoek waren naar een camera ben ik in de dozen gaan spitten voor hen en kwam daar deze camera nog tegen die me helemaal niet was opgevallen. Een Revueflex AC2, op het zicht zag die er nog heel goed uit. In nieuwstaat zelfs en met een werkende batterij en een werkende lichtmeter erin. Bij nader onderzoek zag ik dat er ook nog een rolletje in zit waar nog maar 4 foto's op zijn gemaakt. Ga dat rolletje nu eerst maar volschieten en kijken wat erop staat.
Ik denk dat deze camera een blijvertje word, lekker licht en compact. Wat zijn jullie ervaringen met deze camera?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mijn doka is binnen, nu alleen nog monteren en er weer mijn draai in zien te vinden!!!

Offline TTS

• Analoog liefhebber
Re: Een tijdje geleden een 3 tal dozen gekocht voor weinig
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2017, 11:30:40 »
Met deze camera heb ik geen ervaring. Wel met een Revue SC4, een mechanische ( Cosina ) camera. En daar is niks mis mee. Maar ja, ik moest altijd Nikon hebben, omdat dat het beste was, en toen Canon, omdat dat dan weer het beste was.
Maar met deze Revue maak je net zo mooie foto's, weet ik nu.

Offline sterremuur

• Analoog liefhebber
    • Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2017, 12:57:56 »
Ik heb zijn broertje gehad, met M42 vatting.
Prima ding.
SD1 meen ik.

Offline martingewis

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2017, 16:36:14 »
Met deze camera heb ik geen ervaring. Wel met een Revue SC4, een mechanische ( Cosina ) camera. En daar is niks mis mee. Maar ja, ik moest altijd Nikon hebben, omdat dat het beste was, en toen Canon, omdat dat dan weer het beste was.
Maar met deze Revue maak je net zo mooie foto's, weet ik nu.
Jawel hoor, want je hebt een Chinon Memotron en dat is een van de m42 voorgangers van deze. Dit is meen ik de eerste Pentax vatting versie van de Memotron 3. Als de lichtmeter een beetje goed afgesteld staat een prima camera en anders moet je de iso waarde wat corrigeren.

Offline Cliff-SP3

• Vaste bezoeker
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2017, 19:54:45 »
Ik heb er één, ooit gekregen van een collega. Fijne camera, handzaam en diafragma voorkeuze op auto stand. Wel batterij afhankelijk, geen mechanische sluitertijden. Helaas is die tijdens een uitstapje op de grond gestuiterd en is de elektronisch gestuurde ontspanknop van slag. Grt. Cliff.
Mamiya C220 geladen met Fuji RDP 100

Offline TTS

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2017, 20:01:16 »
Jawel hoor, want je hebt een Chinon Memotron
Ja, klopt.  En DAT vind ik dus echt een DIJK van een camera.  :-)  Volgens mij gaat ie nog wel 100 jaar mee.